![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.pearc.be/store/?___store=...m_store=german
http://russianmac.ru/ Hoe het zit met de Europese wetgeving weet ik niet maar ze zijn in ieder geval een pak goedkoper. Het is in feite schandalig dat Apple woekerprijzen vraagt voor pc met os/x. Heeft iemand ervaring met deze mac clones? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mac OS = Linux... get it for free.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Binnenkort is een linux proberen voor de mac.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is toch wel heeel kort door de bocht hoor.
Ik veronderstel dat je wijst op de onderliggende Unix-laag in zowel MacOS als in Linux maar dan nog. 't Is niet omdat een stoel en een tafel allebei van hout zijn dat een tafel hetzelfde is als een stoel eh? Bovendien dacht ik dat MacOS vooral gebaseerd was op (Free)BSD. Al kan ik me vergissen. Soit, waar het op neer komt is hetvolgende. Ik gebruik nu sinds een jaar of drievier een Mac en ik heb nog nooit een computer gehad die me zo weinig kopzorgen bezorgde. In al die tijd is hij welgeteld 1 keer vastgelopen. Hij heeft in die periode misschien 10 keer af gestaan, ik heb geen trukjes allerlei moeten installeren om hem proper te houden (forget Search and Destroy, Hitman Pro, Adaware, AVG, defragmenteren...) en alles blijft werken zoals het hoort. Hij is amper trager dan-ie was toen ik hem kocht en hij ziet er stukken geiler uit dan een pc. Zolang je geen spelletjes speelt natuurlijk, dan moet je wel voor windows gaan.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je een mac wilt maar je vindt ze te duur, koop er dan geen of ga lenen. Ik vind Bentley schitterende auto's maar ik ga ook niet zoeken naar een fabrikant die Bentley-clones levert op een Fiat chassis met een Tatra motor. Al zijn die vast goedkoper. Hou rekening met het feit dat Apples zo goed draaien omdat ze soft- en hardwarematig perfect op mekaar zijn afgestemd. Dat krijgen die clone-bouwers nooit voor mekaar want zij sprokkelen gewoon de goedkoopste onderdelen bijeen. www.russianmac.ru ... de naam alleen al.
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zowel de Macs als de klonen(en de meeste andere PC's) hebben dezelfde chips(nVidia, Intel).
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]()
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Not the only one. Ik vind Ubuntu wel te beperkt voor wat ik wil doen (waar is mijn shell?). Dus ik gebruik liever centOS maar uiteraard enkel voor admin werk. Maar ik zou er nooit over denken om Ubuntu te gebruiken om mijn Oracle, ClearCase of andere admin accounts te om te werken op een server. Ubuntu is wel een oma-vriendelijk linux pakket. En dat is best goed.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 juli 2009 om 13:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ubuntu? Ik moet daar nog steeds werken met Cups voor mijn printer te configureren dus het is rommel, nèh.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ook de enige reden waarom een Mac werkt. Je hebt amper keuze qua hardware. En de software hoeft geen tienduizenden soorten hardware te ondersteunen. Wat betreft anti-virus e.d. zou ik wat opletten. Virussen en malware voor Mac zijn in opmars net omdat de Mac relatief gezien in opmars is.
Mac OS X was trouwens het OS dat op de laatste white hat hacking contest als eerste onderuit ging. Voor Windows en voor Linux. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mij lijken macs kwalitatief beter. Ik ben geen grote expert, maar uiteindelijk is het mijn perceptie die telt bij het bepalen van de prijs die ik wil betalen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, wat wil je er voor geven? Voor een hoop stenen, een auto, een pc, een luchtgeweer, een vistok,..
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2,0-GHz Intel Core 2 Duo 1 GB geheugen 120-GB harde schijf1 8x dubbellaags SuperDrive NVIDIA GeForce 9400M grafische processor 599 euro http://store.apple.com/be-nl/browse/...BE_NL_CPU-BEFL Brit (online pc-shop) Intel Dual Core E5200 1Gb DDR2 160Gb S-ATA II TyboTech Mini Tower 300W Foxconn G31MXP-K 16x DVD-ROM On board 5.1 CH Audio CODEC 10/100Mbit Ethernet Intel® Graphics Media Accelerator 6x USB2.0 (4 Back / 2 Front) 259 euro extra beeldkaart kost met evenwaardige prestaties tegenover minimac 50 euro extra http://www.brit.be/assets/s2dmain.ht...//www.brit.be/ DELL Intel® Core™2 Duo-processor E7400 (2,80 GHz, 1.066 MHz, 3 MB cache) Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 32 Bit - Nederlands Beeldscherm niet inbegrepen 512MB ATI® Radeon™ HD 4350 graphics card 3.072 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [3 x 1.024] 500 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm) Dvd+/-rw-station (cd's/dvd's lezen/schrijven) 579 euro http://www1.euro.dell.com/content/to...l&s=dhs&~ck=mn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet dat ik mits het nodige prullen ook een PC snel kan houden, heb het jaren gedaan. Ik weet dat ik ook een smartphone / PC relatie kan opzetten die min of meer op dezelfde manier werkt. Ik weet dat ik ook een watergecoolde PC kan kopen of maken. Maar daar ga ik veel meer werk aan hebben. Ik geef trouwens sinds mijn overstap naar mac minder geld uit aan computers e.d.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met 1 GB geheugen doe je niets en een schijf van 120 gig is ook om te huilen. Tenzij je enkel wat documentjes wil maken of zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Bij apple betaal je vooral voor het merk. Vroeger konden ze dit nog verantwoorden met hun ppc-systemen maar sinds ze gewone pc-systemen gebruiken niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben nog een punt. Ze zeggen van jij koop deze hardware en jij koopt die software. Alles op mekaar afgestemd in tegenstelling tot windows dat alle hardware moet ondersteunen. Dus wil je een mac? Ok... werkt prima... tot je een soort niet-Apple stuk hardware wil inpluggen of een spelletje wil spelen. No go.
|
![]() |
![]() |