![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Regering denkt eraan om een BTW verhoging door te voeren. Volgens Het Belang van Limburg kan de N-VA daar moeilijk tegen zijn, daar ze dat zelf vergesteld heeft. Dit is toch wel een beetje kort door de bocht volgens mij.
Het N-VA voorstel was als volgt: Een lastenverlaging op de arbeid en ter compensatie een BTW verhoging van 1%. Di Rupo heeft alleen de BTW verhoging onthouden, het komt er dus op neer dat ie de belastingsdruk omhoog stuwt met 1% op de consumptie. Vandenlanotte stelt onmiddellijk voor om de gas en elektriciteitsprijzen te plafoneren, lees dat de mazout, de diesel, de benzine, de ... wel mag stijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De crisis word afgewenteld op de consument en de laagste inkomens zijn zoals steeds de grote gedupeerden.
We hebben wel het "grote geluk" dat onze bedrijfsleiders en politici, die vinden dat jij teveel kost, zelf vinden dat zij niet moeten inleveren. Integendeel, sluit een fabriek en dank nog wat extra mensen af en er wenkt promotie, zie Ford. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk is dit volledig anders dan wat NVA voorstelde: in dat. Voorstel zouden de lonen onder de 5000 bruto er op vooruit gegaan zijn. Nu gaat men voor iedereen de boel koudweg verhogen. Vooral de laagste inkomens zullen hierdoor getroffen worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, je moet op zijn minst de indexhervorming koppelen aan de BTW verhoging.
Het heeft geen zin om BTW 1% te verhogen als je niet gelijktijdig de index een sprong doet maken. Want de INFLATIE is op dat moment gewoon de stijging in BELASTING... en op die manier verhoog je gewoon weer de lasten op arbeid, en verhoog je gewoon de loonkost in Belgie Het minima minimorum van indexhervorming is centen ipv procenten hervorming, zodat de laagste sociale lonen hun indexatie krijgen en de hoogste niets. Moest DiRupo nog een paar verstandige dingen willen doen, telkens met bijkomende lastenverlagingen op arbeid !! 1° TAKS op aardgas / mazout van halve euro tot 1 euro per liter 2° TAKS op SUIKER of Glycemische Index , noem het de Deense friettaks, die mensen gezonder doet eten. 3° Belasten van VZW's... 4° BTW invoeren op diensten van overheid. De BTW boekhouding kan bewijzen welke dienst een toegevoegde waarde heeft ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BTW verhogen. Dan koop ik gewoon meer in't buitenland. Voor €15 word zelfs een wasmachine uit Duitsland geleverd.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad maddox, daarom dat ik denk dat je het btwstels moet verruimen: btw op advokaten, dokters, maar ook op vakbonden, beroepsverenigingen, en ziekenbonden, en in een finale faze alle overheidsdiensten... EN op die manier hef je een btw op alles, zonder nog enige concurrentievervalsing tussen diensten. EN dit schept voldoende budget om alle verhogingen te betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Was het ook niet zo dat N-VA alleen een BTW-verhoging voorstelde van 21 naar 22 % , dus op alles wat men nu als luxegoederen beschouwt? En dan nog gekoppeld aan een lastenverlaging om alzo jobs te creëren? Dacht het wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Zag ik een paar weken geleden niet vrijwel alle politici van gelijk welke regeringspartij orakelen dat de consumptie moest aangewakkerd worden? En nu gaan ze de consumptie nog wat meer belasten. Zucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was de slogan van Di Rupo niet dat "niemand armer mocht worden"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de extra kosten die een handelaar in België heeft-zoals de myrade pesttakjes, toeslagen, vergunningen- die de klant mag bijbetalen .Maar ook de tijd die je verschijt, peperdure brandstof verkachelend op de achterlijk slechte, dichtgeslibte Belgische wegen. De BTW verhoging gaat alleen maar het prijsverschil met het buitenland hoger maken, wat voor mij het gemakkelijker maakt te kiezen. Betaal ik de extra transportkosten voor een aankoop in't buitenland, of ga ik toch mijn tijd en brandstof opdoen om het "product" dat ik wil hebben "vandaag" te kopen? Trouwens, zeer veel buitenlandse internetverkopers vragen zelfs geen transportkosten als men boven een bepaald bedrag koopt. Het enige nadeel is de garantie. Als het product niet voldoet, is het een hoop werk om die aan te spreken. Maar ook dat kan je in calculeren.
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Is in principe al. Een vzw die een commerciële activiteit doet is volgens de wet gewoon BTW-plichtig, net zoals zijn bvba-concurrent. En de belastingdiensten hebben al enkele jaren de instructie gekregen om vzw's strenger te controleren. De toepassing van die wet kan waarschijnlijk nog altijd (veel) beter... Dus als ik een nieuwe id-kaart nodig heb, wordt die 22% duurder? Hoe bewijst dat de toegevoegde waarde van die dienst? Dat zal er vooral voor zorgen dat er x ambtenaren bij moeten komen om die BTW-boekhouding in orde te brengen/houden, en ze te controleren. Laatst gewijzigd door gertc : 2 november 2012 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is eigenlijk extreem ironisch dat een PS-er hiermee afkomt. Laatst gewijzigd door kelt : 2 november 2012 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let op: ik ben absoluut tegen de BTW-verhoging ZONDER ingrijpende loonlastenverlagingen waardoor dan uiteindelijk meer jobs gecreëerd worden, minder sociale uitgaven nodig zijn, meer geld voor de staat overblijft... kortom zonder dat het tij structureel gekeerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een bepaald moment wordt het zinloos en zal zelfs een reus als Media Markt gewoon de handdoek gooien in deze toch al kleine markt!MM had er waarschijnlijk nooit op gerekend dat de fiscale wetgeving iedere 6 maanden dreigt te veranderen of hij was aan het avontuur "Belgie" nooit begonnen!Ooit was Belgie een marktje waar je hoge winstmarges kon hebben. Loonlastenverlagingen....niet met deze regering,waar zouden ze het vandaan moeten halen? Laatst gewijzigd door kelt : 2 november 2012 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |