Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 18:29   #1
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard Luc Wuyts en de wereldmunt

De Belgische ontwerper Luck Wuyts en de Koninklijke munt van België maakten het prototype van de wereldmunt die op de G8 vergadering overlaatst in Italië door verschillende landen gepromoot werd. Ik wil de man en de munt eventjes in de verf zetten en de rol van de pers aankaarten in de wijze waarop deze gebeurtenis voorgesteld werd aan het (grote) publiek. Geweten is dat de VS een wereldmunt ziet als een bedreiging voor de hegemonie van de dollar, en deze oppostitie weerspiegelt zich in de te weinig onafhankelijke Europese pers door een stilzwijgen of verdraaien van de realiteit. De voorstelling van een prototype van de munt die op de G8 door Medvedev werd in de pers voorgesteld als een poging van Rusland de roebel de plaats van de dollar te doen innemen, terwijl het eigenlijk gaat over een korf van alle belangrijke munten in de wereld. De Morgen bijvoorbeeld titelde Rusland-stelt-de-roebel-voor-als-reservemunt. Een leugenachtige voorstelling van zaken waarbij de rol van België verzwegen wordt evenals het idee van de wereldmunt, waar het eigenlijk om ging.

Al is de leugen nog zo snel...vandaar.

Voor een eerlijke pers.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juli 2009 om 18:37.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 18:36   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OBVERSE the “Number 1” icon is repeated five times, representing the five continents. The border inscription reads “Unity in Diversity” and includes the first issue date of 2009.

Author: Luc Luycx, Royal Mint of Belgium.

REVERSE: the Tree of Life, with five leaves symbolizing local tree species that grow in the five continents. The border inscription reads “United Future World Currency”.

Author: Laura Cretara, former artistic chief of the Italian State Mint.
Munt geperst door Koninklijke munt van België.
Oud 23 juli 2009, 18:37   #3
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Waar houden ze zich toch mee bezig... En ik reageer er nog op ook? Tegenwoordig zelfs linkse indoctrinatie via de geldbeugel... waar gaat dat toch heen.
Oud 23 juli 2009, 18:54   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Waar houden ze zich toch mee bezig... En ik reageer er nog op ook? Tegenwoordig zelfs linkse indoctrinatie via de geldbeugel... waar gaat dat toch heen.
Heeft voor mij niets te maken met 'links' of 'rechts'. Moest de pers haar werk doen zou ik hier niets over schrijven. Van mijn part is Europa tegen zo'n munt, maar de bevolking heeft wel recht op een eerlijke berichtgeving. 'De Morgen' verschilt hier niet wezenlijk van andere kranten.
Oud 23 juli 2009, 19:44   #5
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Die prototypes waren trouwens uit goud gemaakt.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:16   #6
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Heeft voor mij niets te maken met 'links' of 'rechts'. Moest de pers haar werk doen zou ik hier niets over schrijven. Van mijn part is Europa tegen zo'n munt, maar de bevolking heeft wel recht op een eerlijke berichtgeving. 'De Morgen' verschilt hier niet wezenlijk van andere kranten.
Ik schiet niet op de boodschapper, maar wel op wat er op die munt staat. Had het trouwens nergens gezien in de pers nu ge't zegt...
Oud 23 juli 2009, 20:18   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de NWO links?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:25   #8
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is de NWO links?
Er staat op dat ding te lezen vereniging in diversiteit, als er nu wel één zijde in het politieke spectrum is waar dat woord schering en inslag is...
Oud 23 juli 2009, 20:27   #9
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is de NWO links?
China is in ieder gaval één van de grote voorbeelden voor the NWO
Oud 23 juli 2009, 21:50   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er staat op dat ding te lezen vereniging in diversiteit, als er nu wel één zijde in het politieke spectrum is waar dat woord schering en inslag is...
Dat bedoelt u. Het een heeft niet veel met het ander te maken volgens mij. Het zou maar een saaie bedoening worden een wereld zonder de diversiteit van de verschillende volkeren. Het is al 'saai' genoeg dat zowat alle grote winkelstraten van de wereld meer en meer klonen van elkaar lijken.
Oud 23 juli 2009, 21:57   #11
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
China is in ieder gaval één van de grote voorbeelden voor the NWO
Dan kontroleert de NWO de pers duidelijk niet.

Realistischer lijkt me ervan uit te gaan dat de VS en sommige Europese 'vasallen' een wereldmunt als een bedreiging van de dollar zien. Rusland, China en Frankrijk lieten op de G8 een meer onafhankelijk geluid horen en steunden een meer 'multipolaire' wereld. Waarom zou 'Europa' liever de dollar hebben dan een wereldmunt waarvan de Euro deel uit maakt? Dát is een interessante vraag. Ik vermoed dat het antwoord het deficiet aan Europees onafhankelijk denken toont.

Ik had het thema misschien beter in 'internationaal' gezet. Hoe weinig de Belgen/Vlamingen hun eigen pers controleren qua 'internationaal' nieuws is echter ook een interessant thema.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juli 2009 om 21:58.
Oud 24 juli 2009, 08:05   #12
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Een enkele wereldmunt die alle diverse bestaande munten wil vervangen en vervolgens de slogan 'Unity in diversity' draagt, lijkt op het eerste zicht vrij bizar.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 08:59   #13
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanwaar deze conclusie in deze discussie?
Oud 24 juli 2009, 10:52   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Realistischer lijkt me ervan uit te gaan dat de VS en sommige Europese 'vasallen' een wereldmunt als een bedreiging van de dollar zien. Rusland, China en Frankrijk lieten op de G8 een meer onafhankelijk geluid horen en steunden een meer 'multipolaire' wereld. Waarom zou 'Europa' liever de dollar hebben dan een wereldmunt waarvan de Euro deel uit maakt? Dát is een interessante vraag. Ik vermoed dat het antwoord het deficiet aan Europees onafhankelijk denken toont.

Ik had het thema misschien beter in 'internationaal' gezet. Hoe weinig de Belgen/Vlamingen hun eigen pers controleren qua 'internationaal' nieuws is echter ook een interessant thema.
Of de NWO is de moderne versie van het Loch Ness monster, zou het dat niet eerder zijn?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 11:03   #15
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Best grappig. Om van de dollar af te raken, ontwikkelen we een nieuwe munt met engelstalige leuze ipv het e pluribus unum.
Oud 24 juli 2009, 11:04   #16
Omar Torrijos
Banneling

Standaard

Hahahah.. Wereldmunt.. Net alsof ik in dat flutboek van Orwell aan't lezen ben.

Binnekort 1 automerk per bevolkingsklasse, dezelfde kleding, dezelfde gedachten en aspriraties... *hééé, wacht*.. Is dat niet wat al jaren aan de gang is?

BELGIUM IS FUNNY SHIT!

PS: De nazi's, de commies, de ammi's..: allemaal een andere kop van dezelfde NWO-draak..

Laatst gewijzigd door Omar Torrijos : 24 juli 2009 om 11:05.
Omar Torrijos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 11:11   #17
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Rusland, China en anderen lopen al even rond met het plan voor een nieuwe reservemunt en de artiest die deze munt ontwierp staat totaal los van dat initiatief en probeert er simpelweg op mee te liften. Hij heeft de munt vlak voor een fotomoment aan Medvedev gegeven en deze vondt het blijkbaar wel interessant genoeg om mee op de foto te gaan. Het ontwerp heeft niets met het werkelijke plan te maken.
Oud 24 juli 2009, 13:02   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgische ontwerper Luck Wuyts en de Koninklijke munt van België maakten het prototype van de wereldmunt die op de G8 vergadering overlaatst in Italië door verschillende landen gepromoot werd. Ik wil de man en de munt eventjes in de verf zetten en de rol van de pers aankaarten in de wijze waarop deze gebeurtenis voorgesteld werd aan het (grote) publiek. Geweten is dat de VS een wereldmunt ziet als een bedreiging voor de hegemonie van de dollar, en deze oppostitie weerspiegelt zich in de te weinig onafhankelijke Europese pers door een stilzwijgen of verdraaien van de realiteit. De voorstelling van een prototype van de munt die op de G8 door Medvedev werd in de pers voorgesteld als een poging van Rusland de roebel de plaats van de dollar te doen innemen, terwijl het eigenlijk gaat over een korf van alle belangrijke munten in de wereld. De Morgen bijvoorbeeld titelde Rusland-stelt-de-roebel-voor-als-reservemunt. Een leugenachtige voorstelling van zaken waarbij de rol van België verzwegen wordt evenals het idee van de wereldmunt, waar het eigenlijk om ging.

Al is de leugen nog zo snel...vandaar.

Voor een eerlijke pers.
Waarom in het Engels?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 13:20   #19
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Vanwaar deze conclusie in deze discussie?
Omdat de pers in plaats van een wereldmunt te promoten, juist het tegenovergestelde doet, zoals blijkt uit dit artikel uit De Morgen (en die hebben dat gewoon klakkeloos van 'westerse' persagentschappen overgenomen).

De rol die België speelde heb ik uit de internationale 'alternatieve' pers. Stel je voor.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juli 2009 om 13:28.
Oud 24 juli 2009, 13:25   #20
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom in het Engels?
Om met dit prototype duidelijk te tonen dat dit geen 'anti-amerikaans' project is maar slechts 'anti-imperialistisch'? De 'keuze', voor zover die bestaat, is tussen 'dollar' en 'korf van munten'. De berichtgeving in de Europese pers wordt blijkbaar gecontroleerd door 'dollar'adepten. Wat ik me afvraag is wiens belangen die verdedigen. Van de Europeanen liet alleen (voor zover ik weet) Sarkosy een enigszins onafhankelijk geluid horen.

Engels is ook de enige taal die een 'wereldtaal' benaderd. Blijkbaar hebben de Russen en Chinezen daar geen probleem mee.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juli 2009 om 13:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be