![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() De crisis efficiënt aanpakken kan niet via een separatistische agenda De verkiezingsresultaten in Vlaanderen leveren een gemengd beeld op. De linkerzijde wint niet, al houdt sp.a redelijk stand. Positief is dan weer dat extreemrechtse partijen zoals het VB stevig verlies boeken en dat de rauwe populistische LDD geen echte doorbraak kent.
In de huidige sociaal-economische context moet de politiek nu absoluut voorrang geven aan werkgelegenheid en sociale dossiers zoals vergroening van de economie, jobs in de social profit, wegwerken van de wachtlijsten in kinderopvang en welzijnsectoren, investeringen in opleiding en onderwijs, … Voor het ABVV mag de sociaal-economische agenda absoluut niet verdrongen worden door een oeverloze discussie over een nieuwe staatshervorming. Dit is niet in het belang van de inwoners van Vlaanderen. Die willen kwaliteitsvolle jobs, toegankelijke en voor iedereen betaalbare openbare voorzieningen, goed onderwijs en een rechtvaardig fiscaal beleid. Het Vlaams ABVV is dan ook erg verontrust over de regeringsvorming die zonet werd opgestart in Vlaanderen. Regeringsdeelname van een partij als N-VA, met een uitgesproken separatistische agenda, dreigt juist de sociaal-economische agenda op het tweede plan te zetten en dreigt bovendien te leiden tot een complete impasse op regionaal én op federaal beleidsniveau. Het Vlaams ABVV zal niet aanvaarden dat een kordate aanpak van de crisis wordt opgeofferd aan een uitzichtloos opbod over nieuwe bevoegdheden. Dit is niet in het belang van werk en inkomen van de werknemers en de sociaal gerechtigden in dit land. Voor meer informatie: Caroline Copers, Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SPA 15,1 pct
Groen 6,8 pct SLP 1,0 pct PvdA 1,0 pct LSP 0,2 pct CAP 0,1 pct Samen: 24,2 pct. Links in Vlaanderen kan dus maar best wat bescheidener worden. Het komt er niet meer aan te pas.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waar staat het CD&V in feite volgens jou?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar we mogen onze mening toch nog geven hoop ik? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst wil ik dit zeggen: als links in Vlaanderen, dit zijn de partijen die ik hierboven noemde, iets minder Belgicistisch zou worden en iets meer de belangen van Vlaanderen zou helpen ondersteunen, zou ik zo agressief niet reageren.
Pak het dus maar niet persoonlijk op. Maar het ABVV doet hier uitgerekend het omgekeerde: de mogelijkheid om verder te confederaliseren vernietigen en pleiten voor meer Belgicisme. Dan verdienen ze om zo klein mogelijk gemaakt te worden, en om genegeerd te worden. Wat de CVP betreft: een deel daarvan is links en Belgicistisch (ook daar weer die combinatie), een ander deel is Vlaamsgezind. Die partij moet zo snel mogelijk uiteenvallen in twee delen.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kan links eens de les beginnen trekken uit de voorbije verkiezingen en uit zijn niet-aflatende afgang?
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vandaar mijn vraag aan u: Verwacht u dat het pleidooi voor een staatshervorming belangrijker zal doorwegen op de regeringsvorming en het -beleid dan het sociaal-economische thema? En indien ja: denkt u niet dat er in deze tijden (deflatie, mogelijkheid tot hyperinflatie in de toekomst, werkloosheid, vergrijzing, ecologische problematiek,...) nood is aan een sterk uitgedacht sociaal-economisch beleid. Ik denk persoonlijk niet dat we deze keer genoeg zullen hebben aan een reeks ad-hoc-maatregels die elkaar voortdurend tegenwerken. Een goed soc-econ beleid zou immers in eerste instantie een deftig uitgedacht beleid moeten zijn. Totnogtoe heb ik geen van de overwinnende partijen zelfs nog maar een degelijke analyse van de crisis horen maken. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 10 juni 2009 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat uw tweede vraag, ivm de crisis, betreft: nood aan een sterk uitgedacht sociaal-economisch beleid, ja natuurlijk. Dat is precies de reden waarom ik denk dat de confederalisering onvermijdelijk is. Want wie nu, na wat er de voorbije jaren te zien was, nog hoopt dat een Belgische regering een sterk sociaal-economisch beleid kan uitdenken en uitvoeren, die kan ik alleen maar verdenken van een dubbele agenda.
![]() |