![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Gemeenschapsgeld zorgt ervoor dat sommige hoeken van de samenleving niet volledig verloederen, door de scherpe randjes van de kapitalistische rat race wat aan snijkracht te laten inboeten. Zo kunnen ook mensen die door de natuur of door omstandigheden minder bedeeld zijn, rekenen op een menswaardig bestaan.
Maar wie moet aan de pot bijbetalen volgens u? En wie mag dit geld krijgen? Edit: De enquête is mislukt. Laatst gewijzigd door Marker : 22 augustus 2009 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Morgen, bij Jambers 20:00, brt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geld is goedkoper dan persoonlijke inzet...
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De vraag die ik wou stellen was:
- Mag iedereen zomaar van het gemeenschapsgeld gebruik maken, ook al heeft hij of zij daar nooit iets aan bijgedragen door arbeid te leveren (muv mensen die niet kunnen gaan werken)? - Of mogen enkel degenen die zelf ooit arbeid hebben geleverd, een inkomensvervangende tegemoetkoming uit die pot krijgen? Soms heb ik de indruk dat iedereen het laatste denkt. Waarom gebeurt er in onze samenleving dan het eerste, vraag ik me af. Laatst gewijzigd door Marker : 23 augustus 2009 om 13:07. |
![]() |
![]() |