Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2009, 17:08   #1
fromNL
Vreemdeling

Standaard Extremistische Saoedische moslimhaatprediker overleden

Citaat:
Prominent Saudi cleric who praised bin Laden dies

Sheikh Abdullah ibn Jebreen, a prominent Saudi cleric who praised Osama bin Laden and preached violence against Muslim Shi'ites, Christians and Jews, died on Monday aged 77, his official website said.

"Our Sheikh, Imam and father Abdullah ibn Jebreen has passed to God's mercy," said the website. Ibn Jebreen was considered the second-most influential cleric in the conservative kingdom after Sheikh Abdul-Rahman al-Barrak. (Reuters)

Bron
Het zit zo: deze salafistische haatzaaier preekte dag en nacht haat tegen joden, christenen en sjiieten. Zijn haatfatwa's en uitlatingen zijn waarschijnlijk verantwoordelijk geweest voor duizenden burgerdoden in Irak omdat gehersenspoelde Saoedische gekken door hem werden gestimuleerd om zichzelf op te blazen in Irak.

Meneer kreeg eind april hartproblemen en ging voor behandeling naar het land van de infidels, Duitsland. :') Hij was 77 jaar oud maar wilde nog steeds niet doodgaan (vond zichzelf kennelijk te jong om te sterven) terwijl ie al tientallen jonge jongens (later zelfmoordterroristen) heeft gehersenspoeld en de dood heeft ingepraat. Hoezo hypocriet.

Citaat:
In the care of infidels

At home in Saudi Arabia, Sheik Abdullah ibn al-Jebreen preached hatred of the West, sectarian violence and support for Osama bin Laden's apocalyptic vision. "May God aid him and bring victory to him and by him," he said in a speech.

But when the aging but influential cleric developed heart trouble, the apocalypse was put on hold, along with the fiery rhetoric, while the sheik quietly flew to Germany for medical treatment.

An Iraqi exile in Germany found out and filed a complaint with the government, citing Jebreen's frequent rants about killing Shiite Muslims, and calling him "one of the brainwashers who is responsible for terrorism and the killing of innocent people."

If he returns to health, you probably can count on Sheik Jebreen resuming his inflammatory ways -- at least until the next heart palpitation sends him running for help from the Satanic infidels.

Bron
Het ergste van dit alles: Duitsland legde hem geen strobreed in de weg. Kom maar naar ons land, wij lappen je wel op zodat je daarna ongestraft verder kunt gaan met je terreurpraktijken. Komt er eindelijk een echte terrorist naar je land, laat je hem gaan. Het is natuurlijk veel veiliger om onschuldige rukkers te beschuldigen van terrorisme ipv echte terroristen aan te pakken. Echte terroristen krijgen een 'medical treatment' net zoals de terroristen in Guantanamo Bay een betere 'medical treatment' krijgen dan de gemiddelde Amerikaan. (© Sicko) :')

Een Duitse-Irakees moest er aan te pas komen om die terrorist te verjagen uit Duitsland. De haatzaaier stopte zijn behandeling abrupt en vluchtte naar Saoedi-Arabië alvorens de Duitse autoriteiten hem konden aanpakken. Later is nog ophef ontstaan in het Duitse parlement. De Duitse regering wist zgn. niet van zijn komst af:

Citaat:
Saudi Cleric With Militant Views Paid Medical Visit to Germany

BERLIN — A prominent Saudi cleric who has extolled Osama bin Laden and preached violence against Shiites, Jews and Christians slipped quietly into Germany for medical treatment in April and even received police protection in the hospital before his departure last month, government and medical officials acknowledged Wednesday.

The disclosure has set off a fierce political debate here because the cleric’s diatribes are considered a crime in this country, where hate speech is illegal.

The cleric, Sheik Abdullah ibn al-Jebreen, believed to be in his mid-70s, is one of the most influential clerics in Saudi Arabia and a devotee of Wahhabism, a strict form of Islam. American and European counterterrorism officials say he has supported radical Islam and condoned violence against Jews and Christians. Some of his followers are under surveillance by the German intelligence services.

His visit to Germany was first reported early this month by Spiegel Online, the Web site of the newsmagazine Der Spiegel, after an Iraqi exile read about it on the cleric’s Web site and filed a complaint against him. Government officials confirmed details of the visit under questioning in Parliament on Wednesday. Some angry lawmakers demanded to know why he had even been granted entry.

“The man has called for the killing of Shiites, and this is definitely a crime in Germany, and he also praised Osama bin Laden,” said Omid Nouripour, a Green Party member of Parliament, adding, “This is a scandal.”

August Hanning, state secretary of the Interior Ministry, said by telephone that he had no warning of the visit and that the cleric had entered with a French visa. “The government had no idea about this,” he said.

Peter Altmaier, another state secretary of the Interior Ministry, told Parliament that government officials first heard about the cleric’s presence in Germany when the Saudi interior minister contacted the German Embassy in Riyadh on May 11 and asked that Mr. Jebreen receive police protection in a Berlin hospital where he was undergoing heart treatment.

The police stopped by the hospital several times to check on him. “We were in regular contact with the hospital and the Saudi Embassy,” said Martin Otter, a Berlin police spokesman.

Guido Steinberg, a terrorism expert at the German Institute for International and Security Affairs, said, “Everything that you have heard about him is absolutely Wahhabi mainstream, that the Shiites are apostates and that people should go to Iraq and fight against occupiers.”

The Iraqi exile, Ali al-Sarray, whose lawyer filed the complaint to the German police in May, said Mr. Jebreen “is one of the brainwashers who is responsible for terrorism and the killing of innocent people.”

When the Saudi government learned of the complaint it asked for police protection because it feared reactions from Shiite groups, a German diplomat said.

There is no evidence that the cleric is tied to any particular extremist group, but in a speech, he said of Osama bin Laden, “May God aid him and bring victory to him and by him.”

Eric Schmitt and Mark Mazzetti contributed reporting from Washington.

Bron
Deze affaire heeft volgens mij totaal geen media-aandacht gekregen in Nederland en ik wilde het jullie niet onthouden, zeker ook omdat ik vaak te horen krijg 'waarom demonstreren "gematigde" moslims niet, waarom doen ze niets tegen de extremisten'. Die moslims bestaan wel degelijk maar als de media het niet interessant vindt dan houdt het op. Wel jammer want dit soort berichten kunnen toch als inspiratiebron dienen voor jonge moslims over ze hun een steentje kunnen bijdragen aan de strijd tegen de terroristen die hun religie hebben gekaapt.
fromNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 17:40   #2
fromNL
Vreemdeling

Standaard

Update: kijk eens wat ik gevonden heb:

De website van 'onze eigen' Haagse Fawaz Jneid hemelt de terrorist uit de openingspost op:

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/nieuw...ws.php?id=1495
Oud 14 juli 2009, 18:06   #3
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fromNL Bekijk bericht

De website van 'onze eigen' Haagse Fawaz Jneid hemelt de terrorist uit de openingspost op:

Geen groot nieuws denk ik. Die man is knettergek. Ik snap niet dat ze hem nog niet het land uitgezet hebben. Die man wil dat de Islam ons Nederland overheemt, de hele wereld feitelijk.

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:08   #4
fromNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Ik snap niet dat ze hem nog niet het land uitgezet hebben.
Omdat die man zichzelf als anti-terrorist bestempelt! Hij beweert dat ie terreuraanslagen voorkomt door de jongeren te vertellen dat zoiets niet goed is voor de islam en de moslims! Dit 'overlijdensbericht' is toch wel het ultieme bewijs van zijn steun voor het terroristische gedachtegoed van de dode terreursjeik.

Laatst gewijzigd door fromNL : 14 juli 2009 om 20:08.
Oud 14 juli 2009, 20:39   #5
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
...
'waarom demonstreren "gematigde" moslims niet, waarom doen ze niets tegen de extremisten'. Die moslims bestaan wel degelijk maar als de media het niet interessant vindt dan houdt het op. Wel jammer want dit soort berichten kunnen toch als inspiratiebron dienen voor jonge moslims over ze hun een steentje kunnen bijdragen aan de strijd tegen de terroristen die hun religie hebben gekaapt.
Dus euh ... de 'gematigde' islamieten komen niet op straat om te demonstreren tegen extremisten omdat - het NIET in de Nl.media komt - omdat ze het NIET weten - ze WETEN niet dat terroristen HUN religie gekaapt hebben om misdaden te begaan?!? Ze WETEN het niet???
Ik weet het, zovelen weten wat er gebeurd in de wereld, maar de 'gematigden' weten het ocharmkes niet?
Wordt het dan niet dringend tijd dat IEMAND hen eens gaat inlichten???
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 20:44   #6
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Ik snap niet dat ze hem nog niet het land uitgezet hebben.
Een feit dat bewijst hoe zwaar de volkswil weegt. Als er in NL geen wet bestaat die dat toestaat of gebiedt, of niemand om die wet te handhaven, dan is NL geen democratie. De moslims zelf zouden hem misschien wel kwijt willen, die haatzaaier die Allah smeekt om zijn "medeburgers" met kanker en blindheid te bestraffen.

Al denk ik wel dat België nog veel slechter is.
Oud 15 juli 2009, 00:36   #7
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Moest de man opgeroepen hebben om Gazanen, linkse Hondurezen of moslims in Irak of Afghanistan af te slachten als beesten, zou dat ook strafbaar geweest zijn in Duitsland?

De hypocrisie druipt er hier weer van af. (Hoewel ik zeker geen voorstander ben van alle methodes die gebruikt worden in de Irakese opstand.)
Oud 15 juli 2009, 08:11   #8
fromNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dus euh ... de 'gematigde' islamieten komen niet op straat om te demonstreren tegen extremisten omdat - het NIET in de Nl.media komt
Nee, ze gaan wel de straat op of ze strijden bijv. tegen dit soort extremistische haatpredikers maar het haalt nauwelijks de media. Ik weet door de gevallen om mij heen dat dit weldegelijk gebeurt, vandaar dit topic om 1 zaak te belichten. Zeg eens eerlijk: was jij op de hoogte van deze zaak als ik dit topic niet was gestart?
Oud 15 juli 2009, 08:12   #9
fromNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Moest de man opgeroepen hebben om Gazanen, linkse Hondurezen of moslims in Irak of Afghanistan af te slachten als beesten, zou dat ook strafbaar geweest zijn in Duitsland?

De hypocrisie druipt er hier weer van af. (Hoewel ik zeker geen voorstander ben van alle methodes die gebruikt worden in de Irakese opstand.)
Deze man riep ook op om (Irakeze) sjiieten af te slachten. Medemoslims dus.
Oud 15 juli 2009, 08:19   #10
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze man riep ook op om (Irakeze) sjiieten af te slachten. Medemoslims dus.
Uw terminologie is bedrieglijk. Als die man opriep om sjieten af te slachten dan ziet hij ze wellicht niet als medemoslims, maar eerder als collaborateurs of afvalligen. In die zin is er nauwelijks een kwalitatief verschil tussen het viseren van een externe of een interne vijand. Die twee worden immers beiden als extern gepercipieerd.
Oud 15 juli 2009, 08:59   #11
fromNL
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Uw terminologie is bedrieglijk. Als die man opriep om sjieten af te slachten dan ziet hij ze wellicht niet als medemoslims, maar eerder als collaborateurs of afvalligen. In die zin is er nauwelijks een kwalitatief verschil tussen het viseren van een externe of een interne vijand. Die twee worden immers beiden als extern gepercipieerd.
Hij zag de sjiieten idd niet als medemoslims maar als nog erger dan de joden. Dat heeft met zijn verwerpelijke extremistische islamitische stroming te maken: het wahabisme. Deze wahabieten doodden de sjiieten al ver voor de Amerikaanse invasie van Irak dus nu is het alleen makkelijker voor hen geworden om over te gaan tot hun misdaden omdat de sjiieten als 'collaborateurs' worden neergezet. Ik vraag me alleen af wat al die duizenden vrouwen en kinderen op marktplaatsen hebben misdaan om door zo'n smerige terrorist te worden opgeblazen: waren dat ook allemaal 'collaborateurs'.
Oud 15 juli 2009, 13:51   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ze gaan wel de straat op of ze strijden bijv. tegen dit soort extremistische haatpredikers maar het haalt nauwelijks de media. Ik weet door de gevallen om mij heen dat dit weldegelijk gebeurt, vandaar dit topic om 1 zaak te belichten. Zeg eens eerlijk: was jij op de hoogte van deze zaak als ik dit topic niet was gestart?
Nee, niet van déze zaak, maar wél van zoveel andere zaken om te weten wat er in de wereld (vd mosketen) gebeurt, (waartoe imams die bekendstaan als 'gematigd', in hun vrijdagspreken oproepen -->undercover mosque e.d. - in verscheidene landen waaronder ook Blg. en Nl., the UK) U zegt dat 'gematigden' wél op straat komen om tegen deze praktijken te demonstreren? Daar hoort dan weer bijna niemand wat van - eigenlijk zouden ze niet op straat hoeven te komen, maar bij monde van hun 'religieuze leiders' een algemene 'fatwa' kunnen uitvaardigen om die terroristen die hun religie 'gekaapt' hebben te veroordelen, er zich openlijk van distanciëren - is dat al ergens gebeurd?
Ik hoor en zie de leiders van de meeste islamitische landen geen verzoenende taal spreken, integendeel, het westen moet steeds buigen, diep kruipen voor hen (Obama op kop).
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 14:55   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lees de berichten van de (al dan niet gecamoufleerde) moslims hier op onze forum-politics. Inhoudelijk niet erg verschillend van jullie Fawaz, hoor.

Meestal reageer ik er al niet meer op. En vele anderen ook niet, behalve als ze niets anders te doen hebben.

Laatst gewijzigd door Antoon : 15 juli 2009 om 14:56.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be