![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het houden van wilde dieren in gevangenschap is de ultieme dierenmishandeling.
Die hele heisa rond de geboorte van het eerste olifantkalfje in gevangenschap in België is akelig hypocriet en kitcherig sentimentalisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op het VRT-journaal spraken ze gelukkig wel consequent van een marketingcampagne. Gek genoeg ziet de zoo daar zelfs geen graten in. Of hoe ze zichzelf ontmaskeren als een ordinair pretpark dat natuurbehoud misbruikt om zijn bestaan te rechtvaardigen.
Een triestiger verblijf kon het olifantje zich nauwelijks wensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik ben het 100 % eens met de mensen die stellen dat wilde dieren in het wild thuishoren. Maar dan ook echt 100 % !
Ik zou dierentuinen dan ook maar meteen afschaffen. Als mensen leeuwen willen zien moeten ze maar op safari gaan. Maar even on topic: de stelling dat een olifant geen slechtere plek zou kunnen hebben om te leven vind ik ook weer kort door de bocht. Ze krijgen topkwaliteit voedsel, worden schoongemaakt, krijgen medische attentie.....neen gevangenisleven is niet fijn, maar deze zitten wel gevangen in een luxe suite. Een circusolifant, dat is pas een miserabel bestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het begrip 'wilde dieren' is een menselijke constructie. Ooit waren kippen of honden ook 'wild'. We hielden ze als voedsel of voor onze veiligheid. En de olifant waarom houden we die? voor ons vermaak zou je kunnen zeggen, om ons helpen ons stressvol betaan te verlichten, om te leren, om ons te herinneren wat we dienen te beschermen. En is dat dan afkeurenswaardig?
Een niet zo eenvoudige discussie. Mag ik een hamster in een kooitje houden, of een kanarie, maar niet een olifant (in grotere kooi dan)? Is die olifant eigenlijk nog wel een 'wilde' olifant, want in gevangenschap geboren? Waarom ons druk maken over het leven van deze olifant, maar zwijgen over de levenskwaliteit van de vele dieren in onze voedselindustrie, alsof het om zielloze wezens zou gaan? En ondertussen maar olifantje willen knuffelen of olifantje willen vrijlaten. Veel verschil in houding lijkt er niet te zijn tussen die twee opties als je het vanop een afstand bekijkt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 mei 2009 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is ook, naast mijn replieken op Raf, nuttig voor het geval we eens een brulaap ontmoeten, ontsnapt uit de zoo. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 mei 2009 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Hier ben ik nu eens volledig mee akkoord.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden beter stoppen met de zoo te subsidiëren, een echte bron van geldverspilling is het. En dat allemaal om wat dierenmishandeling in stand te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Afrika (voor de Afrikaanse olifant) en in Azië (voor de Aziatische olifant) worden elke dag olifantjes geboren.
Vooral in Afrika voornamelijk zomaar in 't wild. In Azië ook soms bij mensen, nl. voor de werk-olifanten. Hier, met twaalf dierenartsen en 36 kamera's, drie woordvoerders enz. errond: iets spesiaals dat dat is !!!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Volledig, maar dan ook volledig met u eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
En over die luxesuite. Zoals ik elders al schreef: de toeristen die ENKELE DAGEN zaten opgesloten in een vijfsterrenhotel in Hong Kong beschreven het als "de hel op aarde". En zij moesten dan nog niet eens op hun kamer blijven of in hun eigen stront zitten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() hihi
Alle zoobezoekers zou men eerst vijf minuten in hun eigen stront moeten laten zitten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Alhoewel ik uiteraard ook liever alle dieren in het wild zou zien lopen is wel zo dat zonder de Zoo en aanverwanten er wellicht nog minder mensen zouden inzitten met het lot van de dieren.
Je kan een kind ook maar de liefde voor een dier en alle levende wezens in het algemeen bijbrengen als het zelf fysiek zorg dient te dragen voor een kwetsbaar en afhankelijk wezen. Zo niet blijven dierenrechten slechts een 'ver van mijn bed show'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits de olifant in Belgie geboren is, hebben we dus nu Belgische olifanten !
Het is dus geen Aziatische olifant meer. De vergelijking met allochtonen zal wel niemand ontgaan hoop ik?
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch één trompetstootje terugblazen: is het niet zo dat sommige soorten, waardevolle soorten, in de dierentuinen kunstmatig in stand kunnen gehouden worden, zoals de onlangs totaal uitgeroeide Bengaalse Tijgers, (de Siberische tijgers daar praat niemand meer over tegenwoordig). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder heet deze "mook" ook nog "kip". Allemaal om toch maar te zorgen dat het een allochtoontje met belgisch paspoort wordt. Wat was er fout aan KATRIEN of KRISTIEN (kon Hemmerechts nog pit zijn bovendien : ook zo'n Antwerpse "mook").
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2009 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja...dit brengt de stad geld op en gisteren zag ik de Antwerpse reclameman bij uitstek aan tafel zitten....dus verbaast de aanpak me niets. Zielig voor dat olifantje, dat vond ik ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De olifanten gaan naar Planckendael waar ze een hele kudde koeien zullen hebben (inclusief de pasgeboren mook).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |