Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 09:33   #1
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard Politie pest lappersfort sympathisanten

Citaat:
Op maandag 15 juni staat een rolstoelgebruiker aan zijn wagen, die perfect legaal geparkeerd staat, aan het politiekantoor district centrum te Brugge.

Twee agenten stappen naar hem toe, en vragen of ze zijn gehandicapten parkeerkaart mogen zien.

Hij laat hun zelf de kaart die achter zijn voorraam ligt nemen, daar hij vanuit zijn rolstoel er zelf niet bij kan.

De agenten bestudeerde de parkeerkaart, en vertelde dat de datum niet klopte. Volgens hun ging het hier om een vervalste parkeerkaart. Ze wezen de verbouwereerde rolstoelgebruiker ook op de boete die ze blijkbaar reeds eerder tussen zijn ruitenwisser hadden geplaatst. Aangezien de parkeerkaart volgens hun vals was, had de betreffende bestuurder moeten een parkeerticket halen. Hij was dus volgens de agenten in kwestie fout geparkeerd en ook nog eens in het bezit van een vervalste parkeerkaart. Dat de man voor hun in een rolstoel zat, aan een bovendien met handbesturing aangepast voortuig ,bracht onze blauwe vrienden niet eens aan het twijfelen aan hun vasttelling.

De agenten wilde de kaart meenemen, weliswaar met de belofte als ze echt bleek te zijn deze terug zouden sturen naar de man. De rolstoelgebruiker stribbelde tegen. Hij argumenteerde dat deze kaart voor hem onmisbaar is. Hij kan namelijk niet gewoon in en uit een auto stappen. Hij is verlamd en dient dus zijn rolstoel naast zijn wagen te zetten, om “een transfer” te doen. Met andere woorden zou hij dus enkele dagen verplicht zijn om thuis te blijven.

Ondertussen waren er een 15 tal sympathisanten van het Lappersfort bij de man in kwestie komen staan. Aangezien hij ook aanwezig was bij de solidariteit samenkomst op ’t zand in Brugge. Ook zij drukte hun verbazing over de hele heisa uit. De agenten bleken niet voor rede vatbaar. Toen een omstaander vroeg of ze soms gewoon blind of dom waren…u kan het al raden, viel natuurlijk het dreigement “smaad aan de politie”.

Een voor de samenkomst aanwezige agent in burger kwam kijken waar al het tumult over ging. De rolstoelgebruiker vertelde hem dat hij zijn kaart niet wou afgeven. Zijn argument “wat moet ik met de boete doen die ik krijg als ik morgen pakweg voor de dokter op een andersvalidenparkeerplaats sta zonder kaart, of als men wagen weggesleept wordt”. De agente, deed alsnog eens haar verhaal over de volgorde van de cijfers van de geldigheidsdatum . Alsook vertelde ze er nog eens (compleet incorrect) bij dat je een dergelijke kaart krijgt van je huisarts. “Een parkeerkaart wordt afgeleverd door het ministerie van sociale zaken in de Zwarte Zusterstraat 2 te Brussel” wist onze mondige rolstoeler haar te informeren. Aangezien hij wel degelijk een “echte kaart” heeft weet hij natuurlijk ook welke instantie deze afgeleverd heeft. Toen hij zei dat hij niet verantwoordelijk kon zijn voor eventuele fouten in nummering die op dit ministerie gemaakt zijn, beaamde de agent in burger dit. Deze stelde voor om een kopie te nemen en dat de agenten het morgen (tijdens de kantooruren van het ministerie) konden natrekken. De boete mochten zijn collega’s in uniform ook maar meteen weer meenemen. Toen de agenten de kaart terug brachten, kon de agente niet nalaten met een belerend vingertje te zeggen “als de kaart vals is, heb je morgen de politie aan je deur staan”. Is deze agente dan echt vergeten wat het is om mens te zijn?

De kaart was al versleten, maar bleek na het kopiëren bijna helemaal uiteen te hangen.
bron: http://ovl.indymedia.org/news/2009/06/26650.php

Mensen die flyers uitdelen, eten 'stelen' uit vuilbakken en nu ook mensen in rolstoel, de Brugse flikken grijpen elke gelegenheid aan om de lappersforters en hun sympathisanten te pesten.
Oud 16 juni 2009, 09:38   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen waren er een 15 tal sympathisanten van het Lappersfort bij de man in kwestie komen staan
Steaming noemen ze dat tegenwoordig ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 09:50   #3
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Een regelrechte schande. Ware het niet geweest van deze sympathisanten was het bos al lang dead and gone.

Het bewijs dat collectieve actie wel degelijk iets kan uithalen.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 16 juni 2009 om 09:51.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 13:02   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Een regelrechte schande. Ware het niet geweest van deze sympathisanten was het bos al lang dead and gone.

Het bewijs dat collectieve actie wel degelijk iets kan uithalen.
Zijn dat niet die actievoerders die in bomen kropen en het bos helemaal omtoverden tot een regelrechte vuilnisbelt ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 15:50   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zijn dat niet die actievoerders die in bomen kropen en het bos helemaal omtoverden tot een regelrechte vuilnisbelt ???
Ja dat zijn die gasten die ecologisch zijn als het hen uitkomt.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:30   #6
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nee, dat was een journalist die langskwam en even keek naar de hoop afval die uit het bos was gehaald en dacht een leuk artikel te schrijven.
Oud 17 juni 2009, 17:31   #7
His Majesty King Mob
Vreemdeling

His Majesty King Mob's schermafbeelding

Standaard

Tuttut, elke recht(s)geaarde burger weet perfect hoeveel drugsnaalden, marihuanaspuiten en heroïnepillen die extreemlinkse druggebruikers daar laten rondslingeren!

Hij zou u ook perfect de sporen kunnen wijzen van de Zwartrode Missen en veganistische seksorgieën die daar elke volle maan gehouden worden, ware het niet dat hij zich als fatsoenlijk mens nooit op zulke plekken begeeft (en het gewoon zoals iedereen leest in de P-magazine).

Ze doen zich ecologisch voor, maar ik heb uit goede bron vernomen dat er zelfs groentenoffers gebracht worden! En wij moeten dat maar allemaal tolereren...
His Majesty King Mob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 19:49   #8
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door His Majesty King Mob Bekijk bericht
Tuttut, elke recht(s)geaarde burger weet perfect hoeveel drugsnaalden, marihuanaspuiten en heroïnepillen die extreemlinkse druggebruikers daar laten rondslingeren!
De klucht van de dag? Marihuanaspuiten. Iedereen met een brein weet dat cannabis niet geïnjecteerd hoeft te worden. U bent vermoedelijk opnieuw zo'n verzuurde VB-stemmer die hier een weekje van zijn oren komt maken om dan geband te worden?

Citaat:
Hij zou u ook perfect de sporen kunnen wijzen van de Zwartrode Missen en veganistische seksorgieën die daar elke volle maan gehouden worden, ware het niet dat hij zich als fatsoenlijk mens nooit op zulke plekken begeeft (en het gewoon zoals iedereen leest in de P-magazine).
Het feit alleen al dat u P-magazine aanhaalt als betrouwbare bron maakt al bijna een karikatuur van u. De rest van uw verhaaltje zal ook wel uit de duim gezogen zijn. Zo zitten er hier veel.

Citaat:
Ze doen zich ecologisch voor, maar ik heb uit goede bron vernomen dat er zelfs groentenoffers gebracht worden! En wij moeten dat maar allemaal tolereren...
U bent een construct of komt niet buiten?

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 17 juni 2009 om 19:53.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 20:17   #9
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zo'n sterk vermoeden dat hij dat niet serieus bedoelde.
Oud 17 juni 2009, 20:49   #10
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

allé Lantaarn, das toch kei harde ironie
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:01   #11
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
allé Lantaarn, das toch kei harde ironie
Oud 17 juni 2009, 21:29   #12
His Majesty King Mob
Vreemdeling

Standaard

Er is hier precies één en ander veranderd tijdens mijn lange winterslaap..

Bon, ik heb de boel van de rails geflikkerd, ik zal hem er ook maar terug opzetten:

Is het zeker dat dit een gerichte actie tegen sympathisanten was? Dat soort beëdigde imbecielen kan je namelijk overal tegenkomen, weet ik uit bittere ervaring. Kan best toeval zijn geweest.

Ik was er niet bij op de demo (had helaas eerdere afspraken na te komen) en weet ook alleen maar wat ik op het internet gelezen heb. Het blijft natuurlijk gortig, maar als ik zie hoe de Brugse politie zich in het verleden in bochten heeft gewrongen om de Lappersforters toch maar op iets te kunnen pakken, dan verschiet ik ervan dat dit het enige incident was...

Laatst gewijzigd door His Majesty King Mob : 17 juni 2009 om 21:30.
Oud 18 juni 2009, 11:34   #13
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

ik ben zelf een paar keer solidair gaan wezen met de lappersforters. ik heb daar niets gemerkt van een zogenaamd vuilnisbelt of dat soort zaken. ik ben dan natuurlijk iemand die soms iets meer op eigen ogen en oren vertrouwt dan op die van een journalist. misschien is dat wel mijn grote fout in deze.

daarnaast zie ik helemaal niet in wat het al dan niet proper zijn van de bezetters te maken heeft met de intimidatie van de rolstoelgebruiker die hierboven werd aangehaald. ik hoop dat het slachtoffer van dit politiegeweld stappen onderneemt en klacht indient tegen de agenten in kwestie.

vrede,

redwasp
Oud 18 juni 2009, 11:45   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik ben zelf een paar keer solidair gaan wezen met de lappersforters. ik heb daar niets gemerkt van een zogenaamd vuilnisbelt of dat soort zaken. ik ben dan natuurlijk iemand die soms iets meer op eigen ogen en oren vertrouwt dan op die van een journalist. misschien is dat wel mijn grote fout in deze.

daarnaast zie ik helemaal niet in wat het al dan niet proper zijn van de bezetters te maken heeft met de intimidatie van de rolstoelgebruiker die hierboven werd aangehaald. ik hoop dat het slachtoffer van dit politiegeweld stappen onderneemt en klacht indient tegen de agenten in kwestie.

vrede,

redwasp
werk,

die lappersforters zelf zagen er toch niet zo goed gewassen uit, vond ik persoonlijk.

werk.

(hopelijk schrikt mijn openings- en sluitwoord de eventueel forum-lezende lappersforters niet af ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:51   #15
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
werk,

die lappersforters zelf zagen er toch niet zo goed gewassen uit, vond ik persoonlijk.

werk.

(hopelijk schrikt mijn openings- en sluitwoord de eventueel forum-lezende lappersforters niet af ...)
En zo kunnen we nog eens lekker de lappersforters veralgemenen en in een hokje duwen, zoals jij nu doet? Zolang je maar niet onder ogen moet komen wat die mensen gepresteerd hebben.

Omdat ze er niet goed gewassen uitzien, zijn ze niet geschikt. Da's een heel domme opvatting. Liever zagen over het uiterlijk dan over de essentie. Maar dat kennen we van jou.
Oud 18 juni 2009, 12:38   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
En zo kunnen we nog eens lekker de lappersforters veralgemenen en in een hokje duwen, zoals jij nu doet? Zolang je maar niet onder ogen moet komen wat die mensen gepresteerd hebben.

Omdat ze er niet goed gewassen uitzien, zijn ze niet geschikt. Da's een heel domme opvatting. Liever zagen over het uiterlijk dan over de essentie. Maar dat kennen we van jou.
Ik duw ze in een hokje, een andere vindt dat ze den boom in kunnen, en de polisie wil ze uit den boom trekken ... maar ik zal ze met geen tang aanraken ... bweuk.

Wat die mensen gepresteerd hebben? Ik heb meer respekt voor eender wie die gewoonweg gaat werken elke dag.

Maar on topik: het verhaal lijkt me wat te straf om waar te zijn. De bron, waarnaar men verwijst, is alleszins niet objektief natuurlijk, en andere bronnen ontbreken. Hoe zou dat komen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 12:47   #17
His Majesty King Mob
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
daarnaast zie ik helemaal niet in wat het al dan niet proper zijn van de bezetters te maken heeft met de intimidatie van de rolstoelgebruiker die hierboven werd aangehaald.
De tegenpartij zwartmaken is nu eenmaal de standaard tactiek voor wie geen inhoudelijk weerwerk kan bieden, zeker op een forum als dit. Niks van aantrekken.

Citaat:
ik hoop dat het slachtoffer van dit politiegeweld stappen onderneemt en klacht indient tegen de agenten in kwestie.
Politiegeweld is nog wel iets anders hoor.

Citaat:
Maar on topik: het verhaal lijkt me wat te straf om waar te zijn. De bron, waarnaar men verwijst, is alleszins niet objektief natuurlijk, en andere bronnen ontbreken. Hoe zou dat komen ?
De persmeute zal al naar huis geweest zijn, of vond het niet spectaculair genoeg. Dit soort onnozelheden is zowat dagdagelijkse kost (zie ook: de dokter die onlangs aan de kant werd gehouden voor een alcoholcontrole terwijl hij op een dringende oproep afging, de Leuvense student met acute voedselvergiftiging die beboet werd voor overgeven op straat, ...)

Als u dit al te straf vindt om waar te zijn volgt u de actualiteit niet echt, me dunkt
Oud 18 juni 2009, 13:40   #18
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,
Citaat:
De tegenpartij zwartmaken is nu eenmaal de standaard tactiek voor wie geen inhoudelijk weerwerk kan bieden, zeker op een forum als dit. Niks van aantrekken.
ik probeer. ik moet eerlijk zeggen dat sommigen hier een sport gemaakt hebben van het op de man spelen, ze spelen volgens mij zelfs in de champions leage wat dat betreft. jammer, ik kwam hier oorspronkelijk eigenlijk om te discussiëren en men had mij vroeger wijsgemaakt dat je zoiets met argumenten doet.

Citaat:
Politiegeweld is nog wel iets anders hoor.
ok, dat was een beetje een pathetische woordkeuze van mij. ik was eigenlijk vooral bang dat het woord politie-intimidatie voor sommige deelnemers aan dit forum een beetje te moeilijk was.

vrede,

redwasp
Oud 18 juni 2009, 13:48   #19
An Arkos
Minister

Standaard

Citaat:
werk,

werk.

Ah tiens, er zijn dus geen douches in dat bos? Vreemd vreemd.
Oud 18 juni 2009, 13:59   #20
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

toen ik een paar jaar geleden (tijdens de eerste bezetting) daar was, waren er inderdaad geen douches. de bezetters mochten wel bij verschillende solidaire buurtbewoners gratis en voor niks de sanitaire instellingen des huizes gebruiken.

hoe de toestand er vandaag de dag is, weet ik echter niet. eigenlijk dringend tijd dat ik nog eens een solidariteitsbezoekje breng.

vrede,

redwasp

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be