![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Onbeperkte vrije meningsuiting propageren is puur
volksbedrog. Gelukkig leven we in een land waar de vrije meningsuiting door alle partijen wordt aanvaard. Maar vrije meningsuiting houdt ook beperkingen in. Wie dat niet aanvaardt, moet weten dat dit aanleiding geeft tot leugens, verdachtmakingen en stimuleren van haatgevoelens tegen groepen en individuen.. Veralgemeningen geven steeds aanleiding tot laster en discriminatie. Als individuen, groepen of partijen uit zichzelf niet in staat zijn zich beperkingen op te leggen, wordt de overheid verplicht spreekverbod op te leggen, wat de eerste stap is naar een facistisch regime. Het referendum van het Blok is dan ook zuiver populistisch volksbedrog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het BLOK verdedigt enkel zijn eigen mening.
Bij de invoeren van de kiesdrempel, was het juist het BLOK dat het Belgisch regime steunde om een kiesdrempel in te voeren. Het is juist de kiesdrempel , die nieuwe ideeën afremt. Het BLOK stemde hier zelf tegen de vrije meningsuiting. Het Blok is een partij van huichelaars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() in Angelsaksische landen is de visie op vrijheid van meningsuiting dat deze absoluut is. Allemaal "fascistische" landen natuurlijk...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
voor gelijk wie... Censuur kan soms gewenst zijn... de pen is een machtig wapen dat makkelijk misbruikt kan worden... En ja, beperkingen opleggen is gevaarlijk, en het is vooral de vraag waar men een grens moet trekken... (eer iemand hier weer het blok begint te verdedigen, ik maakte deze opmerking 100% los van de situatie en de standpunten van het blok) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit zei ik in een ander topic: Mja aanzetten tot racisme mag al van 1981 niet. Negationisme en revisionisme prediken mag al van iets na de tweede wereldoorlog niet. Laster en eerroof mag ook al decennia lang niet. Dit zijn kleine beperkingen van de vrije meningsuiting die door de wetgever zijn ingesteld. Nooit hoorde je reactie hierop. Siegfried Verbeke wordt enkele jaren geleden veroordeeld voor revisionisme (=beperking van de vrijheid van meningsuiting). Geen haan van het Blok kraaide ernaar. Héhé, zelfs Filip De Winter heeft in mei 2002 klacht neergelegd tegen Abou Jahjah wegens laster en eerroof.. FDW maakt dus zelf gebruik van de beperking van de vrije meningsuiting in de wet. En ja hoor, ook Vlaams Blokker Guido Tastenhoye diende ooit een klacht in tegen een SP.A'er wegens laster en eerroof. En in 2003 diende Frank Vanhecke en het Blok een klacht wegens laster en eerroof en bedreigingen in tegen Ecolo. Deze voorbeelden vond ik na slecht een minuutje surfen! Ik ben ervan overtuigd nog meer voorbeelden te kunnen vinden. Mja, nu hoor je ze wel anders praten. 2 maten en gewichten? Idd, zelf uitgebreid en meermaals gebruik maken van de beperking van de vrije meningsuiting wat betreft de laster en eerroof, maar nu mag ineens geen enkele beperking. De beperking komt hen immers niet goed uit deze keer... Face it, kan het nog hypocrieter? Waarom beoordeelt het Vlaams Blok de beperking van de vrije meningsuiting anders wanneer het over racisme gaat, dan wanneer het over laster en eerroof gaat???
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De reactie van Karel De Gucht nadat Filip De Winter Verhofstadt & Tobback citeerde: dergelijke uitspraken mogen éénmalig gezeg worden, als ze systematish gerhaald worden is dit facisme. Het aantal keer je je mening zegt bepaalt of je al dan niet racist bent. Wat een democratie, zeg!
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() pope
Ik heb deze voormiddag de heruitzending van VTM gezien met Polspoel en Desmet. FDW is daar zeer slecht uitgekomen. Hij moest zelfs erkennen dat op vrije meningsuiting beperkingen waren. Racisme is één van de beperkingen. Racisme zet volksgemeenschappen tegen elkaar op en leidt tot burgeroorlog. Als Vlaams-nationalist wil ik NIET leven in een sfeer van HAAT dat het Blok brengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is trouwens uitgesloten dat N-VA met een
racistische partij zou samenwerken in een regering. De democratie is trouwens een basisbeginsel voor N-VA. Het BLOK heeft slechts één doel, de democratie te ondermijnen. Het Vlaams-nationalisme zal democratisch zijn of zal niet zijn. Het BLOK is de voorbode van facisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Trouwens als ik als Vlaams-nationalist moet kiezen tussen
een democratisch België met verantwoorde vrije meningsuiting of een facistische BLOK-staat zonder vrije meningsuiting is mijn keuze snel gemaakt. De Vlamingen hebben stap voor stap het Federalisme gerealiseerd, wij hebben geen racistisch Blok nodig om de Vlaamse onafhankelijkheid tot stand te brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het is duidelijk dat sommige VB-haters (zoals Clemens Frustré) nu alle controle over de pedalen aan het verliezen zijn... [size=6]Ge moet er maar in slagen zoiets op een forum te posten: "Onbeperkte vrije meningsuiting leidt tot fascisme."[/size] Kortom, wie voor volledige vrije meningsuiting pleit, maakt zich bekend als fascist!!!! Dergelijke praat hoorde men ook destijds in Oost-Europa toen de marxistische criminelen er de macht in handen hadden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mensen die het niet meer weten, stemmen BLOK. Mensen die de Waalse uitmelkerij beu zijn stemmen BLOK. Kleine winkeliers die hun winkeltje om 18 uur sluiten uit schrik, stemmen VLAAMS BLOK. Mensen die dat motten op het VLAAMS BLOK beu zijn, stemmen VLAAMS BLOK. Iedereen die ook maar om gelijk wat ontevreden is, stemt VLAAMS BLOK. En het heeft géén zin het VLAAMS BLOK massaal zwart te maken in de media, want dat heeft een omgekeerd effect. Wat al duizenden keer gezegd is: verbeter de situatie in Vlaanderen voor de gewone mens en het Vlaams Blok zinkt terug in het niets. Maar NIET het VLAAMS BLOK moet zijn programma veranderen, maar de REST. Het kan toch nooit de bedoeling zijn de bevolking aan te passen aan je programma. Het is toch logisch dat je je programma aanpast aan de bevolking. Maar dit lukt ze daar blijkbaar zo goed niet.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Was jij dat die zei dat er hier topics verknoeit worden door talloze HOLLE reacties?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nog altijd niemand die hier durft/kan op reageren... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord: HUH???
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() ik heb gisteren het 1ste deel van Hitler, Rise of Evil gezien.
Ik snap eigenlijk niet wat die mens verkeerd deed. Sorry dak het zo zeg, maar wat die toen, in 1921 deed, is net hetzelfde wat nu in Israel gebeurd en bij de moslims. Hitler riep gewoon zijn volk op om zich te verdedigen. Vooral zijn speeches waren fenomenaal (zelfs als je het objectief bekijkt) Er was in die periode (net na WO1) geen werk, veel armoede en toen zagen ze dat de joden met alle rijkdom gingen lopen. Is het dan niet normaal dat ge uw eigen volk wilt bevoordelen dan de bezoekers? Want Joden hebben nergens een thuis, wat ze ook niet verdienen. Zij waren ook de oorzaak van de dood van Jezus, maar soit! Hitler was misschien volgens sommige te radicaal, maar wat we nu op tv zien is zeker zo radicaal. Ik ben op geen enkel ogenblik in die film geschrokken van zijn uitspraken. Ik zou mijn eigen volk ook verdedigen als dit werd ingepalmd door vreemden in mijn eigen land. Wie zou da nie doen eigenlijk? Zo is de mens nu eenmaal, bescherm wat van u is! Logisch toch! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() En ik dacht dat één van de kenmerken van het fascisme er juist in bestond dat men de vrije meningsuiting aan banden legt.
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |