![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet zo'n groot wielrennersfanaat, maar vandaag keek ik toch op tv naar de Hel van het Noorden.
Ik was nogal verrast door het aantal Vlaamse Leeuwenvlaggen waarmee het publiek zwierde en zwaaide. Zijn er hier wielerliefhebbers die kunnen zeggen of er een tendens is: zijn er meer dergelijke vlaggen dan vorige jaren? En zo ja: zouden we daar konklusies over mogen trekken op politiek vlak: zijn de Vlamingen Vlaamsbewuster aan het worden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als meer mensen met zo'n vlag willen zwaaien, dan is dat niet "zich harder" maar wel "zich massaler, met meer mensen, groter in aantal ...." opstellen. Wat toch een heel verschil is. (als ge aanvaardt dat een meerderheid demokratisch is) Toch blijf ik me afvragen: zijn er effektief meer vlaggen te zien bij de toeschouwers? Heeft één van de kommentatoren op televisie daar iets over gezegd?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Vlamingen zijn gewoon wielergek. Hun grote kampioenen worden dan ook 'flandriens' genoemd. Dat heeft niets met aanstellerij te maken. Mogen Vlamingen eigenlijk nog wel op iets fier zijn zonder dat er kritiek op komt..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die manier willen ze het beeld verspreiden dat "heel Vlaanderen" Vlaamsgezind is geworden terwijl het in realiteit gewoon een beperkt groep is die van koers naar koers trekt van heuvel naar heuvel en kasseistrook naar kasseistrook. Vlaanderen Vlagt doet heel het jaar niet anders dan op sportmanifestaties met Vlaamse vlaggen gaan zwaaien. 99% van de vlaggen aan de aankomst en cruciale plekken langs het parcours zijn van die organisatie. In het buitenland is dat wellicht 100%. Als Vlaanderen niet naar de Vlaamse Beweging trekt dan trekt de Vlaamse Beweging naar Vlaanderen. ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 april 2009 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() We zullen volgende keer met een rood vlaggetje, met een sikkel en een hamertje op gaan supporteren. En foto's van Stalin en Marx uitdelen, 't zou een schoon zich zijn op een wielerwedstrijd. Hou politiek en sport toch gescheiden. Als er een Vlaamse Leeuw opduikt denk iedereen opeens aan politieke manipulatie. We zullen over de linkse media-manipulatie bij de VRT en de schrijvende pers maar zwijgen zeker..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
als een vlaming echter met een vlag zwaait....... noemen ze het "aanstellerij & provocatie" ! ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 april 2009 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een dozijn mannen aan de aankomst staan met vlaggestokken met twee vlaggen met regelmatige afstanden e met meer oog voor de camera's dan de wielrenners is toch in de eerste plaats een politiek geïnspireerde actie. Ik heb dat nog geen Friezen, Basken etc weten doen. Ik weet dat de mensen van Vlaanderen Vlagt en VVB er een onschuldige en symphatieke draai aan willen geven maar dat belet niet dat ze daar als militanten staan en niet of mindere mate als supporter. Ik heb daar geen probleem mee maar laten we daar niet hypocriet over doen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 april 2009 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze graag met vlaggen spelen, is dat hun volle recht. Het maakt deel van hun folklore.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En nog eentje: ![]() Niet zo lang geleden was het nog een politieke rel, omdat de Ronde van Spanje die "al dertig jaar niet meer door de autonome regio in het noorden van Spanje (ge)passeer(d)[t], nadat in 1979 een rit in Baskenland geannuleerd moest worden door incidenten met en betogingen van radicale nationalisten", eventueel opnieuw naar Baskenland kwam. Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 12 april 2009 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 12 april 2009 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
't Is natuurlijk geen betrouwbare peiling maar 't is toch zo dat 'k nogal veel uitgesproken vlaamsnationalisten ken, ook velen die denken je m'en fou. De quasi-afwezigheid van uitgesproken Belgisch-nationalististen is opvallend. De trend is een beetje 'hoe jonger en hoe meer bezig met politiek, hoe vlaamsnationalistischer'. Laatst gewijzigd door Heftruck : 12 april 2009 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |