![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Welkom bij de paarse partijen.
Procedures bij fraude: Sp.a: jaartje naar Oxford en daarna terug schaamteloos bovenaan op de lijst. Open VLD: Plaatsje naar onder op de lijst (van 1 naar 2) en de mensen die je vriendjespolitiek aan hebben geklaagd in een spreekwoordelijke zak steken. Wie stemt daar in godsnaam nog op?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() degene die niet wilden stemmen op een corrupte flik of zijn aanhang misschien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bespaar me je antwoord. Het zou zieliger zijn als je hier op antwoordt dan dat je zedig zou zwijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik snap echt niet hoe zulke zaken mogelijk zijn, en nog minder hoe je kan rechtvaardigen om op zulke individu's te stemmen, the lesser of two evils is still evil. Nu, ik heb de zaken rond die flik niet gevolgd, dus ik weet niet of die opmerking gegrond was of niet, ongeacht de partij, stemmen op gekende fraudeurs is ongelooflijk dom.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Zeveraars.
Ga eens gewoon niet stemmen, ipv dat zagen over partijpolitiek en die gefaalde, domme politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De geld verbrandende frank vandenbroucke nog vergeten ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Wat ik gewoonweg niet snap is hoe achterlijk de gemiddelde stemmer is.
Mensen als Frank Vandenbroucke of Fientje Moerman (dat mens heeft dan nog de arrogantie minder dan een week voor de verkiezingen te zeggen dat ze haar kabinetchef die de corruptie niet meer kon zien, graag in een zak zou steken. Lekker wegmoffelen) zouden politiek dood moeten zijn, waarom krijgen zij nog kansen binnen hun partij? Eenvoudig. Omdat de mensen er op stemmen! Is dit dan gewoon een bende debielen die de werkelijkheid niet zien? Hetzelfde met JJ Degucht, of gelijk welke BV. Ik ken zijn/haar naam, ik ga er op stemmen. Stemplicht afschaffen zou volgens mij een heleboel mensen die niet met politiek bezig zijn en stemmen op "wie ze op tv zien" of "wiens naam ze kennen" weg van de stembus houden. Een goede zaak voor de democratie als je het mij vraagt. Laatst gewijzigd door Matjas : 4 juni 2009 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We zouden ook nog op een machtsgeile pseudo privé detective kunnen stemmen natuurlijk. Laatst gewijzigd door monza : 4 juni 2009 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wie met politiek bezig is, laat zich toch niet vangen om op Jean-Jaques DeGucht te stemmen simpelweg omdat zijn vader een grote carriere heeft. Of op Margriet Hermans omdat ze een BV is. (Ik wil hiermee niet zeggen dat deze mensen niet bekwaam zijn, ik ken hun verwezenlijkingen niet, ik merk alleen op dat ze hun stemmen voor het grootste deel (zeker de eerste keren dat ze opkwamen) uit naamsbekendheid kregen, eerder dan uit zaken waar politici op zouden moeten afgerekend worden, bekwaamheid en dossierkennis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of nog beter: ga zelf in de politiek in plaats van aan de zijlijn te staan klagen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 4 juni 2009 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Dat is een onderzoek waard, ik ben daar niet zo zeker van. En het is nochtans een essentieel onderdeel van democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat het eerlijker zou zijn de stemplicht af te schaffen en omzetten in stemrecht: wie interesse heeft gaat stemmen, wie het allemaal niets kan schelen blijft dan thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groot gelijk: nu gaat hij zijn zetel in het Vlaams Parlement toch niet opnemen hoewel hij zogezegd nooit aan kiezersbedrog zou doen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom niet, je moet zelfs niet per se lid worden van een partij. Actiecomitees en belangengroepen genoeg waar iemand zich nuttig kan maken.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fintje Corrupt: 2,7 % v.d. stemmen in O. Vlaanderen...
Alles is relatief. |
![]() |
![]() |