![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Beste inwoner van België,
Bent u ook zo fier dat u in België woont. Bent u ook zo fier dat u in het land van de frieten, chocolade, het bier, de saxofoon, de keuzevrijheid van woning, de beste schoolopleidingen,… woont? Natuurlijk bent u hier fier op. Welke belg, of inwoner van België is dat nu niet? Toch heeft ons land een aantal keerzijdes. • Er zijn meer politici dan inwoners. • Elke burger heeft meer dan 4 bestuursorganen die over zijn doen en laten beslist. • De rijken hebben de macht in handen, de gewone burger heeft niets te zeggen. • Verdraagzaamheid is er niet meer gekend. • Respect voor anderen is ver te zoeken. • … U zult zich wel afvragen waarom ik dit allemaal opsom. Wel, daar is een simpele reden voor. Ik ben het zo een beetje beu dat we in een democratie wonen waar geen democratie meer wordt toegepast. Dit zal wel duidelijk worden als u de uitleg over de verschillende punten leest. Er zijn meer politici dan burgers. We zijn met ongeveer 10 miljoen inwoners in België. Elke inwoner woont in een dorp of stad. Een dorp wordt bestuurt door een college van burgemeester en schepenen. Laten we rekenen 1 burgemeester en 10 tot 25 schepenen. Dan komen we dus al op een totaal van 6479 tot 15.314 politici aangezien er 589 gemeenten zijn in België. Elk dorp ligt in een provincie. Elke provincie heeft een gouverneur die de voorzitter is van de deputatie van die provincie. Deze deputatie bestaat uit 6 leden + 1 gouverneur. Dan komt het aantal dus politici voor de 10 provincies samen dus op een totaal van 70. Deze opgeteld bij die van de gemeenten zitten we op een totaal van 6549 tot 15.384 politici in België. Maar we zijn er nog niet. Boven deze provincie zijn er ook weer besturen, namelijk de gewestelijke regering, de gewestelijke parlementen, de federale regering, en het federaal parlement. De regeringen samen tellen 49 ministers en 10 staatssecretarissen. Wat dus op 59 bestuurders komt. Ons totaal aantal politici komt dus al tussen de 6608 en 15.443 te liggen. Maar dan hebben we de leden die in het parlement zetelen er nog niet bijgeteld. Dit zijn er in totaal voor alle parlementen samen neer op 537 politici. Ons land met 10 miljoen inwoners wordt dus bestuurt door 7145 tot 15.980 mensen. Nu moet u eens denken aan New York City. Een stad met 8 miljoen inwoners. Dat is geen groot verschil met België dus. New York City wordt bestuurt door een burgemeester, een Public Advocate, een Comptroller en een gemeenteraad van 51 leden. In totaal zijn dit dus 54 personen. Vergelijk dat eens met België. Als ze in New York City de boel kunnen besturen met 54 personen, waarom moeten wij dan 7145 tot 15.980 personen hebben om de boel te besturen? En wij betalen maar belastingen zodat zij hun loon krijgen. Met deze uitleg is ook ineens mijn volgende punt duidelijk geworden vermoed ik. Enkel moet u er ook nog het Europees bestuur, de VN en de NAVO bijtellen. De rijken hebben de macht in handen, de gewone burger heeft niets te zeggen. Ik hoop dat ik hier niet te veel aandacht aan hoef te besteden en dat het duidelijk is, maar toch zal ik dit doen. Doe de krant open, zet het nieuws op en u hoort weer eens hetzelfde. Een of andere rijke stinkerd heeft ergens last van en het wordt verboden. De gewone man staakt omdat zij geen eten voor hun kinderen kunnen kopen. Daar wordt niets aan gedaan. Hieronder 2 voorbeelden. Gemeente wil Spaanse villa’s uit straatbeeld Nu zult u wel denken, er wordt toch nog niets tegen gedaan. Maar lees het artikel goed en u weet wat ik bedoel. Een van de schepenen vindt deze villa’s lelijk en vindt daarom dat ze maar moeten verdwijnen. Puur eigen belang dus, en waarschijnlijk zal hij ook een manier vinden om het te laten goedkeuren, want België is corrupt en laat zich omkopen. Boze boeren leggen E40 plat Ik zeg niet dat landbouwers arme sukkelaars zijn, maar kijk eens goed rond. Deze mensen werken dag en nacht om te zorgen dat u eten heeft. U betaalt zeer veel voor dit eten, bijna onmenselijke prijzen. Toch gaat maar een heel klein deel naar de landbouwers. Dit bedrag is zelfs zo weinig dat ze niet eens uit hun kosten geraken. En wat doen de bestuursorganen? Niets, gewoon niets. Moet ik nog een duidelijker voorbeeld geven of begrijpt u wat ik bedoel? Verdraagzaamheid is niet meer gekend. Elke keer als ik de krant opensla of ik zet het nieuws op zie ik weer iets waaruit blijkt dat de belgen niet meer verdraagzaam zijn. Quads moeten verboden worden vanwege het lawaai, buren dienen klacht in omdat de kinderen in een creche te luid spelen, een boze buur breekt de boomhut van kinderen af omdat deze te dicht bij zijn eigendom staat, een buur klaagt over nachtlawaai in een café, en zo kan ik nog even verder gaan. Dit is echt geen verdraagzaamheid meer. Waar zijn de tijden dat kinderen bij de boeren appelen gingen stelen en dan gingen lopen omdat de boer met een riek of schop achter hen aankwam. Waar zijn de tijden dat jongeren rondcrosste met afgedankte brommers zonder dat iemand hierover kloeg, waar zijn de tijden dat u bij uw buren een schepje suiker ging vragen omdat de winkel al dicht is. Hier moet echt iets aan veranderen. Dit is geen politiek aspect dat aangepast worden, dit is een aspect dat we zelf moeten veranderen. Denk terug aan wat u vroeger zelf allemaal uitstak, en denk dan twee keer na voor je begint te klagen omdat kinderen spelen, omdat jongeren plezier willen maken, omdat de muziek van een café een tikkeltje te luid staat waardoor je net de zeer zware bassen kan horen. Om nog even terug te komen op de klachten van geluidsoverlast in cafés en van kinderen. Vaak staan discotheken en cafés al langer op deze locatie dan dat u daar woont. U had dus kunnen weten dat dit storend kon zijn, maar daar heeft u zelf voor gekozen. En kinderen kun je nu eenmaal niet opsluiten en stil laten zijn. Zij moeten actief zijn, spelen, lawaai maken. Laat ze genieten van hun onbezorgdheid, ze zullen zorgen genoeg hebben als ze ouder worden. Respect voor anderen is ver te zoeken. Elke leerkracht, elke leerling, elke werkgever, elke werknemer, gewoonweg elke burger heeft hier al mee te maken gehad. En het wordt steeds erger. Om een duidelijk voorbeeld te geven geef ik het voorbeeld van de scholen. Als je een keer niets te doen hebt en je woont niet al te ver van een school, ga eens subtiel kijken hoe het daar tijdens de middagen en speeltijden aan toe gaat. De jongere leerlingen (vooral bij de 1ste graad in het secundair onderwijs valt dit op) rennen rond, terwijl de oudere leerlingen rustig relaxen of slenteren over de speelplaats. Door het rennen gebeurt het wel eens dat een jongere leerling tegen een oudere leerling, leerkracht of iemand van de directie loopt. Weet u wat deze leerlingen doen? Zij beginnen te schelden op de persoon waar hij/zij tegen liep, terwijl de rennende leerling zelf in fout is. 4-5 jaar geleden hadden de 1ste jaartjes nog schrik van de leerlingen in het 6de jaar. Als zij tegen iemand van de 3de graad, een leerkracht of iemand van de directie liepen boden zij zo snel mogelijk hun excuses aan. Als dit nu gebeurd ontstaat er een scheldpartij, die met een beetje pech uitmondt in een gevecht. Waar is het respect gebleven? Is dit het einde? Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest met wat ik bedoel. België is gewoon aan het vergaan. De politiek is één grote warboel van duizenden mensen die het nergens over eens kunnen worden en eerst de punten van de bestbetalenden oplossen, de mensen weten niet meer hoe ze verdraagzaam moeten zijn tegenover anderen, en jongeren weten niet meer wat respect is. Dit kan gewoon niet verder zo. Hier moet iets aan veranderen, en als dit niet vandaag gebeurd dan moet het morgen maar. Ik alleen kan hier niets aan veranderen, daar heb ik uw steun voor nodig. Nu denkt u waarschijnlijk en wat kan ik hieraan veranderen. Wel dat is gemakkelijker dan u denkt. Eerst en vooral moet u bij uzelf beginnen en verdraagzaam zijn en respect tonen voor uw medemens. En als tweede, we hebben het recht om verenigingen op te richten en samen te werken om onze rechten te verkrijgen en om van deze corrupte democratie een eerlijke democratie waar naar iedereen geluistert wordt te maken. Daarom wil ik u zeggen, vergeet nooit onze Belgische spreuk en pas ze toe, zodat we weer in normaal kunnen leven, zonder schrik te hoeven hebben over wat nu weer verboden gaat worden en waarvoor we nu weer uitgescholden zullen worden. EENDRACHT MAAKT MACHT |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hier is er alvast ééntje!
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Afserveren a.u.b, ober.
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Vlamingen zijn steeds uitgescholden geweest door de Franstaligen, dus waarom zouden wij eendachtig moeten bleven met deze onderdrukkers en uitbuiters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Welkom op het forum, we got fun and games
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Er staat enkel een nederlandstalige versie van deze zin, en aangezien Vlaanderen een deel van België is, is dit dus ook de leus van Vlaanderen. Maar het is niet omdat dit de Belgische leus is, dat er samenwerking moet zijn met de franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en een boel draadjes over 'een dracht' die uit is op macht.
![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de Vlaamse gouw zijn er trouwens ook Franssprekende Vlamingen, men noemt het niet zonder reden Frans-Vlaanderen. En de leuze, eendracht maakt macht, staat trouwens op het Belgische wapenschild en kan dus NOOIT tot Vlaams strijdschrift gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |