![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
|
![]() Belgie heeft een filerecord van 1600km in een landje je raadt het met 10M inwoners
http://www.hln.be/hln/nl/9296/Sneeuw...ele-land.dhtml zelfs Nederland kan niet tippen aan ons filerecord, want NL haalde met 15M inwoners een matige 1000km http://www.nrc.nl/nieuws/2013/01/15/...nke-sneeuwval/ En Duitsland zit ook dik onder ons record, met een povere 600km http://drimble.nl/buitenlands-nieuws...kilometer.html Nu heeft Frankrijk zijn zwart weekend beleefd met een filerecord van 805km, uiteraard is dit een zomerpiek, maar desalnietemin toch maar de helft van ons record of ons dagelijks leed http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...zaterdag.dhtml Nu in nederland blijkt een parameter te bestaan van filezwaarte... http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/ne...les-sinds-2006 Wel kijk, als dit symptoom mag zijn van onze slanke overheid die niet bezuinigt op personeel (of BNP) maar wel bezuinigt op investeringen... dan is dit de paramater om op te hameren.. Ik durf het record nog niet te relateren naar aantal inwoners, maar laten we het toch doen BE 1600 : 11 145km/miljoen inwoners NL 1000 : 15 66km/miljoen inwoners FR 800 : 70 11km/miljoen inwoners DU 600 : 85 7km/miljoen inwoners Wat betekent dat in aantal mensen ? een auto die stilstaat parkeert op 6meter, dus 145km tweevaksbaan op 1miljoen inwoners, is in file is 4.8% van de bevolking die in file staat BE 4.8% NL 2.2% FR 0.36% DU 0.23% Nu clevere gasteng aan die statistiek van Duitslan NoordRijnWestfalen anders willen, ze wonen daar met 17Miljoen 600 : 18M = 33km/miljoen inwoners of 1.1% De beste parameter voor de mobiliteit van de Belg te ontzenuwen is in feite de filezwaarte Relateer dit naar de werkzaamheidsgraad dan wordt het getal nog prettiger gestoord http://www.leeftijdenwerk.be/html/ta...d_tabel05.html BE 4.8%/62% = 7.7% NL 2.2%/74% = 3% DU 1.1%/67% = 1.7% FR 0.36%/64% = 0.56% Ons ambtenaren die krijgen meestal geen automaar een gratis treinabonnement, dus relateren we die kilometers naar de aktief in de privé sector... BE 4.8%/24% = 20% van de aktieve beroepsbevolking staat in file...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 augustus 2013 om 04:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Wordt voor een groot deel ook verklaard door onderstaande;
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-de-Belg.dhtml Citaat:
Nochtans heb je zelf de keuze waar je gaat werken, waar je gaat wonen en hoe je de verplaatsingen maakt. Btw ... nog een voorspelling; dat record gaan we nog scherper stellen. Hoeveel % van degene die in de file staan in de spits moet er eigelijk niet staan? Was het 1/3? Dit duidt er dus op dat men de files kan aanpakken door rekeningrijden; maak het duurder in de spits om te rijden zodat je die fractie er alvast kan uithalen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 4 augustus 2013 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
|
![]() De vermaarde ruimtelijke wanorde en niemand doet er iets aan.
Veel blabla en heel veel (master)plannen ja, zelfs records aan plannen die nooit uitgevoerd zijn sinds de 70-er jaren. Ze deden in hun broek omdat de Sjeiks hun olie wat duurder maakten en er een olietekort was... Denk maar eens aan Antwerpen en Brussel-Leuven. En natuurlijk vooral aan alle toen nog bestaande hoofdwegcapaciteit die ze gedegradeerd hebben tot 1+1 wegjes met veel conflictmeubilair. Iedereen bouwen �* volonté. Huisje tuintje langs de hoofwegen, bouwen langs een 2+2 of geplande 2+2 geen probleem allez doe maar op mannen/vrouwen/kindjes kopen... Doordachte verkavelingen en doordachte invalswegen watisda ? Wat kostageld niksbouwen, nu chaos en vervuiling nikserg. ![]() Vooral alles lezen vooral het vetgedrukte onderaan Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 augustus 2013 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.435
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook zou een deel opgelost kunnen worden door het wegtransport van goederen, vooral het transit-verkeer op de meer milieuvriendelijke manier te regelen, namelijk door treinen die op electriciteit lopen. Citaat:
of "Black Box software, Black Box software, zorg dat de roverheid U niet kan volgen via uw black box." En natuurlijk. Ambtenaren vrijgesteld van rekeningrijden. Grote bedrijven die kruimels geven aan politici kunnen rekeningrijden volledig aftrekken van hun belastingen....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
|
![]() Als we de wegen in Be blijven verkleinen daar waar men ze in het buitenland vergroot of er bijlegt is het geen wonder dat er meer file staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Citaat:
Het fileprobleem gaan ze gewoon oplossen met rekeningrijden en extra taksen in steden als Brussel. Op deze manier kan men het verkeer meer spreiden over 24 h en raadt men de mensen af om met de auto naar de steden te komen. België heeft al genoeg wegen. Probleem zit hem vaak in de opvoeding waarbij kinderen al met de paplepel door mama en papa wordt ingegeven om alle verplaatsingen met de auto te doen. En eens ze op die trein zitten, zijn ze blind voor de alternatieven ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.679
|
![]() Citaat:
Laten we eens kijken wat er in andere Europese landen gebeurt. In NL worden er op dit moment heel wat autosnelwegen verbreed. Daardoor zijn de files er de laatste jaren fel verminderd. Duitsland heeft al een groot wegennetwerk, dat nog steeds gestaag verder wordt uitgebreid en verbeterd. In Frankrijk en Spanje werden er de laatste 20 jaar ook heel wat snelwegen gebouwd. En in Oost-Europa is men bezig aan een heuse inhaalbeweging. Het land in Europa waar op dit moment de meeste nieuwe snelwegen worden gebouwd, is Polen. Al de snelwegopeningen zijn trouwens op deze site te raadplegen: www.wegenwiki.nl. Heel interessant om te zien met wat ze allemaal bezig zijn in het buitenland. Dat er in België al genoeg wegen liggen, klopt niet. Micele heeft hier trouwens al vaak genoeg aangetoond, dat er onvoldoende snelwegcapaciteit ligt in de Vlaamse Ruit. Veel minder dan in vergelijkbare regio's als de Randstad of het Ruhrgebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() we gaan dat oplossen met euro6 vrachtwagens en electrische wagens
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Meer wegen is een noodzaak, net als beter openbaar vervoer... En een decentralisatie van diensten, net als het aanmoedigen van thuiswerk. Met alleen busjes, treintjes & trammetjes red je het niet.
Zelfs in Nederland komen er de komende jaren wegverbredingen en nieuwe aansluitingen. Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 augustus 2013 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Citaat:
Extra taksen in steden als Brussel? Opnieuw eenzijdig tegen het autoverkeer en enkel maar om de stadskassen te vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
|
![]() Citaat:
Rekeningrijden en extra taksen gaan enkel de middenklasse nog armer maken. België heeft genoeg wegen maar ze zijn een ramp om op te rijden. Een auto kost jaarlijks een vermogen aan taksen. Waarom die dan op stal laten staan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Citaat:
Zoals u zelf aangeeft; u betaalt taksen, dus rijdt u maar met de auto. Velen redeneren zo. Wel, maak die taksen gebruiksafhankelijk en je hebt een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Citaat:
De ruimtelijke ordening van Nederland is ook niet te vergelijken met die van België. Het feit dat men er nu wegen verbreed enz heeft voornamelijk te maken met het feit dat er een momenteel een ultra-liberaal aan het roer staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() Dat eerste ook, iedereen zit massaal euro 5 te kopen. En dan zijn ze fier dat dit nieuwe jobs creert. Alleen staan die mensen in januarie weer op straat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() De milieubelasting(en) op auto's zijn zowieso veel te veel op CO2 gericht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() |
![]() |
![]() |