![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() En jullie?
Als ik merk dat het laatste nieuws niets beter heeft dan over de trip van Luc Van der Kelen te schrijven, stel ik mij in deze crisistijd waar alles op zijn kop staat bepaalde vragen? Na Luc Van der Kelen zal het over een ander collega gaan, is dat normaal of staat dan toch alles op zijn kop? Ook meer en meer rechtstreekse publiciteit over personen en maatschappijen terwijl het vroeger allemaal redactionneel was. Hoe kan dat, dat zij vandaag geen geldige onderwerpen vinden en grondig gaan onderzoeken over alles wat verkeerd is gegaan en nog? Ten goede van de democratie of beseffen zij en Christian Van Thillo niet dat het niet zo verder kan zonder dat er over bericht wordt tot aan het bot? En jullie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet een zelfverklaarde kwaliteitskrant lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik alvast zeker! Ik krijg m'n televisie zelfs niet meer opgezet zonder constant bijna impulsief op alle bullshit (van nieuws tot sitcom over reality troep) commentaar te geven.. En wat de gazet betreft: ik geef geen geld voor de regimeschrijfsels van een redactie politiekbenoemde baffers, en nog minder voor een copy paste van Belga, die het dan weer bij Reuters of AP of AFP of Interfax heeft gehaald...
Daarvoor is dit forum ideaal om met een aantal intellectuelen (waartoe ik mijzelf zeker niet reken) over bepaalde zaken te discussiëren, meningen te herzien enz.. Al is dit maar een virtueel forum, het doet soms eens deugd die mening (waar nooit iemand om gevraagd heeft of zat op te wachten) te ventileren. Neuten op internet... Hoe lang zal dat nog mogen als ge voor een boke met choco achter het stuur al 75 euri boete kunt krijgen? Zullen wij de gevolgen op termijn van onze uitgesproken meningen dragen? Maar liefst van al zie ik binnenkort toch wat kasseien door de Wetstraat vliegen, dan nog een paar 100 threads op dit forum over "hoe het toch echt niet meer kan zijn!" ... Die plaat blijft nu al 3 jaar draaien.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de krant staat zoiezo niet veel interessants.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 augustus 2009 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wie zijn eigen nieuws samenstelt, stelt automatisch zijn eigen wereldje en waarheidje samen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Waarvan het omgekeerd dagdagelijkse realiteit is... wat hebben de media toch een macht hé?
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, velen "hier" meten de kwaliteit van een krant naargelang die krant hun mening ventileert. En dan kunnen ze tegelijk ook zeggen : kijk ik heb gelijk, want het staat in de gazet.
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 5 augustus 2009 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Ik koop al jaaaaren geen krant meer, lees er wat in op internet, en dat is al meer dan genoeg gezever.
En TV, het nieuws ? die journalisten zijn zo politiek herkenbaar, dat ik soms goesting heb om een schoen naar den TV te smijten, maar ik zie te graag naar Morse,Lewis, MIdsomer Murders, dus kan ik mijn TV niet missen. En deze avond is het weeral kunst en kitsch, en het nieuws is een noodzakelijk kwaad, dat we er dan met het nodige wenkbrauwen gefrons bijnemen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() onderzoeksjournalistiek kost te veel voor de aandeelhouders en is ook te gevaarlijk voor eventuele politieke leiders die vriendjes zijn van de aandeelhouders.
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Tja, wiens brood men eet diens... loon kan misschien de machtsrealiteit al wat dichter benaderen?
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
De linkies vertegenwoordigen vandaag electoraal (zuilen-, media- en migrantenstemmen meegeteld) ongeveer 20%. zou het misschien daar iets mee kunnen te maken hebben? Trouwens: ik kan de studie niet opdiepen maar ik heb ooit eens gelezen dat iedereen zoekt naar dat gedeelte in een krant dat hem/haar aanspreekt. Als ik Knack lees bijvoorbeeld dan lees ik eerst Van Cauwelaert en Meulenaere en zal het dan nog moeilijk hebben om de linkse zever te gaan navlooien. ![]() Ik denk bijvoorbeeld ook dat ik van Het Pallieterke/Doorbraak/AN/Journaal evenveel geniet als een linkie van De Morgen/VRT/Humo. Dat de linkse media staatsgesubsidieeerd zijn vindt de Vlaming ondertussen zo gewoon dat het bij wijze van spreken in de aard der dingen ligt.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 5 augustus 2009 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel wel wel................ ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() A propos: "Journaal" van Grammens heb ik leren kennen via een banneling van dit forum.
Ik schaam me dood en ben Anna List nog steeds diep dankbaar. Anna rocks....
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Morgen is niet links.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Het probleem met linkies is dat ze niet kunnen lezen.
De ene studie is van De Bens RUG De journalist 2003 De andere herinner ik mij niet meer... nog iets?