Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2009, 09:43   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Oude Eyskens draait de wereld om

Ja, lees het zelf hé:
link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...menvallen.aspx

Die oude man stelt dus niet dat de politiekers hun dinges fatsoenlijk moeten regelen, neen, hij wil ze nog een eindje laten aanmodderen.

Hij zegt dus zelf in één en hetzelfde artikel, dat in alle federale staten de verkiezingen gescheiden zijn.
Maar voor dit apenland, zou dit prinsipe voor 10 jaren achterwege gelaten moeten worden. Omdat de politiekers stabiliteit nodig hebben. Dus eigenlijk, omdat ze onbekwaam zijn. Of misschien: omdat ze niet willen ....

Wat hij durft beweren in één zin, namelijk "men kan de burger het niet verwijten dat hij er niets meer van snapt ..." geeft hij aan dat de oorzaak ligt bij de politisji zelf (ze lopen konstant over ...), en het besluit is: er moeten dan maar uitzonderingswetten en uitzonderlingstoestanden (grondwet wijzigen om verkiezingen gelijktijdig te houden ...)

Citaat:
“België is echter een speciaal geval. Alle politici lopen van het gewestelijk naar het federaal niveau en terug. De gewone mens verstaat er geen fluit meer van en weet niet meer wie Vlaams of federaal minister is. En men kan hem dat niet kwalijk nemen.”

Wat de oude zak van een tsjeef vergeet, is dat na gelijkvallende verkiezingen, de politisji nog steeds gaan overlopen.
Vb. nadat er één een mooier jobke krijgt in Europa ... gaan de anderen beginnen aan hun ronddans natuurlijk.
Zeker de frankofonen zullen dat doen, eens de buit van gelijkvallende verkiezingen binnen. Want dat vertraagt nog meer een fatsoeneren van dit onland.

Hoe oud den oude Eyskens al wel is, hoe lang hij al uit het aktieve politieke leven is, mag blijken uit het feit dat hijzelf zegt dat hij de zatten Daerden nog nooit ontmoet heeft.
Zatten Daerden is niet de jongste politieker in Walenland. In 1994 werd Daerden voor de eerste keer minister (in de regering Dehane I) alstemblieft.

Citaat:
“Tja, Michel Daerden is geëvacueerd naar het federaal niveau. Niet omdat hij af en toe een glaasje op heeft, wel omdat er rond hem een zweem hangt van belangenvermenging. Hij heeft samen met zijn zoon een revisorenkantoor en ik denk dat PS-voorzitter Elio Di Rupo het wijs geacht heeft om hem uit de Waalse regering te halen.”

“Toch denk ik dat Michel Daerden ons nog zal verbazen met zijn technische kennis. Ik heb hem nooit ontmoet maar ik hoor uit geloofwaardige bronnen dat hij een zeer intelligente kerel is. Eens dat hij een dossier grondig gelezen heeft, schijnt hij het ook onder de knie te hebben. Hij zal we een low profile aannemen, vermoed ik. Als minister van Pensioenen kun je trouwens moeilijk schitteren. Nu ja, misschien had men beter toch nog enkele jaren gewacht om hem in de regering op te nemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 09:57   #2
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, lees het zelf hé:
link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...menvallen.aspx

Die oude man stelt dus niet dat de politiekers hun dinges fatsoenlijk moeten regelen, neen, hij wil ze nog een eindje laten aanmodderen.

Hij zegt dus zelf in één en hetzelfde artikel, dat in alle federale staten de verkiezingen gescheiden zijn.
Maar voor dit apenland, zou dit prinsipe voor 10 jaren achterwege gelaten moeten worden. Omdat de politiekers stabiliteit nodig hebben. Dus eigenlijk, omdat ze onbekwaam zijn. Of misschien: omdat ze niet willen ....

Wat hij durft beweren in één zin, namelijk "men kan de burger het niet verwijten dat hij er niets meer van snapt ..." geeft hij aan dat de oorzaak ligt bij de politisji zelf (ze lopen konstant over ...), en het besluit is: er moeten dan maar uitzonderingswetten en uitzonderlingstoestanden (grondwet wijzigen om verkiezingen gelijktijdig te houden ...)

Wat de oude zak van een tsjeef vergeet, is dat na gelijkvallende verkiezingen, de politisji nog steeds gaan overlopen.
Vb. nadat er één een mooier jobke krijgt in Europa ... gaan de anderen beginnen aan hun ronddans natuurlijk.
Zeker de frankofonen zullen dat doen, eens de buit van gelijkvallende verkiezingen binnen. Want dat vertraagt nog meer een fatsoeneren van dit onland.

Hoe oud den oude Eyskens al wel is, hoe lang hij al uit het aktieve politieke leven is, mag blijken uit het feit dat hijzelf zegt dat hij de zatten Daerden nog nooit ontmoet heeft.
Zatten Daerden is niet de jongste politieker in Walenland. In 1994 werd Daerden voor de eerste keer minister (in de regering Dehane I) alstemblieft.
Zolang de Vlamingen niet worden snappen dat ze samen aan één zeel moeten trekken blijven dat soort mensen hier de scepter zwaaien.

Ik wil niet zeggen dat het met het VB beter zou gaan, ik weet het niet, maar ik wil het vanaf morgen wel eens proberen. Niemand weet het, en zo lang we het niet proberen zal niemand het weten.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be