Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2009, 10:10   #1
Force Nationale
Banneling

Standaard Brussel bij Wallonie/La Wallonie doit s'unir �* Bruxelles

De toekomst van Brussel moet bepaald worden door de Brusselaars zelf. Ikzelf pleit voor een referendum onder alle Brusselaars(inclusief de nederlandstaligen) of een aanhechting bij Wallonie wenselijk of noodzakelijk is. Zolang Belgie bestaat is er geen probleem maar als de Vlamingen eenzijdig willen stoppen met de Belgische confederatie dienen wij onze toekomst te bepalen en aangezien dat de meerderheid franstalig is, is een keuze voor het Waalse gewest dan ook de enigste logische keuze....Ce sera �* discuter plus tard....
Force Nationale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 10:12   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Wie zal er dan als eerst moeten buitenvliegen: les Arabes ou les Flamands?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 10:16   #3
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie zal er dan als eerst moeten buitenvliegen: les Arabes ou les Flamands?

Er wordt niemand buitengegooid. Wij zijn democraten. Niet diegenen die gelijk een driehoekje aanvinken als een mening hen niet aanstaat.....
Oud 22 juni 2009, 10:18   #4
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Force Nationale Bekijk bericht
Er wordt niemand buitengegooid. Wij zijn democraten. Niet diegenen die gelijk een driehoekje aanvinken als een mening hen niet aanstaat.....
Dat van die doodskisten was maar om te lachen dus.
Het vlammetje staat precies ineens wat lager.
Oud 22 juni 2009, 10:20   #5
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat van die doodskisten was maar om te lachen dus.
Het vlammetje staat precies ineens wat lager.

La valise ou la cerceuil is een uitdrukking die zoveel betekend als " Aimez la ou quittez la! Dat jullie dat natuurlijk letterlijk nemen en bij de moderatie als kleine kinderen gaan uithuilen zegt meer over jullie dan over mijzelf natuurlijk...
Oud 22 juni 2009, 10:25   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
La valise ou la cerceuil is een uitdrukking die zoveel betekend als " Aimez la ou quittez la! Dat jullie dat natuurlijk letterlijk nemen en bij de moderatie als kleine kinderen gaan uithuilen zegt meer over jullie dan over mijzelf natuurlijk...
Ik heb van mijn leven niet op een driehoek geduwd.

U liegt overigens: "la valise" betekent "afbollen"

Wat zegt dit over jou?
Oud 22 juni 2009, 10:29   #7
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb van mijn leven niet op een driehoek geduwd.

U liegt overigens: "la valise" betekent "afbollen"

Wat zegt dit over jou?
Ik heb het niet uitsluitend over u maar dan wel of andere personen met een duidelijk agressief vlaams-nationaal gedachtegoed. De man met het onderschrift van de "SNP" zal wel weten waarover ik spreek. 'Afbollen' is volgens mij trouwens geen perfect Nederlands woord..
Oud 22 juni 2009, 10:36   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Force Nationale
De toekomst van Brussel moet bepaald worden door de Brusselaars zelf. Ikzelf pleit voor een referendum onder alle Brusselaars(inclusief de nederlandstaligen) of een aanhechting bij Wallonie wenselijk of noodzakelijk is. Zolang Belgie bestaat is er geen probleem maar als de Vlamingen eenzijdig willen stoppen met de Belgische confederatie dienen wij onze toekomst te bepalen en aangezien dat de meerderheid franstalig is, is een keuze voor het Waalse gewest dan ook de enigste logische keuze....Ce sera �* discuter plus tard....
Beste Bruxello-Belgicist. Zou het niet aangewezen zijn eerst eens het gebruik van een bepaalde terminologie in uw taal nauwkeuriger te omschrijven? "(...) de Vlamingen eenzijdig willen stoppen met de Belgische confederatie". Hoezo? Is die confederatie er soms al? Indien jullie Franstaligen eens zouden akkoord willen gaan om vanuit de huidige onbevredigende situatie naar een échte confederatie over te stappen dan zouden we reeds een heel eind opgeschoten zijn. Maar tot nu toe hebben jullie elke stap in die richting gesaboteerd. Wanneer de Vlamingen beginnen te praten over een confederatie staan jullie onmiddellijk "séparatistes!!!" te schreeuwen. Die confederatie is er nu niet en jullie willen er ook geen in de toekomst, zoveel is duidelijk.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 10:37   #9
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet uitsluitend over u maar dan wel of andere personen met een duidelijk agressief vlaams-nationaal gedachtegoed. De man met het onderschrift van de "SNP" zal wel weten waarover ik spreek. 'Afbollen' is volgens mij trouwens geen perfect Nederlands woord..
Is uw vies draadje verwijderd? O wat jammer....

Allé, leer maar uw manieren houden want bij een volgende overtreding kunt ge zelf uw valiezen pakken.
Oud 22 juni 2009, 10:41   #10
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Is uw vies draadje verwijderd? O wat jammer....

Allé, leer maar uw manieren houden want bij een volgende overtreding kunt ge zelf uw valiezen pakken.
Uiteraard zou jij dat wel willen, want een kritische stem op al dat flamingant gezever is u duidelijk een doorn in het oog. U bent ongetwijfeld een superdemocraat. Jammer dat er momenteel geen vacatures vrij zijn bij een job die het beste bij u zou passen: http://www.diversiteit.be/?action=on...itel=Vacatures
Oud 22 juni 2009, 10:42   #11
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Beste Bruxello-Belgicist. Zou het niet aangewezen zijn eerst eens het gebruik van een bepaalde terminologie in uw taal nauwkeuriger te omschrijven? "(...) de Vlamingen eenzijdig willen stoppen met de Belgische confederatie". Hoezo? Is die confederatie er soms al? Indien jullie Franstaligen eens zouden akkoord willen gaan om vanuit de huidige onbevredigende situatie naar een échte confederatie over te stappen dan zouden we reeds een heel eind opgeschoten zijn. Maar tot nu toe hebben jullie elke stap in die richting gesaboteerd. Wanneer de Vlamingen beginnen te praten over een confederatie staan jullie onmiddellijk "séparatistes!!!" te schreeuwen. Die confederatie is er nu niet en jullie willen er ook geen in de toekomst, zoveel is duidelijk.

Voor mij is Belgie al een confederatie....
Oud 22 juni 2009, 10:44   #12
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard zou jij dat wel willen bla bla bla
Zo lang ge uw manieren leert houden kan het mij weinig schelen wat ge uitkraamt. Dit forum is een eerlijke leerschool, dus oefen maar wat, monsieur Force "sale Arabe" Nationale.
Oud 22 juni 2009, 10:45   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet genoeg.
Oud 22 juni 2009, 10:46   #14
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zo lang ge uw manieren leert houden kan het mij weinig schelen wat ge uitkraamt. Dit forum is een eerlijke leerschool, dus oefen maar wat, monsieur Force "sale Arabe" Nationale.
Worden we zenuwachtig? Allez vite, ga snel nog uw knopke indrukken......
Oud 22 juni 2009, 10:48   #15
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Worden we zenuwachtig?
Ge hoeft niet zenuwachtig te worden. Alleen regelmatig uw mond wat uitspoelen voor ge inlogt.
Oud 22 juni 2009, 10:53   #16
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is Belgie al een confederatie....
Een confederatie (statenbond) houdt in dat staten [b]op voet van gelijkwaardigheid[b]een samenwerking met elkaar aangaan. Getuige het aantal alarmbelprocedures en hefbomen dat de Franstaligen ten eigen bate menen te moeten gebruiken voor het in het oneindige rekken en dus in stand houden van het ondemocratische, Belgische systeem is iedere vergelijking met het schone woord confederatie een gotspe. Wij zijn van de belgicisten al heel wat gewend, maar dat men nu zelfs dit begrip wil kapen, gaat alle perken te buiten. De enige confederatie die mij en andere forumdeelnemers van harte voor ogen staat, is de Nederlands-Vlaamse confederatie, een waarin Vlaanderen wél gelijkwaardig zal zijn.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 10:54   #17
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Haha, dat zou een welvarende staat worden. Een derdewereldland binnen West-Europa.

Laatst gewijzigd door Fetai : 22 juni 2009 om 10:54.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:00   #18
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
. De enige confederatie die mij en andere forumdeelnemers van harte voor ogen staat, is de Nederlands-Vlaamse confederatie, een waarin Vlaanderen wél gelijkwaardig zal zijn.
Bourgondische katholieken tesamen met protestantse calvinisten. Dat gaat leuk worden... Ik denk ook niet dat vele Vlamingen bereid zijn om in kleine rijtjeswoningen en Vinexhuizen te gaan wonen in een land dat bulkt van de nivellerende navelstaarders...Maar bon, dromen mag altijd, nietwaar...???
Oud 22 juni 2009, 11:01   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

De Staten Generaal van Wallonië was nochtans duidelijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 11:03   #20
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bourgondische katholieken tesamen met protestantse calvinisten. Dat gaat leuk worden... Ik denk ook niet dat vele Vlamingen bereid zijn om in kleine rijtjeswoningen en Vinexhuizen te gaan wonen in een land dat bulkt van de nivellerende navelstaarders...Maar bon, dromen mag altijd, nietwaar...???
Het zijn uw zaken niet, nietwaar?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be