Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2013, 04:07   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
Standaard Belgisch filerecord houdt Europees stand... ;-)

Belgie heeft een filerecord van 1600km in een landje je raadt het met 10M inwoners

http://www.hln.be/hln/nl/9296/Sneeuw...ele-land.dhtml

zelfs Nederland kan niet tippen aan ons filerecord, want NL haalde met 15M inwoners een matige 1000km
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/15/...nke-sneeuwval/

En Duitsland zit ook dik onder ons record, met een povere 600km
http://drimble.nl/buitenlands-nieuws...kilometer.html


Nu heeft Frankrijk zijn zwart weekend beleefd met een filerecord van 805km, uiteraard is dit een zomerpiek, maar desalnietemin toch maar de helft van ons record of ons dagelijks leed
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...zaterdag.dhtml

Nu in nederland blijkt een parameter te bestaan van filezwaarte...
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/ne...les-sinds-2006

Wel kijk, als dit symptoom mag zijn van onze slanke overheid die niet bezuinigt op personeel (of BNP) maar wel bezuinigt op investeringen... dan is dit de paramater om op te hameren.. Ik durf het record nog niet te relateren naar aantal inwoners, maar laten we het toch doen

BE 1600 : 11 145km/miljoen inwoners
NL 1000 : 15 66km/miljoen inwoners
FR 800 : 70 11km/miljoen inwoners
DU 600 : 85 7km/miljoen inwoners


Wat betekent dat in aantal mensen ?
een auto die stilstaat parkeert op 6meter, dus 145km tweevaksbaan op 1miljoen inwoners, is in file is 4.8% van de bevolking die in file staat

BE 4.8%
NL 2.2%
FR 0.36%
DU 0.23%


Nu clevere gasteng aan die statistiek van Duitslan NoordRijnWestfalen anders willen, ze wonen daar met 17Miljoen

600 : 18M = 33km/miljoen inwoners
of 1.1%

De beste parameter voor de mobiliteit van de Belg te ontzenuwen is in feite de filezwaarte Relateer dit naar de werkzaamheidsgraad dan wordt het getal nog prettiger gestoord
http://www.leeftijdenwerk.be/html/ta...d_tabel05.html


BE 4.8%/62% = 7.7%
NL 2.2%/74% = 3%
DU 1.1%/67% = 1.7%
FR 0.36%/64% = 0.56%

Ons ambtenaren die krijgen meestal geen automaar een gratis treinabonnement, dus relateren we die kilometers naar de aktief in de privé sector...

BE 4.8%/24% = 20% van de aktieve beroepsbevolking staat in file...

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 augustus 2013 om 04:35.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 09:13   #2
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Wordt voor een groot deel ook verklaard door onderstaande;

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-de-Belg.dhtml

Citaat:
Kijken we naar onze directe buren, dan zien we dat de Belg 18 procent meer met de auto rondtoert dan de Fransen en zelfs 24 procent meer dan de Nederlanders. .
Natuurlijk is het gemakkelijker om met oogkleppen het steeds op de andere te steken en op de overheid te kakken ... en vooral niet het eigen gedrag aan te passen natuurlijk.

Nochtans heb je zelf de keuze waar je gaat werken, waar je gaat wonen en hoe je de verplaatsingen maakt.

Btw ... nog een voorspelling; dat record gaan we nog scherper stellen.

Hoeveel % van degene die in de file staan in de spits moet er eigelijk niet staan? Was het 1/3? Dit duidt er dus op dat men de files kan aanpakken door rekeningrijden; maak het duurder in de spits om te rijden zodat je die fractie er alvast kan uithalen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 4 augustus 2013 om 09:23.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 09:51   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

De vermaarde ruimtelijke wanorde en niemand doet er iets aan.

Veel blabla en heel veel (master)plannen ja, zelfs records aan plannen die nooit uitgevoerd zijn sinds de 70-er jaren.

Ze deden in hun broek omdat de Sjeiks hun olie wat duurder maakten en er een olietekort was...

Denk maar eens aan Antwerpen en Brussel-Leuven.
En natuurlijk vooral aan alle toen nog bestaande hoofdwegcapaciteit die ze gedegradeerd hebben tot 1+1 wegjes met veel conflictmeubilair.

Iedereen bouwen �* volonté. Huisje tuintje langs de hoofwegen, bouwen langs een 2+2 of geplande 2+2 geen probleem allez doe maar op mannen/vrouwen/kindjes kopen...

Doordachte verkavelingen en doordachte invalswegen watisda ? Wat kostageld niksbouwen, nu chaos en vervuiling nikserg.

Vooral alles lezen vooral het vetgedrukte onderaan

Citaat:
http://www.ademloos.be/forum-2020

Vlaanderen heeft een van de dichtste verkeersnetten (weg, spoor, water) ter wereld. De cijfers uit het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen spreken voor zich:



Het ruimtebeslag van de transportinfrastructuur (inclusief garages in woningen) bedraagt 7,6% van het Vlaams grondgebied (1993). Hiervan nemen de wegen 67% voor hun rekening, de havens en de waterwegen ongeveer 25% en de spoorwegen 4%. Naast de ruimte die wordt ingenomen door de verkeersinfrastructuur zelf moet daarbij nog rekening worden gehouden met de verminderde eigenlijke bruikbaarheid van de ernaast of in de omgeving liggende stroken.



Met zijn 65.000 kilometer wegen heeft Vlaanderen het meest fijnmazige wegennet van Europa. Samen met Nederland heeft België ook het grootste aantal kilometers snelweg per 1000 km2. Voeg daar nog de 3100 kilometer ondergrondse buisleidingstraten aan toe, waardoorheen – zonder ruimtebeslag – jaarlijks meer dan 50 miljoen ton goederen wordt vervoerd door de 15 grootste Belgische (petro)chemische ondernemingen. En toch is er een groot mobiliteitsprobleem, zeker in en rondom de stedelijke gebieden.



Daar zijn vele verklaringen voor. Een belangrijk oorzaak schuilt in het specifieke karakter van onze ruimtelijke ordening. Wie Vlaanderen zegt, zegt versnipperd ruimtegebruik, lintbebouwing, verdunde stedelijkheid. Of met een moderner taalgebruik: nevelstad, diffuse stad. Het Vlaamse wegennet is zo fijnmazig omdat Vlaanderen nauwelijks nog ‘lege’ ruimte heeft: bijna elke vierkante kilometer is met een straat ontsloten en overal wordt gewoond. Vooral binnen de zogenaamde Vlaamse Ruit (Gent/Antwerpen/Leuven/Brussel) lijkt Vlaanderen soms een uitgesmeerde aaneenschakeling van voorsteden en randverkavelingen. Dat gedeconcentreerde woonpatroon genereert heel wat verkeer, want wonen, werken, winkelen of naar school gaan gebeurt vaak telkens op een andere locatie. Het Vlaamse wegennet bestaat dan ook vooral uit lokale wegen en autosnelwegen die als lokale wegen worden gebruikt. Voor een regio die logistieke poort wil zijn (visie Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen) is deze vorm van ruimtegebruik problematisch, want het personenverkeer rijdt overal in de weg van het goederenverkeer.



Niet toevallig noteert de Vlaamse Ruit in vergelijking met vergelijkbare regio’s in Duitsland of Nederland het hoogste aantal met de auto afgelegde kilometers per persoon per dag: 23,9 km tegenover 19,4 km in het Rijn-Ruhrgebied en 14,1 km in de Randstad. De Vlaamse Ruit telt ook meer personenauto’s per duizend inwoners (534) dan Rijn-Ruhr (507) of de Randstad (424), en een groter aandeel autogebruik (66%) in het totale aantal verplaatsingen dan beide andere regio’s (60%, 47%).

België heeft inderdaad behoorlijk wat snelwegen, maar wanneer je opnieuw enkel het gebied van de Vlaamse Ruit neemt, blijkt de dichtheid van het lokale hoofdwegennet (uitgedrukt in rijstrookkilometers/1000 km2) significant kleiner (216) dan in Rhein-Ruhr (630) en de Randstad (901). Ook voor de lengte van het hoofdwegennet per 1000 inwoners scoort de Vlaamse Ruit lager (0,04) dan de andere regio’s (allebei 0,12).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2013 om 10:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 09:57   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wordt voor een groot deel ook verklaard door onderstaande;

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-de-Belg.dhtml



Natuurlijk is het gemakkelijker om met oogkleppen het steeds op de andere te steken en op de overheid te kakken ... en vooral niet het eigen gedrag aan te passen natuurlijk.

Nochtans heb je zelf de keuze waar je gaat werken, waar je gaat wonen en hoe je de verplaatsingen maakt.

Btw ... nog een voorspelling; dat record gaan we nog scherper stellen.

Hoeveel % van degene die in de file staan in de spits moet er eigelijk niet staan? Was het 1/3? Dit duidt er dus op dat men de files kan aanpakken door rekeningrijden; maak het duurder in de spits om te rijden zodat je die fractie er alvast kan uithalen.
je hebt geen wiskunde om de berkening te optimaliseren zeker ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2013, 10:52   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.007
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wordt voor een groot deel ook verklaard door onderstaande;

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-de-Belg.dhtml
De Belgische Pravda als bron is zowiezo dubieus. Maar kom, dat is je vergeven.
Citaat:
Natuurlijk is het gemakkelijker om met oogkleppen het steeds op de andere te steken en op de overheid te kakken ... en vooral niet het eigen gedrag aan te passen natuurlijk.
De overheid heeft niet liever dan dat het gedrag niet aangepast wordt, weet je wel hoeveel extra inkomsten dat genereert, elke liter branstof verkacheld? is dat nu in een file, of in de rit naar je werk?
Citaat:
Nochtans heb je zelf de keuze waar je gaat werken, waar je gaat wonen en hoe je de verplaatsingen maakt.
Oh ja? Ik weet niet in welk land U woont, maar als een werkwillige werkloze een job opgedrongen krijgt via de VDAB, dan heeft ie weinig keuze. En denkt U echt dat verhuizen gratis is? Als huurder heeft U ook verplichtingen (of verliest U minstens de waarborg, of is die voor u betaald door het OCMW?). En als eigenaar van een hoopje baksteen is het nog een ander verhaal. Bij verkoop/aankoop komt er telkens een ferme kost bij in de vorm van notaris, beschrif , en zelfs belasting op inkomsten van verkoop vastgoed. En dan mag je van geluk spreken dat er geen hoop kosten bijkomen doordat de belastingsdienst je een boete aansmeert omdat er zogezegd zwart geld in't spel zou zijn. (verkoop woning voor een te laag officieel bedrag, of de aankoop van't zelfde).

Citaat:
Btw ... nog een voorspelling; dat record gaan we nog scherper stellen.
Niet moeilijk. Er komen steeds meer "Belgen" bij, en het lijkt erop dat die allemaal een 3de hands BMW of Mercedes willen, bij voorkeur, 5 reeks, CL of groter.
Citaat:
Hoeveel % van degene die in de file staan in de spits moet er eigelijk niet staan? Was het 1/3?
Ik heb geen vaste cijfers, maar zelfs ambtenaren die een "gratis" openbaar vervoer transport kunnen claimen, zijn eerder geneigd de wagen te nemen, dan het achterlijk slecht georaginiseerd OV.
Ook zou een deel opgelost kunnen worden door het wegtransport van goederen, vooral het transit-verkeer op de meer milieuvriendelijke manier te regelen, namelijk door treinen die op electriciteit lopen.
Citaat:
Dit duidt er dus op dat men de files kan aanpakken door rekeningrijden; maak het duurder in de spits om te rijden zodat je die fractie er alvast kan uithalen.
Valse nummerplaten, Valse Nummerplaten, Net gestolen Nummerplaten, Hier te koop aan zachte prijsjes.... Morgen inruilen.... Alle merken en modellen op bestelling.

of "Black Box software, Black Box software, zorg dat de roverheid U niet kan volgen via uw black box."

En natuurlijk. Ambtenaren vrijgesteld van rekeningrijden. Grote bedrijven die kruimels geven aan politici kunnen rekeningrijden volledig aftrekken van hun belastingen....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 21:12   #6
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Als we de wegen in Be blijven verkleinen daar waar men ze in het buitenland vergroot of er bijlegt is het geen wonder dat er meer file staat.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 08:07   #7
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als we de wegen in Be blijven verkleinen daar waar men ze in het buitenland vergroot of er bijlegt is het geen wonder dat er meer file staat.
Nog nooit in de gehele geschiedenis van de aarde is de mens zo geobsedeerd geweest door iets als geld. Alles is dan ook op te lossen met taksen.

Het fileprobleem gaan ze gewoon oplossen met rekeningrijden en extra taksen in steden als Brussel. Op deze manier kan men het verkeer meer spreiden over 24 h en raadt men de mensen af om met de auto naar de steden te komen.

België heeft al genoeg wegen. Probleem zit hem vaak in de opvoeding waarbij kinderen al met de paplepel door mama en papa wordt ingegeven om alle verplaatsingen met de auto te doen. En eens ze op die trein zitten, zijn ze blind voor de alternatieven ...
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 09:07   #8
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als we de wegen in Be blijven verkleinen daar waar men ze in het buitenland vergroot of er bijlegt is het geen wonder dat er meer file staat.
Het Belgisch probleem in 1 zin uitgelegd. Vanaf de jaren '90 werd er in België geen enkele autosnelweg meer gebouwd. Bovendien wordt er ook geen enkele snelweg verbreed. (De E 313 tussen Ranst en Lummen kan best wel een extra rijstrook gebruiken). Over de (vaak rampzalige) secundaire wegen zwijg ik even.

Laten we eens kijken wat er in andere Europese landen gebeurt. In NL worden er op dit moment heel wat autosnelwegen verbreed. Daardoor zijn de files er de laatste jaren fel verminderd. Duitsland heeft al een groot wegennetwerk, dat nog steeds gestaag verder wordt uitgebreid en verbeterd. In Frankrijk en Spanje werden er de laatste 20 jaar ook heel wat snelwegen gebouwd. En in Oost-Europa is men bezig aan een heuse inhaalbeweging. Het land in Europa waar op dit moment de meeste nieuwe snelwegen worden gebouwd, is Polen.

Al de snelwegopeningen zijn trouwens op deze site te raadplegen: www.wegenwiki.nl. Heel interessant om te zien met wat ze allemaal bezig zijn in het buitenland.

Dat er in België al genoeg wegen liggen, klopt niet. Micele heeft hier trouwens al vaak genoeg aangetoond, dat er onvoldoende snelwegcapaciteit ligt in de Vlaamse Ruit. Veel minder dan in vergelijkbare regio's als de Randstad of het Ruhrgebied.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 09:13   #9
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

we gaan dat oplossen met euro6 vrachtwagens en electrische wagens
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:09   #10
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Meer wegen is een noodzaak, net als beter openbaar vervoer... En een decentralisatie van diensten, net als het aanmoedigen van thuiswerk. Met alleen busjes, treintjes & trammetjes red je het niet.

Zelfs in Nederland komen er de komende jaren wegverbredingen en nieuwe aansluitingen.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 augustus 2013 om 12:11.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:12   #11
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
we gaan dat oplossen met euro6 vrachtwagens en electrische wagens
Die laatste zijn een flop, tenzij er allerlei fiscale voordelen aan vasthangen, dus totdaar het milieubewustzijn.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:13   #12
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nog nooit in de gehele geschiedenis van de aarde is de mens zo geobsedeerd geweest door iets als geld. Alles is dan ook op te lossen met taksen.

Het fileprobleem gaan ze gewoon oplossen met rekeningrijden en extra taksen in steden als Brussel. Op deze manier kan men het verkeer meer spreiden over 24 h en raadt men de mensen af om met de auto naar de steden te komen.

België heeft al genoeg wegen. Probleem zit hem vaak in de opvoeding waarbij kinderen al met de paplepel door mama en papa wordt ingegeven om alle verplaatsingen met de auto te doen. En eens ze op die trein zitten, zijn ze blind voor de alternatieven ...
Genoeg wegen? Hilarisch. Rekeningrijden? Zonder het afschaffen van de jaarlijkse verkeersbelasting en een vermindering van de BIV is dit alweer een zoveelste anti-auto maatregel.

Extra taksen in steden als Brussel? Opnieuw eenzijdig tegen het autoverkeer en enkel maar om de stadskassen te vullen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:24   #13
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nog nooit in de gehele geschiedenis van de aarde is de mens zo geobsedeerd geweest door iets als geld. Alles is dan ook op te lossen met taksen. Het fileprobleem gaan ze gewoon oplossen met rekeningrijden en extra taksen in steden als Brussel. Op deze manier kan men het verkeer meer spreiden over 24 h en raadt men de mensen af om met de auto naar de steden te komen. België heeft al genoeg wegen. Probleem zit hem vaak in de opvoeding waarbij kinderen al met de paplepel door mama en papa wordt ingegeven om alle verplaatsingen met de auto te doen. En eens ze op die trein zitten, zijn ze blind voor de alternatieven ...
Ten eerste draait ALLES maar dan ook ALLES om geld.
Rekeningrijden en extra taksen gaan enkel de middenklasse nog armer maken.
België heeft genoeg wegen maar ze zijn een ramp om op te rijden.
Een auto kost jaarlijks een vermogen aan taksen. Waarom die dan op stal laten staan?
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 13:26   #14
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ten eerste draait ALLES maar dan ook ALLES om geld.
Een auto kost jaarlijks een vermogen aan taksen. Waarom die dan op stal laten staan?
Nope. Enkel de simpelen van geest redeneren zo, die marginaliseren iedere probleemstelling tot louter centjes tellen. Vandaar dat geld dan ook het ideale instrument is om de meute in een bepaalde richting te sturen. Centjes tellen kunnen ze namelijk allemaal.

Zoals u zelf aangeeft; u betaalt taksen, dus rijdt u maar met de auto. Velen redeneren zo. Wel, maak die taksen gebruiksafhankelijk en je hebt een heel ander verhaal.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 13:41   #15
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Meer en beter openbaar vervoer... En een decentralisatie van diensten, net als het aanmoedigen van thuiswerk. Met alleen busjes, treintjes & trammetjes red je het niet.
Zelfs in Nederland komen er de komende jaren wegverbredingen en nieuwe aansluitingen.
Het leven is meer dan autorijden alleen hé. Dat ze alvast beginnen met deze punten. Wanneer er een zomers weekend wordt aangekondigd, staan er ook ellenlange files naar de zee, moet men de wegen daar dan ook naar gaan dimensioneren?

De ruimtelijke ordening van Nederland is ook niet te vergelijken met die van België. Het feit dat men er nu wegen verbreed enz heeft voornamelijk te maken met het feit dat er een momenteel een ultra-liberaal aan het roer staat.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 13:42   #16
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Die laatste zijn een flop, tenzij er allerlei fiscale voordelen aan vasthangen, dus totdaar het milieubewustzijn.
Dat eerste ook, iedereen zit massaal euro 5 te kopen. En dan zijn ze fier dat dit nieuwe jobs creert. Alleen staan die mensen in januarie weer op straat.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 14:30   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dat eerste ook, iedereen zit massaal euro 5 te kopen. En dan zijn ze fier dat dit nieuwe jobs creert. Alleen staan die mensen in januari weer op straat.
Waarschijnlijk had u hetzelfde gezegd toen de Euro 1, 2, 3 en 4 van kracht werd.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 15:36   #18
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

De milieubelasting(en) op auto's zijn zowieso veel te veel op CO2 gericht.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 15:47   #19
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarschijnlijk had u hetzelfde gezegd toen de Euro 1, 2, 3 en 4 van kracht werd.
Met dat verschil dat de transport sector niet aan de grond zat zoals nu.
En hebt ge daar toen veel over gehoord/gelezen?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 16:56   #20
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Met dat verschil dat de transport sector niet aan de grond zat zoals nu.
En hebt ge daar toen veel over gehoord/gelezen?
Zeker niet. "Pas" sinds een jaar of 7 is dit "hot". Dank u wel, hypocriete Al.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be