Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2009, 09:38   #1
eno2
Banneling

Standaard Iedereen een geïsoleerd dak op zijn hoofd

Volgens de Peter van KAI-MOOK, meneerke Peeters, zal iedere Vlaming binnen tien jaar een geïsoleerd dak boven zijn hoofd hebben.

Is dat niet prachtig voor de daklozen?

Zelfs zou ik liever droge binnenmuren krijgen, zodat mijn schilderijen niet aan de muur van het vocht blijven verrotten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 juli 2009 om 09:39.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 09:43   #2
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Volgens de Peter van KAI-MOOK, meneerke Peeters, zal iedere Vlaming binnen tien jaar een geïsoleerd dak boven zijn hoofd hebben.

ja omdat er daklozen zijn moeten we voor de rest niks doen.

Ja isolatie van de huizen is veeeeeeel beter dan de hype van zonnepanelen. Niet enkel beter voor de belgische economie, ook beter voor het millieu en goedkoper voor de staat.

Citaat:
Zelfs zou ik liever droge binnenmuren krijgen, zodat mijn schilderijen niet aan de muur van het vocht blijven verrotten.
Dan zou ik eens gaan denken aan injecties in de muur om het vocht tegen te gaan, of indien het echt zo erg is slopen en een nieuw zetten. Kortom indien JIJ problemen hebt moet JIJ ervoor zorgen dat die opgelost raken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 09:47   #3
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
ja omdat er daklozen zijn moeten we voor de rest niks doen.

Ja isolatie van de huizen is veeeeeeel beter dan de hype van zonnepanelen. Niet enkel beter voor de belgische economie, ook beter voor het millieu en goedkoper voor de staat.

Dan zou ik eens gaan denken aan injecties in de muur om het vocht tegen te gaan, of indien het echt zo erg is slopen en een nieuw zetten. Kortom indien JIJ problemen hebt moet JIJ ervoor zorgen dat die opgelost raken.[/QUOTE]
Waarom en waarvoor hebben we dan meneerke Peeters nog nodig, als iedereen toch zijn eigen problemen oplost?

Maw: wat moest bewezen worden...

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 juli 2009 om 09:56.
Oud 10 juli 2009, 09:48   #4
eno2
Banneling

Standaard

Wees maar gerust, dat de daklozen niet zullen willen achterblijven, en wel zelf zullen zorgen voor een geïsoleerd dak op hun kop.
Oud 10 juli 2009, 09:48   #5
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allé. We zullen onze daken dan maar niet isoleren want dat is een schande voor de daklozen.
Verwijder uw schilderijen, dan hebben ze geen last meer van het vocht. Eenvoudig toch.
Oud 10 juli 2009, 09:50   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Isolatie is kosten en energie besparend, dus goed voor de portemonnee.

Er bestaan voldoende opvangplaatsen en daarbij het zijn de PS en SP geweest die de landloperskolonies hebben veranderd in opvang te huizen voor asielzoekers en illegalen.

Als het je eigendom is zie hier boven, als het een huurhuis is, spreek je huisbaas aan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 10:01   #7
k9

Standaard

Citaat:
Waarom en waarvoor hebben we dan meneerke Peeters nog nodig, als iedereen toch zijn eigen problemen oplost?
Maw: wat moest bewezen worden...
Belgie/vlaanderen heeft als doel kyoto en heeft alle intresse om CO2 ed uitstoot tegen te gaan, vandaar op belgisch vlaams niveau deze acties.

Jouw vochtige muren daarentegen zijn jouw probleem. Indien je te lui bent om daar iets aan te doen moet je niet wachten tot de overheid dit voor jou doet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 10 juli 2009, 10:18   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Belgie/vlaanderen heeft als doel kyoto en heeft alle intresse om CO2 ed uitstoot tegen te gaan, vandaar op belgisch vlaams niveau deze acties.

Jouw vochtige muren daarentegen zijn jouw probleem. Indien je te lui bent om daar iets aan te doen moet je niet wachten tot de overheid dit voor jou doet.
Iedereen verplicht een geïsoleerd dak op zijn kop smijten is natuurlijk gemakkelijk dan iedereen effectief zijn grondwettelijk dak boven zijn hoofd geven of zelfs maar een behoorlijjke behuizing garanderen.

Dat heet vooruitziend beleid!

Leve de hoge piefen!
Oud 10 juli 2009, 10:20   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Isolatie is kosten en energie besparend, dus goed voor de portemonnee.

Er bestaan voldoende opvangplaatsen en daarbij het zijn de PS en SP geweest die de landloperskolonies hebben veranderd in opvang te huizen voor asielzoekers en illegalen.

Als het je eigendom is zie hier boven, als het een huurhuis is, spreek je huisbaas aan.
Men moest de asielzoeker ook een geïsoleerd dak op hun kop smijten.
Maar in de plaats daarvan moeten ze op straat slapen en krijgt de overheidsinstelling die geacht wordt ze te isoleren een boete van 500€ per gemankeerde overnachting zijn kop.

Niettemin verheug ik me erop, dat mijn huisbaas zalmoeten zorgen voor een geïsoleerd dak op mijn kop, dat zal me troosten voor de afbladderende plafonds, de vochtige muren, en de schimmel in de badkamer.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 juli 2009 om 10:22.
Oud 10 juli 2009, 10:24   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Allé. We zullen onze daken dan maar niet isoleren want dat is een schande voor de daklozen.
Verwijder uw schilderijen, dan hebben ze geen last meer van het vocht. Eenvoudig toch.
En hoe moet ik de pneumonia en de tbc verwijderen die het gevolg kan zijn van het leven in vochtige woningen?

Laten ze liever wakke bestuurders zoals de Peter van Kai-Mook verwijderen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 juli 2009 om 10:25.
Oud 10 juli 2009, 10:26   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men moest de asielzoeker ook een geïsoleerd dak op hun kop smijten.
Maar in de plaats daarvan moeten ze op straat slapen en krijgt de overheidsinstelling die geacht wordt ze te isoleren een boete van 500€ per gemankeerde overnachting zijn kop.

Niettemin verheug ik me erop, dat mijn huisbaas zalmoeten zorgen voor een geïsoleerd dak op mijn kop, dat zal me troosten voor de afbladderende plafonds, de vochtige muren, en de schimmel in de badkamer.
Nee, men moest het asielbeleid laten zoals het was in de jaren 60 en 70.
Asiel aanvragen in de ambassade en enkel toelaten als de asielzoeker ook in zijn eigen onderhoud kan voorzien. En geen procedure in België zelf mogelijk en de illegalen zonder pardon oppakken te terugsturen naar land van herkomst.

Daarnaast, als je woning er werkelijk aan toe is zoals je hier beschrijft, moet je het onbewoonbaar laten verklaren en krijg je van het OCNW een gezonde woning..Leer je wetten, plichten en rechten kennen en pas ze ook toe, in plaats van hier te komen zagen over dingen die reeds lang wettelijk geregeld zijn en je dus gemakkelijk kan oplossen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 10 juli 2009 om 10:30.
Oud 10 juli 2009, 10:42   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe moet ik de pneumonia en de tbc verwijderen die het gevolg kan zijn van het leven in vochtige woningen?

Laten ze liever wakke bestuurders zoals de Peter van Kai-Mook verwijderen.
Citaat:
Longontsteking (pneumonie) is een infectie van de longblaasjes (alveoli) en het omringende weefsel. Mits tijdig herkend kan een bacteriële longontsteking behandeld worden met antibiotica. Wanneer de ziekte niet tijdig herkend wordt, kunnen de longblaasjes zodanig verzwakken dat de longinhoud zeer verkleind wordt. Dit heeft in de meeste gevallen de dood tot gevolg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Longontsteking

Daarnaast is Tuberculose een zeer besmettelijke ziekte en worden de dragers van deze bacteriën in isolement geplaatst door de overheid en door de overheid gehuisvestigd.
Moest je trouwens aan die ziekte leiden, dan zoekt de overheid de oorzaak op en ruimt ze volledig op.
Volgens wat jij hier doorgeeft, zou de overheid dus jou opgesloten moeten hebben en je woning afgebroken en alles verbrand hebben van je inboedel en woning.

Daarnaast zou je door de combinatie van beide ziektes reeds lang overleden zijn en was het nu

RIP ENO2
Oud 10 juli 2009, 11:17   #13
k9

Standaard

Citaat:
Iedereen verplicht een geïsoleerd dak op zijn kop smijten is natuurlijk gemakkelijk dan iedereen effectief zijn grondwettelijk dak boven zijn hoofd geven of zelfs maar een behoorlijjke behuizing garanderen.
Er zijn al een heleboel voorzieningen voor daklozen . Desociale zekerheid in belgie is een heel groot deel van het budget. Blijkbaar besef je dat niet.

Citaat:
Dat heet vooruitziend beleid!
Nee dat noemt men effiecentie, op deze manier helpt men meer mensen .

Oud 10 juli 2009, 11:18   #14
k9

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord van verhuizen? Of dat een woning die verhuurd word in deftige staat moet zijn?

Of je bent dus zaken aan het verzinnen of je laat je gewoon doen en hoopt dat de regering als zorro je komt helpen.

Oud 10 juli 2009, 11:23   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

als dit impliceert dat vanaf nu alle asielzoekers en werkloze allochtonen dit gaan doen om ze te activeren in ruil voor hun luxeleven hier in deze wereld, dan ben ik echt 300% voor
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 09:27   #16
eno2
Banneling

Standaard

Het is natuurlijk een kwestie van prioriteiten; een dak boven je hoofd, of een geïsoleerd dak boven je hoofd.

Laten we beginnen met iedereen die het kan betalen een geïsoleerd dak op zijn kop te geven.
Oud 13 juli 2009, 09:29   #17
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Longontsteking

Daarnaast is Tuberculose een zeer besmettelijke ziekte en worden de dragers van deze bacteriën in isolement geplaatst door de overheid en door de overheid gehuisvestigd.
Moest je trouwens aan die ziekte leiden, dan zoekt de overheid de oorzaak op en ruimt ze volledig op.
Volgens wat jij hier doorgeeft, zou de overheid dus jou opgesloten moeten hebben en je woning afgebroken en alles verbrand hebben van je inboedel en woning.

Daarnaast zou je door de combinatie van beide ziektes reeds lang overleden zijn en was het nu

RIP ENO2
Of hij is weer aan het liegen?
Zou dat niet geloofwaardiger zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 09:30   #18
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Er zijn al een heleboel voorzieningen voor daklozen . Desociale zekerheid in belgie is een heel groot deel van het budget. Blijkbaar besef je dat niet.
In Oostende heeft men zopas een opvangcentrum gesloten. Niet omdat dat er geen daklozen meer zijn.

De voorziening sociale huurwoningen is ook al totaal ondermaats, ten bewijze de jarenlange wachtlijsten.
Oud 13 juli 2009, 09:37   #19
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk een kwestie van prioriteiten; een dak boven je hoofd, of een geïsoleerd dak boven je hoofd.

Laten we beginnen met iedereen die het kan betalen een geïsoleerd dak op zijn kop te geven.
Wat en retorische onzin toch.

Door het investeren van het Vlaams gewest, stad en Eandis zijn mensen in staat om isolatie aan hun dak aan te brengen. Vroeger zouden ze dit financieel niet kunnen.

Ik noteer dan eno2 erop uit is zwakkere gezinnen hun premie af te pakken, zodat ze hun dak niet kunnen isoleren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 10:24   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat en retorische onzin toch.

Door het investeren van het Vlaams gewest, stad en Eandis zijn mensen in staat om isolatie aan hun dak aan te brengen. Vroeger zouden ze dit financieel niet kunnen.

Ik noteer dan eno2 erop uit is zwakkere gezinnen hun premie af te pakken, zodat ze hun dak niet kunnen isoleren.
Ik wil alleen sterke gezinnen hun premie afpakken.

En prioritair de allerzwaksten een dak boven hun hoofd geven, al is dat niet zelfbetaald geïsoleerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be