Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2006, 09:17   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard petitie tegen wet lejeune

beste vrienden,

Ik wil niet spammen, maar voor één keer overtreed ik gewillig de regels.

Ik had gisteren mijn oude handtekening vervangen door het webstekadres van vzw "ouders van vermoorde kinderen". Via deze webstek zou je normaal de petitie kunnen tekenen. Maar wie zijn gegevens invult en die wil versturen krijgt de melding dat er via zijn e-mailadres een bericht wordt verstuurd! Ik vrees dat er iemand een virus op de webstek heeft geplaatst (misschien kan iemand hier uitsluitsel brengen?).
Daar om is het misschien veiliger om de petitie af te drukken en zelf in te vullen en natuurlijk door anderen te laten invullen.(via
http://www.vlaamsbelang.org/files/lejeune_petitie.pdf)!

Doen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 09:54   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben VOOR de wet lejeune.
Moest je er wat meer van kennen zou je er ook voor zijn zelfs!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 10:07   #3
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Moest je er wat meer van kennen zou je er ook voor zijn zelfs!
Uw argumentatie is werkelijk hoogstaand.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 10:19   #4
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
beste vrienden,

Ik wil niet spammen, maar voor één keer overtreed ik gewillig de regels.

Ik had gisteren mijn oude handtekening vervangen door het webstekadres van vzw "ouders van vermoorde kinderen". Via deze webstek zou je normaal de petitie kunnen tekenen. Maar wie zijn gegevens invult en die wil versturen krijgt de melding dat er via zijn e-mailadres een bericht wordt verstuurd! Ik vrees dat er iemand een virus op de webstek heeft geplaatst (misschien kan iemand hier uitsluitsel brengen?).
Daar om is het misschien veiliger om de petitie af te drukken en zelf in te vullen en natuurlijk door anderen te laten invullen.(via
http://www.vlaamsbelang.org/files/lejeune_petitie.pdf)!

Doen!
Ik ben absoluut voor de wet Lejeune en zal die petitie zeker niet ondertekenen. De wet afschaffen zou een zeer slechte zaak zijn. De impact die het heeft om gevangen te zijn is heel groot op een mens, door hem het vooruitzicht te ontnemen om vervroegd vrij te komen plaats je hem in een hopeloze en uitzichtsloze situatie. Ik besef dat er bepaalde daders zijn die echt zeer gruwelijke dingen gedaan hebben en die je eigenlijk nooit meer zou durven los laten op de maatschappij. Maar als je de wet lejeune afschaft ontneem je ook al die anderen een tweede kans!
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 10:27   #5
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Maar voor het VB is straf vooral een kwestie van vergelding; boetedoening. Dat je achteraf een hoop ellende terug de maatschappij injaagt, gaat er bij hen blijkbaar niet in. Oh ja, dan is er altijd nog de doodstraf of de andere prettige voorstellen zoals dwangarbeid (enfin, een soort gelegaliseerde martelpraktijken). Klinkt stoer, maar leidt allemaal tot niks. Het grootste laboratorium waar je het dagelijkse falen van dat soort eenzijdige visies in de praktijk mag aanschouwen ligt aan de overkant van de Atlantische oceaan. Regimes in alle maten en vormen en telkens blijkt dat de meest "stoere" tegelijk ook de meest failliete zijn als je daarnaast de criminaliteitscijfers, de recidive en het algemene onveiligheidsgevoel van de burgers legt.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 10:30   #6
debbie
Minister

Standaard

Gevangenisstraffen die te lang duren leiden er trouwens heel vaak toe dat de gevangene geinstitutionaliseerd wordt en nooit meer zijn draai kan vinden in de samenleving. Is dat dan wat we wensen? Is dat dan beter? Daar heeft niemand baat bij.
Oud 1 maart 2006, 10:42   #7
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Maar voor het VB is straf vooral een kwestie van vergelding; boetedoening. Dat je achteraf een hoop ellende terug de maatschappij injaagt, gaat er bij hen blijkbaar niet in. Oh ja, dan is er altijd nog de doodstraf of de andere prettige voorstellen zoals dwangarbeid (enfin, een soort gelegaliseerde martelpraktijken). Klinkt stoer, maar leidt allemaal tot niks. Het grootste laboratorium waar je het dagelijkse falen van dat soort eenzijdige visies in de praktijk mag aanschouwen ligt aan de overkant van de Atlantische oceaan. Regimes in alle maten en vormen en telkens blijkt dat de meest "stoere" tegelijk ook de meest failliete zijn als je daarnaast de criminaliteitscijfers, de recidive en het algemene onveiligheidsgevoel van de burgers legt.
Inderdaad, zwaarder straffen haalt helemaal niets uit, integendeel. Volgens het VB kan men dan misschien even goed de gevangenissen afschaffen en in de plaats daarvan die mensen meteen maar dood schieten. Wraak is een slechte raadgever. Verdienen mensen een tweede kans of niet, daar gaat het in wezen om. Ieder mens kan ooit de fout ingaan, en in ieder mens schuilt een moordenaar, als je maar ver genoeg gedreven wordt dan kan bij iedereen het moment komen dat de stoppen doorslaan.
Oud 1 maart 2006, 10:44   #8
jan hyoens

Standaard

Typisch! Geen kat die zich iets aantrekt van het lot van de slachtoffers! Walgelijke kleingeestige mensen.
Oud 1 maart 2006, 10:53   #9
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Typisch! Geen kat die zich iets aantrekt van het lot van de slachtoffers! Walgelijke kleingeestige mensen.
Bij een strafrechtelijk misdrijf is er maar één slachtoffer: de samenleving. De individuele schadelijdende moet voor die schade vergoed worden liefst door de dader zelf, indien onmogelijk via de solidariteit. Jij pleit voor "genoegdoening" en in sommige gevallen zelfs "bloedwraak". Een gedachtengang die aantoont dat het VB wel de allerlaatste is die enige kritiek op de islamitische sharia moet uitbrengen. Middeleeuws en bekrompen denken zonder kennis van zaken.

Salut.

Oud 1 maart 2006, 10:55   #10
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
De slachtoffers moeten inderdaad meer aandacht en begeleiding krijgen, meer inzage in de dossiers, gratis advokaten, etc.
Ik zie alleen niet waarom slachtoffers er beter van zouden worden door de daders langer op te sluiten. Het is logisch dat een slachtoffer ergens wel op wraak zint maar hoe hard je ook zou straffen, al zou je de dader de doodstraf geven, nooit kan je daarmee de pijn en het verdriet van de slachtoffers weg nemen.
Het is wel van belang dat de slachtoffers verder betrokken en gehoord worden, dat de dader bvb niet bij hen in dezelfde stad mag gaan wonen na zijn vrijlating.
Oud 1 maart 2006, 10:57   #11
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Bij een strafrechtelijk misdrijf is er maar één slachtoffer: de samenleving. De individuele schadelijdende moet voor die schade vergoed worden liefst door de dader zelf, indien onmogelijk via de solidariteit. Jij pleit voor "genoegdoening" en in sommige gevallen zelfs "bloedwraak". Een gedachtengang die aantoont dat het VB wel de allerlaatste is die enige kritiek op de islamitische sharia moet uitbrengen. Middeleeuws en bekrompen denken zonder kennis van zaken.

Salut.
zegt de voorstander van middeleeuwse tolpoorten!
Oud 1 maart 2006, 10:59   #12
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
De slachtoffers moeten inderdaad meer aandacht en begeleiding krijgen, meer inzage in de dossiers, gratis advokaten, etc.
Ik zie alleen niet waarom slachtoffers er beter van zouden worden door de daders langer op te sluiten. Het is logisch dat een slachtoffer ergens wel op wraak zint maar hoe hard je ook zou straffen, al zou je de dader de doodstraf geven, nooit kan je daarmee de pijn en het verdriet van de slachtoffers weg nemen.
Het is wel van belang dat de slachtoffers verder betrokken en gehoord worden, dat de dader bvb niet bij hen in dezelfde stad mag gaan wonen na zijn vrijlating.
Misschien vind jij het niet erg om uw verkrachter of de moordernaar van een familielid één jaar na de feiten tegen het lijf te lopen in de straat. Normale mensen wel.
Oud 1 maart 2006, 11:00   #13
debbie
Minister

Standaard

En vergeet vooral niet dat er langs twee kanten slachtoffers zijn. Ook de familie van de dader is slachtoffer en voor hen is er nog minder aandacht.
Oud 1 maart 2006, 11:01   #14
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Salut.
Pfioe, stevige reactie, ...maar wel waar.

Wraak helpt de slachtoffers niet.
Want waarom dan geen lynchpartijen terug toestaan ?
Waarom dan geen equivalent van 'chop-chop square' bij ons ?
Oud 1 maart 2006, 11:02   #15
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Misschien vind jij het niet erg om uw verkrachter of de moordernaar van een familielid één jaar na de feiten tegen het lijf te lopen in de straat. Normale mensen wel.
Natuurlijk zou ik het erg vinden om die tegen het lijf te lopen. Daarom vind ik ook dat een dader van zo'n ernstig misdrijf niet in dezelfde stad zou mogen gaan wonen. Maar bedoel je nu dat zo iemand dan maar levenslang moet opgesloten worden zodat ik hem met zekerheid nooit meer tegen het lijf kan lopen?
Oud 1 maart 2006, 11:03   #16
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit met de wet Lejeune te maken ?
Oud 1 maart 2006, 11:04   #17
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
zegt de voorstander van middeleeuwse tolpoorten!
Bedankt om het nog eens te bevestigen: "bekrompen en zonder kennis van zaken." 8)

[SIZE=1]intelligent reageren is niet je sterkste kant he?[/SIZE]

Oud 1 maart 2006, 11:12   #18
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Natuurlijk zou ik het erg vinden om die tegen het lijf te lopen. Daarom vind ik ook dat een dader van zo'n ernstig misdrijf niet in dezelfde stad zou mogen gaan wonen. Maar bedoel je nu dat zo iemand dan maar levenslang moet opgesloten worden zodat ik hem met zekerheid nooit meer tegen het lijf kan lopen?
In afwachting van lobotomie wel ja!
Oud 1 maart 2006, 11:14   #19
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Bedankt om het nog eens te bevestigen: "bekrompen en zonder kennis van zaken." 8)

[SIZE=1]intelligent reageren is niet je sterkste kant he?[/SIZE]
Ik vind het niet eens te moeite om rationeel te antwoorden op zo'n een hoop politiek correcte onzin! Ik laat mijn hart spreken! Mensen die vinden dat Dutroux en consoorten weer vrij mogen komen zijn in mijn ogen even afstootwekkend.
Oud 1 maart 2006, 11:14   #20
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
In afwachting van lobotomie wel ja!
Pfff, wat een onzin. Misschien heb jij wel een lobotomie nodig, want je hebt toch wel vreemde gedachtenkronkels.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be