![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Steeds meer Bruggelingen kunnen hun schulden niet betalen.
Het OCMW wordt overstelpt met aanvragen voor schuldbemiddeling. In De Haan is het het gemeente -bestuur, dat ik eigenlijk het gemeenste bestuur zou noemen. dat het presteert om aan mensen, die al met uitkeringen onder de armoedegrens zitten, een forfaitaire huisvuilbelasting van 75€ op te leggen. Denken ze dat iemand die overleeft met 800€/maand, zomaar 75€ kan afdokken? Dat kan ik niet. En zo drijft het gemeenste-bestuur je naar het OCMW. Het staat trouwens op de aanmaningsbrief: bij betalingsmoeilijkheden, raadpleeg het OCMW. Of hoe een gemeente arme mensen, die nog geen schulden hebben, in de schuldenlast drijft. Ik heb echter geen zin om mijn naam toe te laten voegen aan de wachtlijsten voor de schuldenbemiddeling. Ik vind er wel iets op. Iets van 75€ - of méér. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juni 2009 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Brugge (alles behalve) Veilig en Leefbaar?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() id
Ze nemen de arme mensen financieel in de tang, sturen ze naar het OCMW, waar dan wachtlijsten zijn, en dan zijn ze verwonderd, die Gemeenstebesturen, dat de veiligheid op straat niet meer is wat het was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Teveel is trop! De rest van Vlaanderen heeft al genoeg betaald voor de West-Vlaamse stempelaars! (zie tabellen onderaan) Hoeveel euro's zal de hardwerkende Oost-Vlaming, Antwerpenaar en Limburger nog moeten afgeven om de bodemloze West-Vlaamse put te dempen?
West-Vlaanderen blijft trekken aan de uier van de solidariteit, terwijl wij worden uitgeperst door een gemeenschap die niet eens onze taal spreekt! Onze steun gaat uit naar de Gentse studenten die nog maar moeilijk een kot vinden omdat Gent overspoeld wordt door West-Vlamingen die zich weigeren aan te passen. ![]() De Westvlaamsche leeuw we ruiken naar vis we gaan nog naar de mis en bidden daar tot Hod de Geilihe Heest we zijn meestal goedlachs en drinken rodenbachs hier zijn altijd meer zwijnen dan mensen geweest maar onze zwijnen zwermen uit doorheen de E.E.G. krijgen overal staande ovaties als ham van Parma maken ze wereldtoenees ze zijn terecht de trots van onze natie we roken grove snee in ons hutje bij de zee en spugen op de vloer van aangestampte klei we trouwen in de kerk en als het wuf meewerkt komt er elk jaar 'n lelijk ros babytje bij maar als ons ros gebroed zijn vleugels uitslaat wordt Detroit 'n groot soort Koekelare ze hebben - gauw - bijna de hele United Staats leren zwijnen kweken bidden en sparen we ruiken naar vis we gaan nog naar de mis en bidden daar tot Hod de Geilihe Heest we zijn meestal goedlachs en drinken rodenbachs hier zijn altijd meer zwijnen dan mensen geweest
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 12 juni 2009 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Wat een onzin hé
![]()
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 12 juni 2009 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zejje van Brugge, zettau vanachter..
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Het VDAB zou beter zelf werklozen aannemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werklozen zouden beter zelf eens een werkkantoor oprichten a la vdab.
Groot gat in de markt.
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ze moeten dringend ergens een levensbelangrijke cursus gaan volgen plots.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Het vdab werft geen werklozen aan. Ze sturen ze gewoon door.
|
![]() |
![]() |