![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() (Achter iedere poster vind je een link met de uitleg over het desbetreffende onderwerp)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Op mijn bedrijf deelt het ACV stylo's uit om zieltjes te winnen, wat vind u daar van?
Gaan de verkiezingen over wie het mooiste gadget uitdeelt? Is dit geen woordbreuk gezien het protocol dat door ABVV en ACV ondertekend is? makepeace
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet u eens gaan bevragen over bijvoorbeeld het werkfeest van de sociale werkplaatsen oktober of november 2003 in Bokrijk. Daar heeft ABVV aan het gadgetprotocol ook haar voeten geveegd (en vergeet niet dat we het hier hebben over kansarmen en gehandicapten waar men allerlei onnozel gadgetprul uitstrooide!). Maar wat doet ABVV verder rond sociale economie? Niente, de knotsen! ![]() Jullie hebben zelf knalrode gsmhoesjes! Wat voor nut heeft een knalrood gsmhoesje? Dan is een pen nog handiger en heeft het zelfs een hoger educatief gehalte! 8) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Ik spreek opnieuw over het bedrijf waar ik werk, voel mij niet geroepen om namens een ganse vakbond te praten.
Ik heb geantwoord met het charter uit te hangen, en dit heeft goed gewerkt. Of het nu rood of groen is, een akkoord moet nageleefd worden vind ik, ook al gaat het om een stom gadget. makepeace
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Inderdaad!
Maar als je de ander hiermee met de vinger wil wijzen, moet je ook naar jezelf luisteren. Ik denk dat ACV ook wel voorstander hiervan is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik wijs alleen de ACV mensen de vinger van het bedrijf waar ik actief ben, u wil woorden in mijn mond leggen die de mijne niet zijn. makepeace
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Leuk hoor die foto's.
Ik wacht wel op mijn volgende "VISIE" Met lofzwaaiing en wierookvat voor: RERUM NOVARUM van Zijne Heiligheid Paus LEO XIII, Je weet wel de schurk die de rijken aanmaant van "het overschot" iets af te staan aan de behoeftige arbeiders. Zie mijn post in deze rubriek van sociale verkiezingen. Jullie hebben deze bloemlezing toch al doorgestuurd naar het centraal hoofdbestuur hoop ik. Of zouden jullie het dit jaar overslaan na zoveel jaren bedrog van de katholieke arbeiders? groetjes, Gerard Golsteyn. ---------------------------- BLESS GOT YOU!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hoe mooi zou het zijn als de (kleine) groep progressieven binnen de vakbonden grensoverschrijdend zouden samenwerken... Ik veronderstel dat de ABVV en ACLVB ook achter de slogans hierboven van het ACV staan. Nu komt het erop aan ervoor te gaan, en te doen waarvoor vakbonden dienen: vechten voor de rechten van de werknemers, ook al strijk je daar (meestal) mee tegen de haren van de patroon in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik geef je hierbij groot gelijk gentenaar, we moeten met dat beetje mensen die nog rest die er iets willen aan doen ervoor gaan, los van welke strekking dan ook. Sociale verkiezingen zijn er nu eenmaal, maar ze doen weinig goed aan de verstandhouding tussen de delegaties onderling, en dit werkt alleen in het voordeel van het patronaat. makepeace
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet in welk bedrijf je werkt, dus kan ik niets zeggen over het voorval van Makepeace.
Samenwerken is uiteraard belangrijk, daar is iedereen het over eens. Toch zal het niet zo vlotjes aanvaard worden als we zouden groeien naar één vakbond dat het monopolie heeft op syndicaal vlak. Concurrentie zorgt er ook voor dat iedereen wakker blijft en de ander probeert voor te zijn. De sociale verkiezingen geven trouwens ook een vertekend beeld, want op de werkvloer zullen de drie vakbonden toch meermaals aan hetzelfde koord moeten trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |