![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Het is komkommertijd, en dus het uitgelezen ogenblik om eens iets voor te stellen.
Vandaar het volgende, om BHV en aanverwante problemen voorgoed op te lossen : voor de verkiezing van de federale kamers schaffen we alle kieskringen af. Heel België wordt één kieskring. Voor iemand gaat steigeren over dit 'cadeau' aan de franstaligenin de Rand: dat betekent dan ook dat het kleine miljoen Vlamingen dat ten zuiden van de taalgrens woont ongehinderd voor Vlaamse kandidaten kan stemmen. En het wegvallen van 'pariteiten' (als je zo'n woord ziet weet je meteen dat er iets aan de knikker hangt.)
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik deel je standpunt helemaal niet, maar om toch een 'unitaire kieskring of zoiets' in België te kunnen behouden stel ik het volgende voor : laat Brussel, als Belgische hoofdstad haar functie helemaal waar maken, en laat het beleid van dit 'Gewest' over aan alle stemplichtige inwoners van België. Maw, laat het 'Bestuur' van BSL bestaan uit verkozenen die zich -en enkel voor dit- in heel België kunnen verkiesbaar stellen. Je maakt zo van BSL een échte Hoofdstad en je redt er terloops ook nog even België mee. ![]()
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 6 augustus 2009 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik wist niet dat er bijna een miljoen Vlamingen bezuiden de taalgrens wonen.
Soit. Ik opteer liever voor één kieskring in een onafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan kan ieder met dat paspoort in eigen deelstaat kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() In de huidige situatie, en met die 1 miljoen vlamingen, zou dat wel handig zijn. Alleen gaan die 1 miljoen Vlamingen niet voor 'seperatistische' partijen stemmen, denk ik.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
waarvan 4/5de juist ten zuiden van de taalgrens woont (want ze werken in Vlaanderen). en dat die niet op separatistische partijen stemmen? dat zal moeilijk gaan want ze kunnen enkel stemmen op de Franstalige partijen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 augustus 2009 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we er dit lezen, kunnen we ons al vragen als sommige Vlamingen iets in hun hoofd hebben : Pieter Bauwens, Temse Maar eigenlijk zijn het gewoon verraders natuurlijk, bij de vijand gaan wonen kan alleen zo omschreven worden lijkt mij. Beledigend? Ongepast? Meld het ons02/08/08 16u08 Yannick Foubert, Kruibeke Waarom kan gewoon niet iedereen in zijn eige gebied blijven. Het word tijd dat de staatshervorming er komt, ja ik ben een nationalist dat mag gerust iedereen weten ik ben trots een vlaming (Een leeuw) te zijn ipv een waal (Een cock). Alle vlamingen die het mooie vlaanderen verlaten voor een paar waalse heuveltjes zouden hun eigen geen vlaming moeten noemen. Beledigend? Ongepast? Meld het ons02/08/08 18u48 Gelukkig hebben we ook zo'n reacties : locutus van Borg erhout, Berlare Hoe bekrompen kan men zijn om mensen die in Wallonië gaan wonen te bestempelen als landverraders??!! Wat dan als men voor een dagje naar de Ardennen gaat of een Chimay drinkt of Maredsouskaas eet? Ongelooflijk dat men dankzij de vlaamse fascisten in zijn eigen land zowel een immigrant als een verrader kan zijn. Doe zo voort jongens, zo kan men in het buitenland nog wat harder met jullie lachen. Maar ik weet dat ik mij met hand en tand nbog harder zal verdedigen tegen jullie bruin gedachtengoed. Beledigend? Ongepast? Meld het ons02/08/08 17u51 Wil not, Brussel Yannick van Kruybeke en Co: Wie zijn jullie om iedereen hun leven te beheeren, om te beslissen wie Vlaming is, wie waar mag wonen, wie veraader is? De naam Foubert klinkt zowat frans ... ben je een veraader? Best voor jouw is in Kruybeke te blijven. Je bent een leeuw! Heb je nooit gezien! Ik ben een mens en wens mens te blijven en als mens zal ik altijd tegen dit soort kleingeest opkomen. En zegen dat jullie stemrecht hebben! Maar dat is democratie ![]() Beledigend? Ongepast? Meld het ons02/08/08 20u19locutus van Borg erhout, Berlare zeg Yannick, hoe groot is jouw wereld? Aan de ene kant tot Kruibeke Veer en aan de andere kant tot aan het kerkhof want verderop begint de grote, boze wereld? Beledigend? Ongepast? Meld het ons02/08/08 19u49 Laatst gewijzigd door Everytime : 6 augustus 2009 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist daarom zullen de Franstaligen dit nooit aanvaarden. In een unitaire kieskring, waar alle partijen nationaal kunnen opkomen, ligt het aantal zetels per taalgroep immers niet meer op voorhand vast, wat pariteiten bijgevolg overbodig maakt en niet langer te verantwoorden. Indien ze toch een unitaire kieskring wensen, zal het er wellicht één zijn waarin ze al hun ondemocratische voorrechten zullen kunnen behouden, wat dan weer de uiteindelijke bedoeling ervan - het laten spelen van de democratie - neutraliseert. Het zal dan ook een typisch Belgische constructie worden met een al even typisch Belgische bedoeling, namelijk de illusie wekken van een democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 6 augustus 2009 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon zever. Al heeft die vertroebeling wellicht ook wat te maken met het feit dat belgique wellicht het enige land is waar sommigen aan migratie tussen verschillende regio's politieke gevolgen wensen te koppelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op die Duitstaligen zou ik eerlijk gezegd niet al te veel rekenen. Die lopen doorgaans - al dan niet tegen wil en dank - aan het handje van de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |