Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Kan overspel gerechtvaardigd zijn ?
Ja. 10 45,45%
Neen. 6 27,27%
Ja, maar ... 2 9,09%
Neen, maar ... 4 18,18%
Geen idee. 0 0%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2008, 21:22   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Hoe (w)armer het land, hoe meer overspel

[color="Navy"]Hoe (w)armer het land, hoe meer overspel

*knip*
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 23:36   #2
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

En naar schatting is bij (Franse onderzoeken) 10 tot 20 % van de kinderen de biologische vader niet dezelfde als de wettelijke vader (de echtgenoot van moeder dus). Wat natuurlijk heel dat stamboomonderzoek en die zogenaamd speciale afkomst van voorvaderen sterk relativeert. Vaak wordt deze situatie maar blootgelegd wanneer er onderzoek wordt gedaan naar bloedgroep of DNA voor één of andere erfelijke/aangeboren ziekte (tenzij bijvoorbeeld een blanke vrouw scheve schaats rijdt met een zwarte man natuurlijk). Heb zelf zo een kameraad die voor medische onderzoeken per toeval is teweten gekomen dat zijn vader niet z'n echte vader is. Vrij ontnuchterend dus, zeker als je je moeder daarmee confronteert en de wettige vader. Statistisch zal iedereen dus wel verschillende mensen kennen (zullen het vaak zelf niet weten) die eigenlijk ander bloed door hun aderen hebben stromen. Toch wel een bijzondere gedachte.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 00:45   #3
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
En naar schatting is bij (Franse onderzoeken) 10 tot 20 % van de kinderen de biologische vader niet dezelfde als de wettelijke vader (de echtgenoot van moeder dus). Wat natuurlijk heel dat stamboomonderzoek en die zogenaamd speciale afkomst van voorvaderen sterk relativeert. Vaak wordt deze situatie maar blootgelegd wanneer er onderzoek wordt gedaan naar bloedgroep of DNA voor één of andere erfelijke/aangeboren ziekte (tenzij bijvoorbeeld een blanke vrouw scheve schaats rijdt met een zwarte man natuurlijk). Heb zelf zo een kameraad die voor medische onderzoeken per toeval is teweten gekomen dat zijn vader niet z'n echte vader is. Vrij ontnuchterend dus, zeker als je je moeder daarmee confronteert en de wettige vader. Statistisch zal iedereen dus wel verschillende mensen kennen (zullen het vaak zelf niet weten) die eigenlijk ander bloed door hun aderen hebben stromen. Toch wel een bijzondere gedachte.
Ik las cijfers van similair onderzoek in de VS en GB: similaire cijfers. En dat zijn de rijke landen. So much voor het "bloed van mijn bloed", genen etc.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:32   #4
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik heb weinig vertrouwen in die cijfers. Ik vraag me af of iedereen wel de waarheid spreekt in zo'n onderzoek. Enerzijds heb je daar die Zuid-Amerikanen met hun macho-mentaliteit die het verschrikkelijk vinden dat iemand maar zou durven denken dat ze niet iedere vrouw kunnen krijgen waar ze even naar knipogen, ik ben zeker dat die overdrijven. Anderzijds de inwoners van de Verenigde Staten met hun preutsheid die hen dwingt een president buiten te smijten na een affaire met z'n stagiaire - waarover de man zich ook gedwongen voelt te liegen omdat hij maar al te best weet hoe zijn landgenoten zullen reageren op zo'n verhaal.
Veelbetekenend trouwens dat de Scandinaviërs ook meer overspel zouden plegen. Zij praten veel vrijer over seks dan in vele andere landen en zijn dus zeker geloofwaardig, maar ze zijn niet warmbloediger dan andere volkeren uit meer noordelijke regionen. Wat voor mij reden is om te twijfelen aan de woorden van die andere volkeren.
Overspel is van alle tijden en vind je in alle lagen der bevolking. Vroeger sprak men hier nogal eens over de zogenaamde "voorkinderen", die kwamen ook niet uit de bloemkool, maar veel van de moedertjes waren ergens in dienst. Daar kan je al een conclusie uit trekken.
Oud 29 juni 2008, 09:36   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alfred Kinsey beweerde dat de helft van alle getrouwde mannen voor hun 40ste verjaardag vreemdging, en een kwart van alle getrouwde vrouwen
hoe doen ze dat dan? een kwart van de getrouwde mannen worden nog eens bedrogen door hun overspelige partner vermits die het nog eens met een andere getrouwde man doet?

Geeft toe: als vrouwen iets doen, doen ze het goed hé.

nu, ik kende vroeger toevallig zo'n "minnares-type"... 's morgens om zes uur kwam er ene (dus voordat ze ging werken) en 's avonds om half twaalf kwam de andere... pfffffff moet je zin in hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2008 om 09:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 09:39   #6
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoe doen ze dat dan? een kwart van de getrouwde mannen worden nog eens bedrogen door hun overspelige partner vermits die het nog eens met een andere getrouwde man doet?
Geeft toe: als vrouwen iets doen, doen ze het goed hé.

nu, ik kende vroeger toevallig zo'n "minnares-type"... 's morgens om zes uur kwam er ene (dus voordat ze ging werken) en 's avonds om half twaalf kwam de andere... pfffffff moet je zin in hebben.
Tja, maar hoe berekenen ze het? Eén partner waarmee je 5 keer gemeenschap hebt, telt dat voor evenveel overspel als 5 verschillende partners waarmee je het telkens één maal doet?
Oud 29 juni 2008, 09:50   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Tja, maar hoe berekenen ze het? Eén partner waarmee je 5 keer gemeenschap hebt, telt dat voor evenveel overspel als 5 verschillende partners waarmee je het telkens één maal doet?
overspel is overspel hé. Of je nu éénmaal copuleert of twintig maal: het blijft overspel.

dus éénmaal copuleren met vijf verschillende getrouwde mannen geeft: vijf overspelige mannen en slechts één overspelig vrouwtje... toch?

één overspelige man die het continue met twintig vrouwtjes doet geeft iets anders hé, namelijk 20 overspelige vrouwtjes en één tarzan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2008 om 09:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 13:32   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Dat er 5 op de 7 met "ja" hebben gestemd impliceert toch dat overspel is ingeburgerd, en dus niet een Afrikaans evident fenomeen. Niets is wereldvreemd. Fijn zo.
Oud 29 juni 2008, 13:33   #9
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

Hoogtijd dat men een wettelijk kader maakt voor een verplichte DNA analyze van elke baby die geboren wordt

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 13:36   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
overspel is overspel hé. Of je nu éénmaal copuleert of twintig maal: het blijft overspel.
Circe,

Ik vind dat er een onderscheid is tussen: enerzijds een scheve schaats tijdens een vlaag van euforie na een receptie, en anderzijds wie permanent bezeten is van het groene gras aan de overkant.

Laatst gewijzigd door Rudy : 29 juni 2008 om 13:37.
Oud 29 juni 2008, 13:39   #11
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Bij welke medische onderzoeken is dat aan het licht gekomen ? Bloedonderzoek of DNA, of wat ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 13:41   #12
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
Hoogtijd dat men een wettelijk kader maakt voor een verplichte DNA analyze van elke baby die geboren wordt

RR
Integendeel: wat niet weet, niet deert! Jouw DNA-test zou al direct 10 of 20% van de huwelijken gegarandeerd doen stranden bij de geboorte van hun kind: denk je wel aan de effecten voor de kinderen?

Wat zou het voordeel zijn? Enkele genetische ziekten die misschien vroeg opgespoord worden. Misschien, want weet de vrouw altijd van wie het kind is? Waar is er een probleem, een kind op te voeden dat ook iemand anders' genetisch materiaal heeft? Ben jij zo zeker van de "deugd" van je moeder, grootmoeders én overgrootmoeders? Ik niet en ik veeg er mijn 'wellingtons' aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Bij welke medische onderzoeken is dat aan het licht gekomen ? Bloedonderzoek of DNA, of wat ?
Ik herinner me dat ook gelezen te hebben: bloedonderzoek.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 juni 2008 om 13:47.
Oud 29 juni 2008, 13:45   #13
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb weinig vertrouwen in die cijfers. Ik vraag me af of iedereen wel de waarheid spreekt in zo'n onderzoek. Enerzijds heb je daar die Zuid-Amerikanen met hun macho-mentaliteit die het verschrikkelijk vinden dat iemand maar zou durven denken dat ze niet iedere vrouw kunnen krijgen waar ze even naar knipogen, ik ben zeker dat die overdrijven. Anderzijds de inwoners van de Verenigde Staten met hun preutsheid die hen dwingt een president buiten te smijten na een affaire met z'n stagiaire - waarover de man zich ook gedwongen voelt te liegen omdat hij maar al te best weet hoe zijn landgenoten zullen reageren op zo'n verhaal.
Veelbetekenend trouwens dat de Scandinaviërs ook meer overspel zouden plegen. Zij praten veel vrijer over seks dan in vele andere landen en zijn dus zeker geloofwaardig, maar ze zijn niet warmbloediger dan andere volkeren uit meer noordelijke regionen. Wat voor mij reden is om te twijfelen aan de woorden van die andere volkeren.
Overspel is van alle tijden en vind je in alle lagen der bevolking. Vroeger sprak men hier nogal eens over de zogenaamde "voorkinderen", die kwamen ook niet uit de bloemkool, maar veel van de moedertjes waren ergens in dienst. Daar kan je al een conclusie uit trekken.
U zou zeker en vast gelijk kunnen hebben. Enerzijds zuiderse macho- dikke nekken, die maar opscheppen over al het vrouwelijk schoon dat ze onophoudelijk versieren, anderzijds de U.S.- WASP's die stiekem op de openbare toiletten hun vrouw bedriegen, zelfs met mannen, maar het nooit zullen toegeven, en tenslotte de normale mensen, zoals in Scandinavië, die toegeven dat zoiets wel een gebeuren kan af en toe...
Oud 29 juni 2008, 13:47   #14
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe,

Ik vind dat er een onderscheid is tussen: enerzijds een scheve schaats tijdens een vlaag van euforie na een receptie, en anderzijds wie permanent bezeten is van het groene gras aan de overkant.
Is het voor uzelf dat u excuses zoekt ?
Oud 29 juni 2008, 13:49   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe,

Inderdaad.
Oud 29 juni 2008, 13:50   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een tussendoortje.

Naast het artikel in mijn beginpost was er in de krant ook nog een tweede artikel te lezen, wel iets uitgebreider.

Een citaat: ... In essentie komt het erop neer dat niet de daad het ergste is, maar het liegen dat eromheen hangt ....

Mag ik hieruit concluderen dat eerlijkheid na overspel belangrijk is ?
Oud 29 juni 2008, 13:53   #17
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Integendeel: wat niet weet, niet deert! Jouw DNA-test zou al direct 10 of 20% van de huwelijken gegarandeerd doen stranden bij de geboorte van hun kind: denk je wel aan de effecten voor de kinderen?
Wat zou het voordeel zijn? Enkele genetische ziekten die misschien vroeg opgespoord worden. Misschien, want weet de vrouw altijd van wie het kind is? Waar is er een probleem, een kind op te voeden dat ook iemand anders' genetisch materiaal heeft? Ben jij zo zeker van de "deugd" van je moeder, grootmoeders én overgrootmoeders? Ik niet en ik veeg er mijn 'wellingtons' aan.

Ik herinner me dat ook gelezen te hebben: bloedonderzoek.
Ik weet niet hoor. Neem een vrouw die haar man bedriegt met de beste vriend van haar man. Een klassieker in de litteratuur Ze krijgt daar een kind van. Die "beste vriend" heeft zelf ook een eigen vrouw, en daar maakt hij ook kinderen mee. Nu, het komt nogal eens voor dat de kinderen van hecht bevriende koppels met elkaar trouwen later. Dat zou dus een halfbroer met zijn halfzuster zijn, en dan krijgen ze een abnormaal kind...Met het verplichte DNA-onderzoek loopt het huwelijk van de ontrouwe vrouw wellicht op de klippen, maar tenminste leeft men niet in leugens, en komen er later geen drama's van.
Oud 29 juni 2008, 13:55   #18
filosoof
Banneling

Standaard Hoe (w)armer het land, hoe meer overspel:

Hoe armer het land, hoe meer overspel: één of meerdere avontuurtjes kosten waarschijnlijk minder dan een nieuwe 4x4, BMW of Mercedes (in principe zouden ze zelfs niets kunnen kosten)
Lijkt me dus niet onlogisch.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 juni 2008 om 14:07.
Oud 29 juni 2008, 14:02   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht

RR
Waarom ? je kan toch zelf bepalen of je zwanger wenst te worden of niet. Wie zwanger wordt weet best wie de vader van het kind is. De vaststelling dat een kind niet van de beide wettige ouders is zou zeker geen repercussie mogen hebben op de familie.

De emoties van de eenhoorn buiten beschouwing gelaten.

Of pleit je voor DNA-tests in het belang van de eenhoorn, de bedrogen echtgenoot voor de misverstaanders ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 29 juni 2008 om 14:02.
Oud 29 juni 2008, 14:02   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Ik weet niet hoor. Neem een vrouw die haar man bedriegt met de beste vriend van haar man. Een klassieker in de litteratuur Ze krijgt daar een kind van. Die "beste vriend" heeft zelf ook een eigen vrouw, en daar maakt hij ook kinderen mee. Nu, het komt nogal eens voor dat de kinderen van hecht bevriende koppels met elkaar trouwen later. Dat zou dus een halfbroer met zijn halfzuster zijn, en dan krijgen ze een abnormaal kind...Met het verplichte DNA-onderzoek loopt het huwelijk van de ontrouwe vrouw wellicht op de klippen, maar tenminste leeft men niet in leugens, en komen er later geen drama's van.
-Bij de geboorte om incestueus kind te voorkomen? http://www.youtube.com/watch?v=NeSZqnKCb-g
Dan verplicht je beter DNA-onderzoek voor het huwelijk of op 16 jaar.

-Bij de geboorte om de trouw van de vrouw te "testen"? Wat dan met de man? Mag die wél? Moeten één of enkele misstappen onherstelbaar zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be