![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, lees het zelf hé:
link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...menvallen.aspx Die oude man stelt dus niet dat de politiekers hun dinges fatsoenlijk moeten regelen, neen, hij wil ze nog een eindje laten aanmodderen. Hij zegt dus zelf in één en hetzelfde artikel, dat in alle federale staten de verkiezingen gescheiden zijn. Maar voor dit apenland, zou dit prinsipe voor 10 jaren achterwege gelaten moeten worden. Omdat de politiekers stabiliteit nodig hebben. Dus eigenlijk, omdat ze onbekwaam zijn. Of misschien: omdat ze niet willen .... Wat hij durft beweren in één zin, namelijk "men kan de burger het niet verwijten dat hij er niets meer van snapt ..." geeft hij aan dat de oorzaak ligt bij de politisji zelf (ze lopen konstant over ...), en het besluit is: er moeten dan maar uitzonderingswetten en uitzonderlingstoestanden (grondwet wijzigen om verkiezingen gelijktijdig te houden ...) Citaat:
Wat de oude zak van een tsjeef vergeet, is dat na gelijkvallende verkiezingen, de politisji nog steeds gaan overlopen. Vb. nadat er één een mooier jobke krijgt in Europa ... gaan de anderen beginnen aan hun ronddans natuurlijk. Zeker de frankofonen zullen dat doen, eens de buit van gelijkvallende verkiezingen binnen. Want dat vertraagt nog meer een fatsoeneren van dit onland. Hoe oud den oude Eyskens al wel is, hoe lang hij al uit het aktieve politieke leven is, mag blijken uit het feit dat hijzelf zegt dat hij de zatten Daerden nog nooit ontmoet heeft. Zatten Daerden is niet de jongste politieker in Walenland. In 1994 werd Daerden voor de eerste keer minister (in de regering Dehane I) alstemblieft. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil niet zeggen dat het met het VB beter zou gaan, ik weet het niet, maar ik wil het vanaf morgen wel eens proberen. Niemand weet het, en zo lang we het niet proberen zal niemand het weten. |
|
![]() |
![]() |