![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Als je de definitie op Wikipedia opzoekt krijg je het volgende :
Onder dwangarbeid wordt arbeid verstaan die mensen onder bedreiging van straf, tegen hun wil, verrichten. Deze definitie is in 1930 vastgelegd door de Internationale Arbeidsorganisatie (ILO). Binnen Europa is een verbod op dwangarbeid opgenomen in artikel 4 van het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Maar als voorstel zou je bijvoorbeeld de gedetineerde kunnen laten kiezen voor of celstraf (van 5 jaar) of dwangarbeid (van 3 jaar) voor hetzelfde vergrijp. En onder dwangarbeid zouden we dan rekenen heraanleg en onderhoud van wegen en openbare werken, of iets in die trend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik moet dwangarbeid doen : als ik weiger sta ik als straf zonder voedsel op de wereld die overal al van iemand is en waar ik aldus mezelf niet kan onderhouden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() scheve mok, migreer eens naar algerij, en zeg dat je politieke vluchteling ben, en kijk eens welke faciliteiten je daar krijgt. Tis daar nog de dwang van de natuur, werken of geen eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Plus een pervers effect : invoeren van de nultolerantie , voor het verkrijgen van gratis werkkrachten. Bvb : dronken aan het stuur, 6 maand celstraf of 3 maand dwangarbeid. Of zware geldstraffen opleggen: 50.000 euro boete, of 1 jaar dwangarbeid. Als je dan niet kan betalen moet je verplicht die dwangarbeid doen...Ik kan nog wel een aantal truukjes bedenken om de mensen onderaan de sociale ladder te dwingen om voor niets te werken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Geef de mensen gewoon geen reden tot stelen of moorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Verdoken dwangarbeid bestaat al, namelijk werkstraffen. Nu als men dit weigert te doen dan krijgt men een VERVANGENDE geldboete/gevangenisstraf= GEEN dwangarbeid.
Moest men voor het weigeren van de werkstraf een geldboete geven of een gevangenisstraf= WEL dwangarbeid. In de praktijk krijgt ge hetzelfde alleen theoretisch is het een wereld van verschil.
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bestaat dat al niet onder het mom van "werkstraf" ?
![]()
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Ik ken het gevoel kameraad. Als ik op tijd en stond niet eens goed ga kakken dan sta ik als straf serieus geconstipeerd op een wereld met wc's die van andere mensen zijn en waarop ik aldus niet zelf kan gaan kakken.
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() De VDAB stuurt werklozen momenteel al naar knelpunt opleidingen. Bedankt om hiermee onrechtstreeks te bevestigen dat de VDAB dus dwangarbeid ondersteunt. Waar kan ik klacht indienen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kan nog altijd in een grot gaan wonen, en met kennis van dieren, bomen, planten, wortels, zaden en vruchten kom je een heel eind.
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben voor. Werkstraffen zouden meer gebruikt moeten worden dan gevangenisstraffen. Twordt eens tijd dat misdadigers eens hun eigen straf betalen ipv dat ik er voor moet opdraaien. Men mag ook een stoppen met die hypocrisie rond dwangarbeid. Er is niets wreed aan dwangarbeid als die arbeid gebeurd onder redelijke voorwaarden, dus niet met stokslagen ofzo he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Das geen dwangarbeid he. De vdab geeft u de keus: ofwel werkt ge voor ons en betalen wij u daar voor, ofwel werkt ge niet en betalen wij u niet. As ge niet voor de vdab wil werken, zijt ge altijd vrij uzelf te onderhouden op een andere manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Inderdaad, daar zeg je nog zoiets. Voor knelpuntopleidingen geeft men een vergoeding, voor alle andere opleidingen niet. Een arme wordt financieel weer gedwongen. Bedankt om wederom te bevestigen dat de VDAB dwangarbeid organiseert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() aangemoedigd =\= dwang. Is de arme vrijer als de vdab helemaal niets doet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar ik zie dat je het goed bedoeld : iemand de gelegenheid geven, door een beroep te leren, anders zijn plan te kunnen trekken als dan door te stelen is geen slecht idee, maar ook geen nieuw. Vooral mensen die lange straffen uitzitten krijgen daar gelegenheid toe, als ze daarin meewerken, kunnen ze zelfs strafgvermindering krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het onderhoud en kuisen van straten en wegen lijkt me best te doen in plaats van de criminelen met een enkelbandje naar thuis te sturen.
Dit hoeft het werk van anderen niet af te nemen: men kan de straat alle dagen keren, terwijl dit nu slechts éénmaal per week (of zoiets? ) gebeurt. De gestraften moeten dan in duidelijk herkenbare kledij, liefst aan elkaar geketend, in de openbaarheid komen. Dit zal alvast vermijden dat ze hun status verhoogd zien omdat ze in de gevangenis hebben gezeten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Pro, in bepaalde gevallen.
|
![]() |
![]() |