![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inburgering in buitenland gaat door
DEN HAAG | Nieuwkomers zullen straks vrijwel zeker moeten slagen voor een examen Nederlandse taal en maatschappijoriëntatie voordat zij naar Nederland mogen komen. De Raad van State gaat in grote lijnen akkoord met dit voorstel van het kabinet. Nieuwkomers moeten straks onder meer vijfhonderd Nederlandse woorden kennen. Dat zei minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie gisteren in politiek café Van Buuren in Den Haag. Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft al laten weten voorstander te zijn van een inburgeringstoets in het buitenland. Als het wordt ingevoerd, is Nederland het eerste land ter wereld dat nieuwkomers al laat inburgeren in het land van herkomst. De maatregel is vooral bedoeld voor mensen die hun partner of gezinsleden uit het buitenland willen laten overkomen. Van de tweede generatie allochtonen, met name Turken en Marokkanen, laat ongeveer driekwart hun partner uit het oorspronkelijke herkomstland overkomen. Het kabinet wil de eisen voor de huwelijksmigratie aanscherpen door onder meer een inkomenseis van 120 procent van het minimuminkomen te stellen, de leeftijdsgrens te verhogen naar 21 jaar en een inburgeringstoets verplicht te stellen. Verdonk stelde dat allochtone jongeren zelf vrijwel geen moeite hebben met de nieuwe eisen. Uit een aantal bijeenkomsten met jonge Turken en Marokkanen is daar gebleken dat velen toch liever geen partner uit het buitenland hebbeN(*). Ze zijn volgens haar blij dat ze die druk niet meer hebben. Nieuwkomers worden getoetst op de ambassade waar zij zich melden met een identificatiebewijs. Daarna krijgen ze een pincode. Op de ambassade wordt telefonisch contact gelegd met een computer die het examen binnen pakweg een half uur afneemt. Eerder had de commissie-Franssen uitgerekend dat een inburgeringstoets in het buitenland praktisch niet goed uitvoerbaar was en daardoor erg duur. Volgens minister Verdonk is dat niet zo. Haagsche Courant * NL ----------- (*) amaai da gaat ineens rap zeg!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Discriminatie van doofstommen ?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Da's nog steeds dweilen met de kraan open.
Komen der straks allochtonen binnen die de Koran in het Nederlands kunnen afdreunen. Waarom laten ze de migranten in Nederland niet inburgeren in het buitenland om zich daar met iemand te verenigen? Dan zou het vreemdelingenprobleem op den duur vanzelf opgelost raken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Om het probleem van racisme op lange termijn een bevredigende oplossing te geven, zouden er regelingen uitgewerkt moeten worden om gemende huwelijken te bevorderen.
Een volledig verbod om met iemand van het eigen ras te trouwen kan moeilijk verplicht opgelegd worden, dat begrijp ik ook wel, maar een zekere straf opleggen, door hen bijv.hogere belastingen te laten betalen, kan wel. Want uiteindelijk ontstaat raszuiverheid door kinderen voort te brengen waarvan de ouders tot eenzelfde ras behoren. Iemand die bij het zoeken naar zijn huwelijkspartner, de voorkeur geeft aan een rasgenoot, is eigenlijk een beetje racist.En dat is laakbaar. Voor onze ouders en voorouders was het dat niet, maar de tijden zijn veranderd. Een kind van gemende ouders was vroeger een bastaard, in de zeden van de hedendaagse maatschappij daarentegen, is het een goed geïntegreerd kind. Om het heel simpel te maken; Je hebt een vat rode wijn tussen de vaten witte wijn. Langzaamaan wordt de rode wijn ietsje witter (integratie) maar elke generatie wordt er opnieuw een vat rode wijn bij gegooid. Gevolg daarvan is dat de wijn nooit wit zal worden , zelfs niet rosé.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dream on Climacus.
Mohamedanen MOGEN NIET huwen met een andersgelovige. Punt. en nee, blijkbaar is dat helemaal niet racistisch, degenen die daar iets over wensen te zeggen, dié zijn racistisch.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zelfs Stevaert daar "racistisch" van maakt laat ik voor zijn rekening. Ik vindt dat trouwens een discriminerende uitspraak uit zijn mond!
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() O.K. Circe, daar heb je een punt. Maar daarom moeten we dat nog niet zonder meer goed vinden.
Als er nooit over gesproken mag worden, op gevaar af kwetsend te zijn of racistisch bevonden te worden, dan kan er nooit over integratie gesproken worden. Je kunt het dromerij van mij vinden, en misschien is het dat ook, maar ik op mijn beurt vind het dan weer dromerij, te denken dat de spanningen die ontstaan in een multiculturele maatschappij, met ter tijd vanzelf weg zullen gaan. Wanneer men de bruiden en de gommen blijft zoeken binnen de eigen gelederen, van ras, geloof en cultuur, dan zal de integratie nooit een gepasseerd station zijn, of indien wel, zal het eindstation eruit zien als Kosovo en Bosnië. En daar willen we toch niet naar toe met onze multiculturele samenleving. Indien Mohammedanen hun geloof hier wensen te belijden, dat moeten ze het punt uit hun geloof schrappen dat zegt dat ze niet mogen huwen met een andersgelovige. Ze zijn heus wel redelijk genoeg om te begrijpen dat hun islamitisch geloof in onze samenleving een andere invulling moet krijgen dan bijv. in Afghanistan. Een maatschappij wordt tenslotte gemaakt door de betekenissen die wij eraan geven, de manier waarop wij naar mensen kijken en de rol die we aan instituties toeschrijven. Darwin, Die witte vaten zullen nog lang blijven bestaan. Je moet je daar geen zorgen over maken. Maar zoals niemand beter weet dan jij, is alles in evolutie. In de tijd toen uw overgrootvader zijn theorie opstelde, bestonden er nog slaven. Dat wij in deze tijd racisme zowat het meest verwerpelijke idee vinden dat er bestaat, komt omdat we nog niet in het reine zijn gekomen met dat verleden. Niet tegenstaande dat, heeft ook de invulling van het begrip racisme, zijn evolutie. Aanvankelijk was het antiracisme en de wetgeving daar rond, bedoeld om slavernij voor goed de kop in te drukken. Maar gaande weg is dat begrip geëvolueerd van daadwerkelijke uitsluiting en onderdrukking van etnische groepen, naar iedere discriminatoire houding tegenover vreemdelingen. De vorm waarin de heden ten daagse antiracismewetgeving tot stand gekomen is, vallen daar niet alleen overheden en partijen in, maar ook individuele burgers. En dat lijkt me iets te ver gaand. De controle daarop is een eengemaakte gedachtepolitie. Een opiniedelict in de schoen schrijven van indivuduele burgers is een verkeerde evolutie. Ik denk dat verkeerde evoluties ook kunnen bestaan. Ik ken uw maatschappelijke positie niet, maar de mijne is vrij gewoontjes. Het doet er in mijn geval niet toe welk gedacht ik heb over de mensen van vreemde origine, die bijv. voor mij staan aan de kassa van het grootwarenhuis. Het enige dat ik te doen heb is netjes aan te scheuven en mij beurt af te wachten. [/url][/list][/u][/list][/quote][img]Ik wou een quote plaatsen, maar ik weet niet hoe dat moet.[/img]
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() [quote="Climacus"]O.K. Circe, daar heb je een punt. Maar daarom moeten we dat nog niet zonder meer goed vinden.
Als er nooit over gesproken mag worden, op gevaar af kwetsend te zijn of racistisch bevonden te worden, dan kan er nooit over integratie gesproken worden. Je kunt het dromerij van mij vinden, en misschien is het dat ook, maar ik op mijn beurt vind het dan weer dromerij, te denken dat de spanningen die ontstaan in een multiculturele maatschappij, met ter tijd vanzelf weg zullen gaan. Wanneer men de bruiden en de gommen blijft zoeken binnen de eigen gelederen, van ras, geloof en cultuur, dan zal de integratie nooit een gepasseerd station zijn, of indien wel, zal het eindstation eruit zien als Kosovo en Bosnië. En daar willen we toch niet naar toe met onze multiculturele samenleving. Indien Mohammedanen hun geloof hier wensen te belijden, dat moeten ze het punt uit hun geloof schrappen dat zegt dat ze niet mogen huwen met een andersgelovige. Ze zijn heus wel redelijk genoeg om te begrijpen dat hun islamitisch geloof in onze samenleving een andere invulling moet krijgen dan bijv. in Afghanistan. Een maatschappij wordt tenslotte gemaakt door de betekenissen die wij eraan geven, de manier waarop wij naar mensen kijken en de rol die we aan instituties toeschrijven. Darwin, Die witte vaten zullen nog lang blijven bestaan. Je moet je daar geen zorgen over maken. Maar zoals niemand beter weet dan jij, is alles in evolutie. In de tijd toen uw overgrootvader zijn theorie opstelde, bestonden er nog slaven. Dat wij in deze tijd racisme zowat het meest verwerpelijke idee vinden dat er bestaat, komt omdat we nog niet in het reine zijn gekomen met dat verleden. Niet tegenstaande dat, heeft ook de invulling van het begrip racisme, zijn evolutie. Aanvankelijk was het antiracisme en de wetgeving daar rond, bedoeld om slavernij voor goed de kop in te drukken. Maar gaande weg is dat begrip geëvolueerd van daadwerkelijke uitsluiting en onderdrukking van etnische groepen, naar iedere discriminatoire houding tegenover vreemdelingen. De vorm waarin de heden ten daagse antiracismewetgeving tot stand gekomen is, vallen daar niet alleen overheden en partijen in, maar ook individuele burgers. En dat lijkt me iets te ver gaand. De controle daarop is een eengemaakte gedachtepolitie. Een opiniedelict in de schoen schrijven van indivuduele burgers is een verkeerde evolutie. Ik denk dat verkeerde evoluties ook kunnen bestaan. Ik ken uw maatschappelijke positie niet, maar de mijne is vrij gewoontjes. Het doet er in mijn geval niet toe welk gedacht ik heb over de mensen van vreemde origine, die bijv. voor mij staan aan de kassa van het grootwarenhuis. Het enige dat ik te doen heb is netjes aan te scheuven en mij beurt af te wachten.
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |