![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geert Bourgeois beloofde bij zijn aanstelling dat hij werk zou maken dat Vlaamse schlagermuziek en Vlaamse levensliederen meer op de radio en TV zouden komen. Tot op vandaag is daar helemaal niets van te merken. Nochtans hebben we nu naast Laura Lynn en Frans Bauer, nu ook de doorbraak van Christoff en zijn zus Lindsay. Ik moet zeggen die Christoff is toch wel één van de meest onderschatte artiesten in ons land. Je moet eens gaan naar een optreden, de sfeer en ambiance zat er goed in. Maar op de radio, je hoort niets. Hele dagen die negerin Sandrine, R&B rommel uit de States en niet te vergeten Brahim onze Turk uiteraard
![]() Nu ik heb er geen probleem mee moest er ook schlagermuziek en levensliederen gedraaid worden, maar er is blijkbaar een cordon musicale bezig tegen deze artiesten. Dit is het Vlaams Belang ook niet ontgaan; Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Gelukkig bestaat er Klara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ergens heeft u een punt - zoals een goed boekenprogramma op de VRT zenders ontbreekt,
ontbreken ook "vlaamse volksliederen en schlagers" - in Slovenië bv. eindigt op een van de nationale TV zenders elke avond vanaf ca. 23 h tot een kot in de nacht met een volksliederenprogramma (ik heb van daar een cdtje meegebracht dat ik medt veel genoegen af en toe draai). Niets zo funest voor de mens als de absolute culturele vervlakking : naast de commerciële, soms zelfs van hoge kwaliteit, muziek mag er gerust plaats zijn voor Vlaamse, Baskische, Slavische, Jiddische enz.. volksmuziek (volksdansfestival van Schoten, Dranouter enz.. moet ook zijn rechtmatige ruimte op de radio en TV hebben). Vroeger was er voor een zekere vorm van "volksverheffing" een te veel aan ruimte, tegenwoordig is men wat te veel in het oimgekeerde : slaafs nalopen van de algemene grootste gemene deler vervallen. We moeten ons echter hoeden voor te veel bemoeienis van "de politiek" in het artistieke en redaktionele beleid van de omroep. De satteliet lijkt me met de mogelijkheden om zeer veel kanalen uit te zenden een gunstige ontwikkeling die een grotere diversiteit kan garanderen.
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Liefhebbers van Schlagers en levensliederen moeten het dan nog uitsluitend hebben van privé zenders als VTM (Tien Om Te Zien) en Q-Music (Het Foute Uur). Eigenlijk zijn deze zenders tot niets verplicht want het zijn privé zenders. Dat geldt niet voor openbare zenders. Die worden betaald door de burger, dus MOET er hierop politieke controle bestaan, zodat alle burgers bedient worden. Dat lijkt mij toch evident.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() het is eerder het financiele dat de boosdoener is, weinig vlaamse zangers hebben het kapitaal om hun muziek te verkopen aan de radio zoals vele anderen wel doen, vele artiesten met voldoende kapitaal weten dat als hun nummer vaak genoeg word gedraaid er grotere kans is dat het dan ook aangekocht word door het grote publiek dus investeren ze in zichzelf door hun muziek te verkopen aan de radio.
persoonlijk ben ik volledig gekant tegen deze aanpak en vind ik het betreurenswaardig dat we te weinig vlaamse muziek op de radio horen, als het via de politiek echt op te lossen is durf ik niet zeggen maar het is een feit dat iets moet ondernomen worden, neem eens een voorbeeld aan Vlaanderen zingt dat zich jaarlijks aan de kust afspeeld, onvoorstelbaar hoeveel volk zoiets lokt en hoeveel ambiance je daar vind, met soortgelijke projecten over heel Vlanderen en misschien op TV zou je ook al heel wat kunnen bereiken denk.
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 10 augustus 2008 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kikt ge op negerinnekes, maar hebt ge schrik van uw eigen psiche?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En on-topic: radio, luistert iemand daar in de eerste plaats nog naar? Al I-pod en podcasts die de klok slaan hier... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ze hebben gelijk: beloofd is beloofd, al kunnen mij (persoonlijk dan) die schlagers niet veel schelen. Je moet student zijn om het Vlaamse Lied te leren (en dat is tegenwoordig ook soms erbarmelijk in sommige clubs.)
mvg |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De meeste mensen in Vlaanderen zijn te grijs om "een leven" te hebben, dus waarom daar liedjes over maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik las in het Nieuwsblad dat Geert Bourgeois nu een quota wil invoeren, maar wel bij de volgende beheersovereenkomst, in 2011
![]() Waarom heeft Geert dit nagelaten bij de vorige beheersovereenkomst van de VRT ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik eis dat de openbare omroep op TV een muziekprogramma maakt als Tien Om Te Zien, waar Vlaamse schagers naast andere muziek worden gedraaid.
Ook op de openbare radiozenders eis ik dat Willy Sommers, Luc Steeno, Bart Kaëll, Frans Bauer, Laura Lynn, Christoff, Lindsay, Jo Vally een kans krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Dat ze eerst fatsoenlijke muziek maken. De radostations kunnen er toch niet aan doen dat slechts een marginale groep naar dat soort muziek luister? Kijk eens naar de lijst van 'De Afrekening' van Studio Brussel. Deze lijst staat boordevol 'Vlaamse artiesten'. Akkoord, ze zingen niet allemaal in het Nederlands, maar moet dat dan? We leven toch niet in een dictatuur zeker? Heeft de artiest geen keuzevrijeheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Even de Vlaamse artiesten opsommen:
(01) A BRAND Time 09 (04) JANEZ DETD Your love 08 (05) CPEX Gefta kaske na is hier 07 (07) BLACK BOX REVELATION Set your head on fire 07 (11) dEUS Favourite game 08 (22) DAS POP Underground 03 (17) NAILPIN It's alright 08 (16) FREAKY AGE Where do we go now 20 Zou kunnen dat er nog tussen staan, maar sommige groepen zijn mij onbekend... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Er mag wat mij betreft hardrock, alternatieve muziek gedraaid worden op de radio, maar ook Vlaamse levensliederen en schagers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Politieke crisis? Vergrijzing? Economische recessie? Werkloosheid? Armoede? Who cares? Zo lang er maar Vlaamse schlagers op radio en TV komen. D�*�*r moet de politiek zich mee bezig houden, nietwaar Max? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Van de Dietsers zouden waarschijnlijk ook wel meer Russische levensliederen mogen gezongen worden...
![]() |
![]() |
![]() |