![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=m2PKSZOTFaI
Logisch dat Israel erg voorzichtig is met het sluiten van een vredesverdrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wil je nog meer censuur? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2009 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Censuur kan niet altijd in de richting gaat die je wil. Het is correcter om principieel tegen censuur te zijn dan te pogen de censuur naar je hand te zetten.
Vraag je eens af waarom we zoveel beelden zien van de burgers en hun leed in Iran, en vergelijk dat eens met de mediastilte rond het leed van de burgers ten tijde van het offensief in Gaza. Ik maak me meer zorgen over de censuur die WIJ voorgeschoteld krijgen. Zelfs hier op het forum mogen fotos van de onderdrukking in Iran mogen blijven staan (terecht), maar de fotos die iemand publiceerde van het leed van burgers in Gaza werden verwijderd. Iemand ging klagen 'geshokeerd' te zijn waarschijnlijk, maar dit lijkt me eerder onderdeel van een strategie om dit leed niet wereldkundig te willen maken. De macht van de media werd geleerd tijdens de oorlog in Vietnam. Als mensen geconfronteerd worden met het menselijk leed krijgen ze sympathie en medeleven. Kan je het goedkeuren dat er om dit medeleven te vermeiden gecensureerd wordt, of juist dat we de aandacht vestigen op de burger niet omwille van interesse voor mensenrechten, maar omwille van propagandaredenen? Ik vind het verwerpelijk als mensen daaraan meewerken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2009 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kim Phuc, van symbool van het leed dat een oorlog veroorzaakt, naar symbool van wat ik 'leedcensuur' zou noemen, de bewuste poging het lijden te censureren met de bedoeling sympathie voor de lijdende te verhinderen. Een bijzonder lage vorm van censuur mijns inziens.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2009 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben het volkomen eens dat de media veeleer propaganda dan informatiekanalen zijn, maar een beetje komen klagen dat Palestina nog niet genoeg aan bod komt vind ik nogal absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wordt ons de bebloede hand van de betoger in Iran getoond, toen werd ons de rookpluim van Gaza in de verte getoond. Dat is geen toeval dat verschil in aanpak. De identificatie met de slachtoffers van geweld, een natuurlijke reflex van de mens, wordt in het ene geval gestimuleerd in het andere bewust vermeden. Tijdens het conflict in Gaza verzesvoudigde het bezoek aan de Al Yazeera website, de enigste die vanuit Gaza zelf raporteerde, bij gebrek aan info via de andere media. CNN of BBC rapporteerden niet vanuit Gaza zelf. Nu krijgt Al Yazeera van Israël geen toestemming meer om vanuit Gaza te rapporteren. Het zijn voorbeelden van hoe WIJ gemanipuleerd worden. Je hebt gelijk dat er aan sommige conflicten te weinig aandacht besteed wordt, en ik vrees dat de alternatieven die er nu nog zijn via internet steeds meer onderdrukt zullen worden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2009 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je wordt langs alle kanten gemanipuleerd. Er zijn ook legio voorbeelden van beelden van palestijnse slachtoffers die de wereldpers dagenlang haalden die achteraf compleet fake bleken te zijn. Ik denk niet dat de Palestijnen veel te klagen hebben, want ik heb het idee dat de media erg eenzijdig anti-israel zijn. De 'afrekeningen' onder de Palestijnen zelf waren vele malen schockerender dan het Israelisch offensief maar haalden buiten een klein artikel op pagina 6 of 7 nauwelijks de pers. Dus ja ik ga akkoord met uw stelling dat de media veelal manipulatie zijn, maar ik vind uw voorbeeld nogal ongelukkig omdat grosso modo genomen ik de berichtgeving over Israel/Palestina ten eerste compleet buiten proportie vind (waar u het schijnbaar mee eens lijkt te zijn) en dan nog eens zwaar biased pro de palestijnen (maar voor u nog niet biased genoeg blijkbaar? ![]() Er vallen ook andere opmerkingen te maken. Wie in een oorlog belandt moet die vooral proberen te winnen. De media zijn op dat vlak een enorme handicap voor 'westerse' landen en helemaal geen handicap voor zijn tegenstanders. Ofwel omdat de media er sowieso onder volledige staatscontrole zijn, ofwel omdat men in die landen simpelweg veel minder belang hecht aan een mensenleven. Het is volgens mij onmogelijk om een oorlog te winnen als je steevast 'proper' moet spelen tegen een vijand die dat helemaal niet hoeft. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 juni 2009 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je je eigen principes opgeeft om een vijand te verslaan ben je eigenlijk al verslagen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2009 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nazi-Duitsland had bijna gewonnen ondanks een enorm overwicht aan geallieerde kant. Als de middelen gelijk waren geweest sprak iedereen (die nog leefde) nu Duits. Nazi-Duitsland was veel efficienter dan zijn zogezegd 'superieure' democratische tegenstanders. Het Nazi-systeem waarin je een herrenvolk zou hebben dat heerste over de anderen is economisch perfect leefbaar. Het feit dat de Islam na 1400 jaar alive and kicking is zou u al genoeg moeten zeggen over de zogezegde overwinning op lange termijn van democratische systemen. Het 'slechtste' gevolg van WOII is dat nogal wat mensen daaruit de conclusie lijken te trekken dat op de lange duur democratie wel wint. Die conclusie is niet alleen fout, maar ook nog eens levensgevaarlijk. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 juni 2009 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De naam van de ideologie is nietszeggend, slechts de praktijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juni 2009 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jullie zijn allebei het citeren waard.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien dat ze maar van naam moeten veranderen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar heb voor de zekerheid deze moffenhoeren van de SS nog eens bovengehaald, voor het hier weer ontaardt in regelrechte jodenhaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |