Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2010, 14:25   #1
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard Viva de VAKBOND... vooruit kameraden, viva de vakbond !

Vooruit kameraden..... uit het leven gegrepen !

BEDANKT VAKBONDEN !!!

Hierbij moet ik de vakbonden van ons landje bedanken voor hun INZET en bekwaamheid....

j�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren geleden reeds hebben ze mijn ogen doen opengaan !

20 jaar geleden werkte ik als kleine ondernemer met 16 personeelsleden die naar belgische vakbondsnormen volgens de geldende regeltjes en verworven geplogendheden tewerkgesteld waren.... kortom... als er nen heiligen een scheet liet hadden ze nen dag congé-payé, en daar de zaak goed draaide kwam ik net rond om de lonen en lasten en huur te betalen...... édoch... voor mij zelf bleef er amper iets over.... al zeker gééne congé !

na een aanvaring met de vakbonden die het opnamen op de arbeidsrechtbank in een kwestie van bewezen onwettige afwezigheid van een personeelslid wegens zwartwerk elders terwijl in ziektedagen heb ik de wijze beslissing genomen ermee te kappen !

personeel aan de deur gezet en uitbetaald (duur helaas) en zélf alléén iets anders begonnen ZONDER personeel..... en ja grootverdiener ben ik niet... maar ondertussen woon ik wél in mijn eigen huis en hoef ik géén huur en géén personeelskosten te betalen..... en géén advocaten meer te betalen om te strijden tegen de vakbond !

Dat de vakbonden er nodig waren ten tijde van priester Daens OK, maar we leven ondertussen wél in een ander tijdperk mét andere noden én andere grenzen !

DANK U VAKBONDEN om mijn schelen van mijn ogen te doen vallen.... anders was ik mss nog aan 't ploeteren voor kruimeltjes..... en de pree en de congé van anderen !
Oud 26 februari 2010, 14:31   #2
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Op dit ogenblik, de laatste jaren eigenlijk, zijn de vakbonden voornamelijk met zichzelf bezig onder het motto "laat ons nog maar eens een opleiding organiseren zodat ons personeel iets te doen heeft".
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 14:37   #3
DONG ZHUO
Burgemeester

Standaard

de énige branche die er momenteel wel bij vaart is de productie en verkoop van vakbondspetjes- fluitjes- jasjes en dergelijke prullen.... verkrijgbaar in alle maten én alle kleuren én dagelijks te bewonderen in de journaals op TV en de foto's in de gazetten !
Oud 26 februari 2010, 14:41   #4
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht

BEDANKT VAKBONDEN !!!

Hierbij moet ik de vakbonden van ons landje bedanken voor hun INZET en bekwaamheid....

20 jaar geleden werkte ik als kleine ondernemer met 16 personeelsleden die naar belgische vakbondsnormen volgens de geldende regeltjes en verworven geplogendheden tewerkgesteld waren.... kortom... als er nen heiligen een scheet liet hadden ze nen dag congé-payé, en daar de zaak goed draaide kwam ik net rond om de lonen en lasten en huur te betalen...... édoch... voor mij zelf bleef er amper iets over.... al zeker gééne congé !

na een aanvaring met de vakbonden die het opnamen op de arbeidsrechtbank in een kwestie van bewezen onwettige afwezigheid van een personeelslid wegens zwartwerk elders terwijl in ziektedagen heb ik de wijze beslissing genomen ermee te kappen !

personeel aan de deur gezet en uitbetaald (duur helaas) en zélf alléén iets anders begonnen ZONDER personeel..... en ja grootverdiener ben ik niet... maar ondertussen woon ik wél in mijn eigen huis en hoef ik géén huur en géén personeelskosten te betalen..... en géén advocaten meer te betalen om te strijden tegen de vakbond !

Dat de vakbonden er nodig waren ten tijde van priester Daens OK, maar we leven ondertussen wél in een ander tijdperk mét andere noden én andere grenzen !

DANK U VAKBONDEN om mijn schelen van mijn ogen te doen vallen.... anders was ik mss nog aan 't ploeteren voor kruimeltjes..... en de pree en de congé van anderen !
Beste,

Inderdaad U heeft gelijk, hier in dit land werkgever zijn is geen makkie ik kan U volledig volgen. Maar U trekt uw plan en daar kan men niet tegen hé
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 14:47   #5
DONG ZHUO
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Beste,

Inderdaad U heeft gelijk, hier in dit land werkgever zijn is geen makkie ik kan U volledig volgen. Maar U trekt uw plan en daar kan men niet tegen hé
ja ze hebben het moeilijk met het feit dat ge u n�* twintig jaar dag én nacht in uw ééntje uwe zak af te draaien met uw eigen geld een schoon voituur koopt om voor uw eigen huis te parkeren !
Oud 26 februari 2010, 14:49   #6
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

BEDANKT VAKBONDEN !!!

Ik begrijp uw frustraties maar al te goed. Personeel heeft meer voorrechten dan de bazen, maar geniet niet van grote winsten die het bedrijf kan maken. Als ondernemer doe je dat wel. Uw werknemers moeten niet klagen als jij winst neemt en moeten blij zijn als het slechter gaat dat ze hun vast loon hebben. Dat mes snijdt aan twee kanten.

Maar ik heb grote vragen bij de levensvatbaarheid van uw onderneming. De regels om personeel in dienst te nemen zijn gekend, die weet je op voorhand. Gaan klagen over wettelijke feestdagen vind ik maar flauw, want dat wist je toch op voorhand? Daar hou je toch rekening mee?

Ik heb voor mezelf de rekensom gemaakt en het is niet lonend om personeel in dienst te nemen. Jammer voor de werkgelegenheid? Dat is een prijs die de werknemers moeten betalen voor een beetje voorrechten.
Oud 26 februari 2010, 15:01   #7
DONG ZHUO
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik begrijp uw frustraties maar al te goed. Personeel heeft meer voorrechten dan de bazen, maar geniet niet van grote winsten die het bedrijf kan maken. Als ondernemer doe je dat wel. Uw werknemers moeten niet klagen als jij winst neemt en moeten blij zijn als het slechter gaat dat ze hun vast loon hebben. Dat mes snijdt aan twee kanten.

Maar ik heb grote vragen bij de levensvatbaarheid van uw onderneming. De regels om personeel in dienst te nemen zijn gekend, die weet je op voorhand. Gaan klagen over wettelijke feestdagen vind ik maar flauw, want dat wist je toch op voorhand? Daar hou je toch rekening mee?

Ik heb voor mezelf de rekensom gemaakt en het is niet lonend om personeel in dienst te nemen. Jammer voor de werkgelegenheid? Dat is een prijs die de werknemers moeten betalen voor een beetje voorrechten.
van die regeltjes was ik zéér goed op de hoogte....

maar als ik een personeelslid met een dikbetaald (door mij) bediendenkontrakt elders in t'zwart bezig zie terwijl ik zijn ziektedagen betaal én extra personeel moet inhuren om mijn kontrakten te kunnen naleven bij mijn klanten en die persoon door de inspectie op heterdaad laat betrappen dan kunt ge u niet voorstellen wat een slag in uw gezicht én in uwe portemonnee het is om op de arbeidsrechtbank te horen van een advocaat van de vakbond "dat hij het zo niet bedoeld had en dat hij spijt heeft over zijn fout en dat hij het niet meer zal doen in de toekomst..." EN DAN KRIJGT DIE KEREL NOG GELIJK VAN DE RECHTER...... en zou alles moeten blijven zoals het was..... mij niet gezien zén..... k'ben mss braaf maar niet zot hé !
Oud 26 februari 2010, 15:03   #8
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

BEDANKT VAKBONDEN !!!

Doe eens niet zo melodramatisch, je lijkt wel een drama-queen.
En ja, in dit land bestaan er betaalde feestdagen en ja, er bestaan regels voor het ontslaan van mensen.
Leer ermee leven !
Oud 26 februari 2010, 15:06   #9
DONG ZHUO
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Doe eens niet zo melodramatisch, je lijkt wel een drama-queen.
En ja, in dit land bestaan er betaalde feestdagen en ja, er bestaan regels voor het ontslaan van mensen.
Leer ermee leven !
ja,ja.... er bestaan regels voor het ontslaan van mensen..... van sommige mensen..... voor anderen zijn er dan weeral andere regeltjes....
Oud 26 februari 2010, 15:09   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

De baas dient voor zijn personeel door een vuur te gaan en zo hoort het ook, omgekeerd is spijtig genoeg minder waar.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 15:25   #11
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
De baas dient voor zijn personeel door een vuur te gaan en zo hoort het ook, omgekeerd is spijtig genoeg minder waar.
Vroeger was een werkgever daadwerkelijk werk-gever en was die er fier op hoeveel mensen hij wel tewerk kon stellen. Vandaag zijn veel werkgevers eigenlijk ook werknemers maar eerder parasieten die in de eerste plaats op uit zijn hun eigen rekening aan te dikken, kost wat kost.
Oud 26 februari 2010, 15:37   #12
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Vroeger was een werkgever daadwerkelijk werk-gever en was die er fier op hoeveel mensen hij wel tewerk kon stellen. Vandaag zijn veel werkgevers eigenlijk ook werknemers maar eerder parasieten die in de eerste plaats op uit zijn hun eigen rekening aan te dikken, kost wat kost.
Werker tussen het personeel, maar dan met meer verantwoordelijkheden (en gevaren)

Parasieten, van wat/wie?

Personeel komt niet werken voor hun rekening aan te dikken?
Oud 26 februari 2010, 15:45   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat dit op basis van wetenschappelijke studies is dat u dit zegt en niet op basis van vooroordelen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 15:50   #14
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van die regeltjes was ik zéér goed op de hoogte....

maar als ik een personeelslid met een dikbetaald (door mij) bediendenkontrakt elders in t'zwart bezig zie terwijl ik zijn ziektedagen betaal én extra personeel moet inhuren om mijn kontrakten te kunnen naleven bij mijn klanten en die persoon door de inspectie op heterdaad laat betrappen dan kunt ge u niet voorstellen wat een slag in uw gezicht én in uwe portemonnee het is om op de arbeidsrechtbank te horen van een advocaat van de vakbond "dat hij het zo niet bedoeld had en dat hij spijt heeft over zijn fout en dat hij het niet meer zal doen in de toekomst..." EN DAN KRIJGT DIE KEREL NOG GELIJK VAN DE RECHTER...... en zou alles moeten blijven zoals het was..... mij niet gezien zén..... k'ben mss braaf maar niet zot hé !
Dit is inderdaad een geldig argument tegen vakbonden, als vakbonden het opnemen voor werknemers die duidelijk in de fout gegaan zijn en zo een werkgever in problemen werken, dan is er iets mis met die vakbond & de mensen daarin.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 16:00   #15
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Werker tussen het personeel, maar dan met meer verantwoordelijkheden (en gevaren)

Parasieten, van wat/wie?
Personeel komt niet werken voor hun rekening aan te dikken?
Parasieten van het bedrijf waar ze de verantwoordelijkheid voor "dragen". Veel toegevoegde waarde brengen ze, naast vergaderen en lunchen, niet bij, zeker niet naar verhouding van hun veelal riante wedde in vergelijking met diegenen die uiteindelijk "het werk" moeten doen. Op het ogenblik dat het slecht gaat met het bedrijf onder hun hoede zijn zij niet de eerste wiens hoofd men wil, noch lopen ze enig risico want per slot van rekening is de zaak niet van henzelf maar van een reeks aandeelhouders die met de dagdagelijkse gang van zaken binnen het bedrijf geen enkele voeling hebben.

Laatst gewijzigd door lantjes : 26 februari 2010 om 16:03.
Oud 26 februari 2010, 16:06   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

leve de vakbonden
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 16:08   #17
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Parasieten van het bedrijf waar ze de verantwoordelijkheid voor "dragen". Veel toegevoegde waarde brengen ze, naast vergaderen en lunchen, niet bij, zeker niet naar verhouding van hun veelal riante wedde in vergelijking met diegenen die uiteindelijk "het werk" moeten doen.
Ik volg u, als een baas zijn bedrijf zo stiefmoederlijk behandelt zal het een kort triestig liedje worden.

Maar ik denk meer aan mensen die hun bedrijf graag gezond houden en niet leunen op hun personeel.
Ik spreek niet over het beeld van de baas met sigaar die enkel vanop afstand cijfertjes controleert.
Oud 26 februari 2010, 16:15   #18
Wisord
Banneling

Standaard

Arme werkgevers ik krijg er medelijden mee... oh ja die vakbonden het is echt schandalig mensen beschermen die stout zijn geweest en loon en werk eisen om hun gezin te onderhouden ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 16:17   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik volg u, als een baas zijn bedrijf zo stiefmoederlijk behandelt zal het een kort triestig liedje worden.
Hoeveel falingen van bedrijven, nieuwe, of gevestigde waarden? Hoeveel bedrijven die op lokaal vlak best winstgevend zijn, worden er toch gesloten door de overkoepelende multinational?

Citaat:
Maar ik denk meer aan mensen die hun bedrijf graag gezond houden en niet leunen op hun personeel.
Ik spreek niet over het beeld van de baas met sigaar die enkel vanop afstand cijfertjes controleert.
Hoeveel bedrijven kent U waar de Bazen effectief nog weten hoe alles verwezelijkt wordt? Veel managers trekken zich daar niks van aan, en werken alleen met de cijfers, niet met de mensen.
Oud 26 februari 2010, 16:20   #20
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoeveel falingen van bedrijven, nieuwe, of gevestigde waarden? Hoeveel bedrijven die op lokaal vlak best winstgevend zijn, worden er toch gesloten door de overkoepelende multinational?

Hoeveel bedrijven kent U waar de Bazen effectief nog weten hoe alles verwezelijkt wordt? Veel managers trekken zich daar niks van aan, en werken alleen met de cijfers, niet met de mensen.
inderdaad, jammer genoeg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be