Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2009, 20:49   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Scary...

Ik heb een paar sites met enkele handige web scriptjes. Elke dag krijg ik wel wat mailtjes met vragen om hulp (technische ondersteuning bij installatie of enig ander werk voor een non-profit site) of zo en wij helpen graag. Maar vandaag was het toch wel raak. Ik heb hier en daar wat gewijzigd om hun en mijn privacy wat te bewaren alsook hun IP gegevens weggelaten (waar ik dingen vervang staan er vishaakjes rond mijn eigen inbreng). De eerste is een voltreffer die je echt niet ziet aankomen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mailer nummer 1
Name: <hongaarse naam>
Company:
Email: <nick die overkomt met de naam>@freemail.hu
YourEnquiry: I am hungarien.I was addected with alcohol.I need and adress in Edinburgh (Scotlands)to get help.

DATE: 9:21:0 2009-7-17
Ik zat zo ( ) wat naar mijn scherm te staren. Ik heb eerst google wat zitten afzoeken naar dorstige hongaren die vanuit een botnet spammen of zo, maar tevergeefs. Bovendien zijn de zaken die ik weg liet een beetje te erg op mekaar afgestemd om spam te zijn. Nu ja... deze ga ik gewoon niet beantwoorden.

Op naar de tweede (en gelukkig laatste vandaag):

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mailer nummer 2
Name: <zijn naam>
Company:
Email: <nick>@<domein>.co.uk
YourEnquiry: I downloaded your <script>, which came as a ZIP file. However, there does not seem to be a PL file (<scriptnaam>.pl). Where do I get this file from?
DATE: 16:32:35 2009-7-17
Mijn antwoord was een beleefde versie van "die <scriptnaam>.pl file zit in die zip file". Ik heb zo het idee dat ik qua technische ondersteuning bij installatie een moeilijk geval ga hebben aan deze persoon.

Nu ja... lang verhaal kort maken. Ik durf het zelf niet checken, maar weet iemand of het toevallig volle maan is? Als dat zo is, dan zou het kunnen dat ik binnenkort in de vele conspiracy-draden zit mee te posten tegen al die wetenschappelijke types die niets zelf willen onderzoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 juli 2009 om 20:51.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 20:54   #2
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Mag ik er één bijdoen? Real life, en ik ben de domme Belg.

Ik heb vandaag een faxtoestel gekocht. Voor gebruik, moet je een abonnement nemen via Belgacom of Telenet? Ik vind er niets van terug op hun website, maar neem aan da je toch iets moet betalen...
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 21:26   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Mag ik er één bijdoen? Real life, en ik ben de domme Belg.

Ik heb vandaag een faxtoestel gekocht. Voor gebruik, moet je een abonnement nemen via Belgacom of Telenet? Ik vind er niets van terug op hun website, maar neem aan da je toch iets moet betalen...
Ik zou zeggen dat je contact opneemt met de helpdesk van Telenet en Belgacom met beschrijving van het toestel alsook of je een vast telefoon abonnement hebt bij een van beiden (maar dat zou je moeten weten van je facturen).

Ik wil niet onbeleefd klinken, maar zulks toestel koop je niet voor je weet of je het in huis kan aansluiten. Voor zover ik weet werken klassieke fax toestellen op een standaard telefoonlijn.

Bel die twee (telefoonnummers te vinden op hun sites en beginnen bij degene die je vaste telefoon beheert).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 21:34   #4
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zou zeggen dat je contact opneemt met de helpdesk van Telenet en Belgacom met beschrijving van het toestel alsook of je een vast telefoon abonnement hebt bij een van beiden (maar dat zou je moeten weten van je facturen).

Ik wil niet onbeleefd klinken, maar zulks toestel koop je niet voor je weet of je het in huis kan aansluiten. Voor zover ik weet werken klassieke fax toestellen op een standaard telefoonlijn.

Bel die twee (telefoonnummers te vinden op hun sites en beginnen bij degene die je vaste telefoon beheert).
Het is eigenlijk zo'n all-in-one laserjet. Dus met print-, kopieer-, fax- en scan-functie. De faxfunctie is gewoon mooi meegenomen, en ik dacht die ook ineens te installeren. Bedankt voor de tips.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be