![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is in 't Frans.
Tjsa, pakt er uwen tijd voor. https://www.youtube.com/watch?v=wVMx...ayer_embedded#! Voor wie geen goesting heeft om heel het verhaal te bezien en te beluisteren: af en toe zijn er 'illustrerende beelden". Daar moeten toch eens wat vragen gesteld worden aan de imams die in ons land "les geven" over de Islam !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We vernemen al genoeg gezever over de islam.
Wie de islam wilt kennen moet er maar een Qoran, tafsier en ahadith bijnemen. Wat is uw punt nu feitelijk? Hoeveel Vlaamse imaams ken jij?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Geen, want die bij ons in de gemeente heeft een tolk nodig als er vlamingen op bezoek komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Hoog tijd dat Vlaamse imaams een degelijke islamopleiding aangeboden krijgen in Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 januari 2012 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Waarom betalen we belastinggeld denk je?
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Als ge mijn posts goed leest, vind ik die 600 miljoen per jaar voor de RKK ook weggegooid geld.
Dat mensen hun eigen godsdiensten eens onderhouden ![]() Laatst gewijzigd door Tavek : 29 januari 2012 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Imaams die vanuit het buitenland komen zouden verplicht moeten worden eerst de Nederlandse taal te leren. Preken zouden moeten gegeven worden in het Nederlands. En aangezien moslims belastinggeld betalen, is het de normaalse zaak dat er zo een opleiding moet worden georganiseerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Vertel eens, hoe pakken de Duitsers het aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is in princiepe niks mis met de Islam en het beleven van deze godsdienst hier. In ieder niet meer of minder dan met de RKK. Maar als we willen dat de moslims hier integreren, een deel van de maatschappij worden, is een goede manier om hun imams nederlandskundig te maken. De inhoud zal hetzelfde blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Dat klinkt best wel interessant.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 januari 2012 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen ! Integendeel. We vernemen nog lang niet genoeg over de Islam. Zowel niet genoeg "zever" als niet genoeg "objectieve informatie".
Citaat:
Citaat:
Nu, van de vuile kanten van de andere godsdiensten moet ik ook niet weten. Een verschil is wel: de kaloten roepen niet direct meer op tot Kruisvaarten en bekeringsijver met handen afhakken. Weet gij of er immams zijn in Vlaanderen die daar wel toe oproepen ? Wie instrueert de jonge moslimmekes in Molenbeek die bijna dagelijks de dochter van een groen! parlementslid uitschelden voor hoer, en haar bespuwen als ze in zomerse kledij naar school fietst ? Dat d�*t mijn punt was, dat had je niet kunnen denken hé, na de link tenminste even door-scrolled te hebben ? Ik heb wèl naar de link, in jouw onderschrift gekeken. Vlug vlug weliswaar. Toch is de titel misleidend. Islam betekent (nog) niet vrede !! En het zal wat voeten in de aarde hebben, eer het zo ver is. D�*t is mijn punt: het zal nog wat voeten in de aarde hebben, eer het zo ver is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, interessant, in die zin dat de Duitse belastingbetaler zelf bepaalt bij welke godsdienst z'n verplichte 'kirchensteuer' terechtkomt. Punt is dat de vrijzinnige ook een verplichte bijdrage moet leveren.
Interessanter vind ik de vraag wat er zou gebeuren moest de bijdrage op vrijwillige basis gebeuren. Opvallend dat er tegenwoordig bij de zeldzame bezoekers van kerken veel christelijke migranten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er nood is aan Vlaamse imams is het ook niet nodig om buitenlandse imams aan te werven en hen te verplichten Nederlands te leren, hé? Maar goed, er zullen vast nog wel enige potentiële imams kunnen worden geronseld binnenin de reeds best�*�*nde moslimgemeenschap. Het is voor niks nodig om nog méér analfabeten vanuit het buitenland te importeren.
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Viola. Beter vroeg dan laat dit topic naar de vaantjes helpen. U hoeft me niet de danken, Sjok dat ik al je werk al voor u heb gedaan...
![]() |