![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Ms propaganda ten top, n°1 van de software industrie, zeg maar de tyran van de software industrie met volledige controle over hoe de meesten onder ons werken en spelen
nieuwe info campagne "When power corrupts: Striving to be kings" vandaag is Chavez de boeman omdat hij open-source minded is.. http://axisoflogic.com/artman/publis...le_56334.shtml Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ergste wat ons Linux-adepten kan overkomen is dat ze nu gdvrdmme aan de keuze van computerprogrammas een politieke boodschap proberen te hangen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat internetexplorer niet verkoopt. Ik voel me zowiezo beter bij Firefox of Opera. Linux wil ik wel eens onderzoeken. Gates kwam me nog sympathiek over, maar wat er van zijn geesteskind geworden is wil ik niet te veel stimuleren. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 juli 2009 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Microsoft, dat is nen zodanige tiran dat ze uw huis binnenvallen en u at gunpoint verplichten hunne software te kopen. En als ge substituten durft te gebruiken, smijten ze u in den bak.
Yeah, right. Reality check, please? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen WILLEN persé MS-producten gebruiken,ze WETEN dat ze er eigenlijk voor dienen te betalen en er verder niet zelf aan mogen knutselen.Dat kan Microsoft moeilijk verweten worden... Mensen die verkiezen illegaal te werken moeten niet klagen. Er ZIJN alternatieven,voor wie bereid is om de "gevestigde waarden" achter zich te laten. Overheidsapparaten,bedrijven en het overgrote deel van de consumenten hebben zichzelf laten vangen in de Windows-omgeving,welaan,laat hen niet klagen dat dit "duur" is.....nog veel plezier ermee... U zult van mij,Linux-gebruiker,geen slecht woord horen over Microsoft-producten(waar ik tenslotte op mijn werk mee verder moet),maar wel over mensen die menen er over te moeten klagen (inclusief de Europese commissie en haar belachelijke boetes). Eigen schuld dikke bult... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 juli 2009 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Altijd dat eeuwig geklaag over Microsoft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() <o/ LINUX \o>
<o/ OPEN-SOURCE \o>
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Het zal alleen maar erger worden. De politieke boodschappen of de reclames die even voorbij flashen maar het onbewuste heeft het wel geregistreerd. We komen in een tijd dat als je geen kritische geest voor de dag legt, je een vogel voor de kat bent.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voordeel van Windows is dat er zo gemakkelijk goedkope programmas voor te krijgen zijn. Gisteren nog Houdini zien liggen in een winkel voor 3 Euro. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juli 2009 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik gebruik Linux (Suse 11.1) en kan mij daarmee behelpen.
Linux vergelijken met Windows vind ik weinig zinvol, zoiets als een tractor tegen een Ferrari.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach wat. Kijk naar het voormalige oost duitsland. Je kan sommige mensen manipuleren voor een bepaalde tijd, maar niet alle mensen voor altijd. De huidige tendens naar monopolizatie van de informatie kan een tegenbeweging slechts ten goede komen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 juli 2009 om 04:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De enigste reden waarom linux minder wordt gebruikt, is imo omdat je iets van het besturingssysteem moet snappen indien je er iets deftig mee wilt doen; mijn moeder trekt haar ogen altijd open indien ik de command-line vermeld ![]() Elk kind kan met windows overweg; die gebruiksvriendelijkheid is juist de grootste aantrekkingskracht. True, er zijn enorm veel programma's voor te verkrijgen, maar meestal kan je linux tegenhangers vinden hoor ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 19 juli 2009 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
De Messengers in Linux leveren gewoonlijk geluid- en/of webcam-problemen, sowieso werken weinig webcams überhaupt onder Linux en tamelijk veel hardware, vooral VIA, wordt onvoldoende ondersteund (meestal geen 3D dus bijvoorbeeld Google Earth en de meeste spellen, ook die van Linux zelf, werken dan niet of slecht). Scanners, zoals het eenvoudige scannertje "scanny" uit de w95-tijd, zijn gewoonlijk niet werkend te maken. Het update-programma voor mijn MIO gps laat zich gretig onder Wine installeren maar werkt dan niet. Het big-mail-hulpprog PANDO idem dito. Zelden lukt het ook om een microfoon goed werkend te krijgen onder Linux, hoewel het mij op SOMMIGE computers wel eens lukte. Een netwerkje maken is in Windows een fluitje van een cent, maar mij onder Linux nog nooit gelukt; wel lees ik af en toe verhalen dat een echt goede techneut dat soms wel voor elkaar krijgt. De echte Gelovigen proberen wel steeds met veel woorden die tekortkomingen te bagatelliseren, maar recht is recht en krom is krom. Ik gebruik Linux (SUSE 11.1) alleen voor gewoon internetten, e-mail, branden van CD/DVD, muziek beluisteren; dat werkt goed en stabiel. Niet alle films/trailers en ook niet alle omroep-streams zijn afspeelbaar, ondanks dat ik VLC-player, Moonlight en alle vindbare "restricted" codecs heb geladen. Hier een voorbeeld van video die bij mij en de meeste Linux-gebruikers niet afspeelbaar is, hoewel volgens geruchten o.a enige Ubuntu-gebruikers dat wèl zou lukken: http://www.uitzendinggemist.nl/
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 juli 2009 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch draai je een aantal dingen om hoor. Het is niet zo dat bepaalde hardware niet ondersteund wordt door Linux. Het zijn bepaalde hardwareproducenten die het vertikken stuurprogramma's voor Linux te ontwikkelen of de nodige specificaties vrij te geven zodat de open source community die zelf kan ontwikkelen. Een aantal van hen doet dat trouwens onder druk van M$. Recht is dus recht en krom is krom, maar we moeten wel allemaal onthouden wat er precies recht is wat krom ![]() Het zou m.i. een geweldig goede maatregel zijn moesten producenten van PC's en laptops verplicht worden om de klant de keuze te laten voor wat betreft het besturingssysteem dat ze op een nieuwe PC installeren. Enkelen schreven hier dat de meerderheid van de consumenten ervoor kiezen om met M$ software te werken. Larie natuurlijk. De meeste mensen kopen hun PC en hebben niet de kennis of het zelfvertrouwen om er veel aan te rommelen. Sommigen moeten misschien wat minder naar hun zo geliefde command line zitten staren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog daarbij: niet alle distro's hebben evenveel drivers, dus zelfs een met enig Linux geleverde computer zal niet gegarandeerd met ieder ander Linux goed werken.
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En indien je mij wil tegenspreken dan mag je dit gerust doen. ik kan enkel zeggen dat ik weet hoe te vergelijken daar ik hier thuis zowel windows, linux als mac os x draai en gebruik op dagelijkse basis ![]() P.S. aan je post kan ik zien dat je niet echt compleet weet waarover je spreekt hoor. Je hebt idd geprobeert om het aan de gang te krijgen, maar de problemen leken je te stoppen. Dit is juist die barrière waarover ik sprak. No offense, maar probeer eerst beide zaken ten gronde voor je gaat vergelijken ![]() ![]() P.S. 2 ik kan die filmpjes op die site zonder enige fouten bekijken hoor ![]() P.S. 3 ik wil niemand beledigen dus vat deze post niet op als een snauw naar non-techneuten ofzo ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 19 juli 2009 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Juist; in de meeste wervings-lectuur wordt het voorgesteld alsof je voor Linux geen techneut (meer) hoeft te zijn.
Ik ben weer eens een andere distro aan het downloaden: Nonux, die beweert "gebruikersvriendelijk" te zijn; moet ik dus eens uitproberen, na inmiddels een stuk of 10 andere. http://nl.wikipedia.org/wiki/Nonux http://www.metaseek.nl/search/nl/1/n...ersvriendelijk
![]() |
#20 |
|
![]() Nonux: jammer dan. Niet getreurd, geen handvol maar vele landen vol.
http://forum.computertotaal.nl/phpBB...382179#1382179