Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2009, 22:20   #1
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard Bestaan atheisten ?

Waar ik nu eens niet in geloof zijn atheisten.
Als je een vruchtbaar leven hebt geloof je in het goede waar je naar eigen definitie een God van maakt.
Sommigen verwerpen alles , het is toeval , we zijn slechts beesten ( noem mij eens een vegetarier die geen atheist is , ze kunnen toch moeilijk zichzelf opvreten ) , de wereld gaat om zeep en degelijks fraais meer , ge moet hun reacties hier eens lezen
Waar ik wel in geloof zijn verschoppelingen , alle pechvogels die ik ken zijn atheist , ze rijden tegen een boom , trappen in een hondenstront , winnen nooit de lotto , hun vrouw zit bij een ander , ware het slechts een schijnmaneuver , blijkt ze achteraf nog lesbisch te zijn ook
Alsof ze niet gewenst zijn door één of andere God .
Dergelijks fraais maak je zelden mee , dat leeft materialistisch , vindt zichzelf het middelpunt van de wereld en hoonlacht uit pure frustratie anderen uit .

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 28 juli 2009 om 22:23.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 22:22   #2
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

K&k
Oud 28 juli 2009, 22:34   #3
Tavek
Banneling

Standaard

onnozelaar...k&k idd
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 22:49   #4
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Uit pure frustratie hoonlachen ze anderen uit

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 28 juli 2009 om 22:49.
Oud 28 juli 2009, 23:23   #5
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Waar ik wel in geloof zijn verschoppelingen , alle pechvogels die ik ken zijn atheist , ze rijden tegen een boom , trappen in een hondenstront , winnen nooit de lotto , hun vrouw zit bij een ander , ware het slechts een schijnmaneuver , blijkt ze achteraf nog lesbisch te zijn ook
Dergelijks fraais maak je zelden mee , dat leeft materialistisch , vindt zichzelf het middelpunt van de wereld en hoonlacht uit pure frustratie anderen uit .
Hmm, dat klopt grotendeels en ik ben nog eens Atheïst ook nog. Verdorie dan heb ik nog meer pech.
Oud 28 juli 2009, 23:27   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Syndrome geeft de indruk in een of andere fundamentalistische religieuze groep te zitten. Ik kan niet lachen met dat extremisme.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 23:39   #7
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Syndroom
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie:

Een syndroom is een ziektebeeld: een verzameling van steeds tezamen voorkomende klinische verschijnselen/symptomen. Een dergelijke verzameling klinische tekenen kan meerdere oorzaken hebben. Soms is de oorzaak niet bekend, maar is het geregeld samengaan van deze tekenen dusdanig opvallend, dat men ze groepeert tot een syndroom.
Het woord komt van het Griekse sundromè, van sun [samen] en dromos [snel lopen] = samenloop.

Ik ga niet bepalen om welke ziektebeeld het hier ga dat laat ik over aan psychiaters.
Oud 29 juli 2009, 01:34   #8
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je een vruchtbaar leven hebt geloof je in het goede waar je naar eigen definitie een God van maakt.
Sommigen verwerpen alles , het is toeval , we zijn slechts beesten ( noem mij eens een vegetarier die geen atheist is , ze kunnen toch moeilijk zichzelf opvreten ) , de wereld gaat om zeep en degelijks fraais meer , ge moet hun reacties hier eens lezen
Alsof ze niet gewenst zijn door één of andere God .Dergelijks fraais maak je zelden mee , dat leeft materialistisch , vindt zichzelf het middelpunt van de wereld en hoonlacht uit pure frustratie anderen uit .
Héél grappig,Ik geloof nochtans niet in gelovigen die neerkijken op hun medemensen omdat ze denken dat hun geloof hun zoveel meer waarde geeft tegenover hun ongelovige of andersgelovige medemensen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 01:43   #9
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Syndrome geeft de indruk in een of andere fundamentalistische religieuze groep te zitten. Ik kan niet lachen met dat extremisme.
Ach laat ze maar draaien in hun idealistische geloofswereldje,we willen ze toch immers niet gaan verbieden dat ze zichzelf voor de gek mogen houden....

Zolang ze de andersdenkenden maar niet lastig vallen met hun regilieuze praat of hun geloofsvisie willen opdringen is alles in orde....

We leven hier tenslotte in een vrije wereld wat persoonlijke overtuiging in verband met het al dan niet geloven betreft....

Leven en laten leven....

Laatst gewijzigd door Svennies : 29 juli 2009 om 01:48.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 02:56   #10
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Da's nu toch raar. Ik dacht dat dit alleen gelovigen overkwam. Maar natuurlijk ken ik er te weinig om te veralgemenen. Eigenlijk maar eentje: zijn vrouw heeft hem ettelijke malen bedrogen, de lotto heeft hij nooit gewonnen, hij raapt de hondenstront van de hond van zijn vrouw op in het gazon en toen hij met pensioen ging kreeg hij een hartaanval met daarbovenop maagkanker, en, last but not least, het geld dat hij geërfd heeft, heeft hij dan ook nog slecht belegd....
Maar hij heeft wel één ding: zijn vrouw kookt fantastisch, spijtig dat hij het niet meer kan eten zonder maag.
ALs ik mezelf daarmee vergelijk kan ik maar tot één conclusie komen: als er een God is, dan heeft hij een zwak voor Atheisten.

Laatst gewijzigd door rikbe : 29 juli 2009 om 02:59.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 08:57   #11
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Hmm, dat klopt grotendeels en ik ben nog eens Atheïst ook nog. Verdorie dan heb ik nog meer pech.
Is je weggelopen vrouw ook lesbisch
Oud 29 juli 2009, 09:00   #12
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Syndroom
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie:

Een syndroom is een ziektebeeld
Atheisten die al dan niet zelfgeschreven wikilinks raadplegen , hoe vervloekt kan men zijn
Trouwens , ook koppijn is een ziektebeeld
Oud 29 juli 2009, 09:26   #13
Jedd
Banneling

Standaard

tuurlijk bestaan atheïsten.

er zat er gisteren nog enen in mijnen hof. Allicht op zoek naar wat overschotjes in de vuilcontainer. Ik heb hem maar gauw een bol knoflook toegeworpen.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 09:51   #14
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Bedoeld als provocatie, maar wegens onwetendheid en oppervlakkigheid als grap gestrand.
Oud 29 juli 2009, 10:15   #15
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik wel in geloof zijn verschoppelingen , alle pechvogels die ik ken zijn atheist , ze rijden tegen een boom , trappen in een hondenstront , winnen nooit de lotto ...
Daar we hier toch op k&k niveau zitten (en dan nog), dit doet me denken aan een oud grapje.

Een vrome maar arme Jood wil dolgraag winnen met de lotto. Hij speelt elke week, maar tevergeefs.
Op een dag gaat hij naar de synagoge en bidt tot god: "ik beloof 50% van de winst aan Joodse weldadigheid te schenken als je me de lotto laat winnen".
Na het gebed vult hij zijn lottoformulier in, maar helaas, niks.
De volgende week gaat hij opnieuw naar de synagoge en bidt tot god: "ik beloof 75% van de winst aan Joodse weldadigheid te schenken als je me de lotto laat winnen".
Na het gebed vult hij zijn lottoformulier in, maar helaas, weer niks.
Nu is hij het beu en de volgende week gaat hij naar een kerk.
Daar bidt hij: "lieve heer Jezus, als u me de lotto laat winnen schenk ik 50% van de winst aan katholiek welzijnswerk".
Na het gebed vult hij zijn lottoformulier in, en ja hoor, hij wint prompt 10 miljoen euro!
De volgende dag zit hij toch weer in de synagoge te bidden: "god, nu weet ik dat jij de echte god bent, jij wist tenminste dat ik niet van plan was ook maar iets van mijn lottowinst weg te schenken".
Oud 29 juli 2009, 10:55   #16
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
en toen hij met pensioen ging kreeg hij een hartaanval met daarbovenop maagkanker, en, last but not least, het geld dat hij geërfd heeft, heeft hij dan ook nog slecht belegd....
Maar hij heeft wel één ding: zijn vrouw kookt fantastisch, spijtig dat hij het niet meer kan eten zonder maag.
Uit pure frustratie hoonlachen ze met de kanker van een ander , een dergelijke vorm van haat en kwaadaardigheid heb ik nog nooit ontmoet .
Blijkbaar moet er toch een evolutionaire afsplitsing geweest zijn , zij die van God en zij die van een aap afkomstig zijn .
De eigendunk van die mensen
God hebbe hun ziel
Oud 29 juli 2009, 12:10   #17
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Uit pure frustratie hoonlachen ze met de kanker van een ander , een dergelijke vorm van haat en kwaadaardigheid heb ik nog nooit ontmoet .
Gewoon feiten, zonder haat of kwaadaarigheid.
Citaat:
Blijkbaar moet er toch een evolutionaire afsplitsing geweest zijn , zij die van God en zij die van een aap afkomstig zijn .
De eigendunk van die mensen
God hebbe hun ziel
DIe van God zijn in elk geval aan het uitsterven.
Oud 29 juli 2009, 12:19   #18
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ik post dus ik besta.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 12:22   #19
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Gewoon feiten, zonder haat of kwaadaarigheid.
Maar ribke toch , als ge al zegt dat iemands vrouw goed kookt maar dat haar man geen maag meer heeft dan vet ge u daarin.
Wat impliceert dat ge u nog slechter voelt dan die maagloze .
En wat is de ergste straf van God
Oud 29 juli 2009, 12:32   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ribke toch , als ge al zegt dat iemands vrouw goed kookt maar dat haar man geen maag meer heeft dan vet ge u daarin.
Wat impliceert dat ge u nog slechter voelt dan die maagloze .
En wat is de ergste straf van God
Niet uitgenodigd worden om eeuwig op zijn wolkentapijt trappist te drinken?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be