Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 18:53   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard VB als duiventil...

Wervik: Raadsleden stappen op bij Vlaams Belang

Binnen de fractie van Vlaams Belang in Wervik is het tot een breuk gekomen. Twee van de vier gemeenteraadsleden dienden hun ontslag in. Juriste Anne-Catherine Cnockaert (37) en de gepensioneerde bankbediende Willy Delbecque (65) zullen voortaan onafhankelijk zetelen. Baudewin Libberecht en Jozef Claeys blijven over als raadsleden van Vlaams Belang.

Anne-Catherine Cnockaert werkte een tijdlang voor haar partij in het Vlaams Parlement. In de gemeenteraad werd ze begin dit jaar de nieuwe fractieleider voor Vlaams Belang.

Nadenken

"Ik wil de vuile was niet buitenhangen", reageert Cnockaert, die als provincieraadslid voortaan ook in de provincieraad onafhankelijk zal zetelen. "Tijdens mijn vakantie heb ik gewoon tijd gemaakt om over een en ander na te denken."

Wat allicht in haar beslissing meespeelde, is het feit dat Cnockaert in juni op de verkiezingslijst voor het Vlaams Parlement niet de plaats kreeg die ze had gehoopt. Uiteindelijk was ze geen kandidaat. Ondanks een goede score tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen was er zelfs uiteindelijk geen enkele kandidaat uit Wervik. Haar echtgenoot Ignace Gorus, die voorzitter van de plaatselijke afdeling was, diende ook zijn ontslag in.

Publicatie: Het Laatste Nieuws

Lier

Gemeenteraadslid Jenny Van Damme stapt op bij het Vlaams Belang. De partij is daardoor niet langer als enige de grootste politieke fractie in Lier. Het VB haalde bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 negen zetels. Nog tijdens het eerste jaar van de legislatuur stapte lijstduwer Paul Boschmans over naar LDD. Nu houdt ook raadslid Van Damme zetelt voortaan als onafhankelijk raadslid.

"Ik voelde me bij het Vlaams Belang niet meer gelukkig", reageert Jenny Van Damme. "Ik wil niet natrappen, dus meer ga ik daarover niet zeggen. Ik ben wel vastbesloten om de resterende drie jaar mijn best te blijven doen als raadslid." Het VB houdt nog zeven raadsleden over. Dat is even veel als CD&V-N-VA . CVR

Publicatie: Gazet van Antwerpen

Sint-Truiden

Marleen Govaerts terug naar Vlaams Belang

Raadslid Marleen Govaerts heeft een nieuwe partijkaart gekocht van het Vlaams Belang en zetelt opnieuw als lid van het Vlaams Belang in de gemeenteraad.

Govaerts doet dit omdat de fractie VLOTT/Vlaams Belang dan opnieuw voldoende leden telt om te kunnen zetelen in de commissievergaderingen en recht te hebben op de daarbij horende vergoedingen. In 2007 stapte Govaerts op als fractieleider om te zetelen als onafhankelijke, naar eigen zeggen uit onvrede met het optreden van het Vlaams Belang en de Voorpost ter gelegenheid van het Waals Feest in Sint-Truiden. Later bleek dat ze teleurgesteld was in de partij en in het feit dat ze door de Limburgse partijtop opzij geschoven werd. Of die brokken gelijmd zijn is nog onduidelijk. JCr

Publicatie: Het Belang van Limburg

Toch nog plezante dingen in de pers, het hoeft niet allemaal kommer en kwel te zijn...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 15:40   #2
Marlboro
Banneling

Standaard

Achja,de echte vlamingen blijven zeg ik.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 16:08   #3
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Wervik: Raadsleden stappen op bij Vlaams Belang

Binnen de fractie van Vlaams Belang in Wervik is het tot een breuk gekomen. Twee van de vier gemeenteraadsleden dienden hun ontslag in. Juriste Anne-Catherine Cnockaert (37) en de gepensioneerde bankbediende Willy Delbecque (65) zullen voortaan onafhankelijk zetelen. Baudewin Libberecht en Jozef Claeys blijven over als raadsleden van Vlaams Belang.

Anne-Catherine Cnockaert werkte een tijdlang voor haar partij in het Vlaams Parlement. In de gemeenteraad werd ze begin dit jaar de nieuwe fractieleider voor Vlaams Belang.

Nadenken

"Ik wil de vuile was niet buitenhangen", reageert Cnockaert, die als provincieraadslid voortaan ook in de provincieraad onafhankelijk zal zetelen. "Tijdens mijn vakantie heb ik gewoon tijd gemaakt om over een en ander na te denken."

Wat allicht in haar beslissing meespeelde, is het feit dat Cnockaert in juni op de verkiezingslijst voor het Vlaams Parlement niet de plaats kreeg die ze had gehoopt. Uiteindelijk was ze geen kandidaat. Ondanks een goede score tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen was er zelfs uiteindelijk geen enkele kandidaat uit Wervik. Haar echtgenoot Ignace Gorus, die voorzitter van de plaatselijke afdeling was, diende ook zijn ontslag in.

Publicatie: Het Laatste Nieuws

Lier

Gemeenteraadslid Jenny Van Damme stapt op bij het Vlaams Belang. De partij is daardoor niet langer als enige de grootste politieke fractie in Lier. Het VB haalde bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 negen zetels. Nog tijdens het eerste jaar van de legislatuur stapte lijstduwer Paul Boschmans over naar LDD. Nu houdt ook raadslid Van Damme zetelt voortaan als onafhankelijk raadslid.

"Ik voelde me bij het Vlaams Belang niet meer gelukkig", reageert Jenny Van Damme. "Ik wil niet natrappen, dus meer ga ik daarover niet zeggen. Ik ben wel vastbesloten om de resterende drie jaar mijn best te blijven doen als raadslid." Het VB houdt nog zeven raadsleden over. Dat is even veel als CD&V-N-VA . CVR

Publicatie: Gazet van Antwerpen

Sint-Truiden

Marleen Govaerts terug naar Vlaams Belang

Raadslid Marleen Govaerts heeft een nieuwe partijkaart gekocht van het Vlaams Belang en zetelt opnieuw als lid van het Vlaams Belang in de gemeenteraad.

Govaerts doet dit omdat de fractie VLOTT/Vlaams Belang dan opnieuw voldoende leden telt om te kunnen zetelen in de commissievergaderingen en recht te hebben op de daarbij horende vergoedingen. In 2007 stapte Govaerts op als fractieleider om te zetelen als onafhankelijke, naar eigen zeggen uit onvrede met het optreden van het Vlaams Belang en de Voorpost ter gelegenheid van het Waals Feest in Sint-Truiden. Later bleek dat ze teleurgesteld was in de partij en in het feit dat ze door de Limburgse partijtop opzij geschoven werd. Of die brokken gelijmd zijn is nog onduidelijk. JCr

Publicatie: Het Belang van Limburg

Toch nog plezante dingen in de pers, het hoeft niet allemaal kommer en kwel te zijn...
Azo zagen over een partij die niet eens de uwe meer is.
Kan je het verleden nu nog niet loslaten?
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 17:58   #4
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Azo zagen over een partij die niet eens de uwe meer is.
Kan je het verleden nu nog niet loslaten?
Mo flurk tog, ik heb het niet over het verleden maar over het heden...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 15:55   #5
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Over de duiventil LDD zullen we maar zwijgen zeker
Oud 2 september 2009, 03:52   #6
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Over de duiventil LDD zullen we maar zwijgen zeker
Inderdaad... ik heb het al verschillende keren gezegd, Lucien zou beter eens zijn domme muil houden en eerst eens in eigen boezem kijken voor hij over een ander gaat leuteren.
Oud 2 september 2009, 18:40   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odoric Bekijk bericht
Inderdaad... ik heb het al verschillende keren gezegd, Lucien zou beter eens zijn domme muil houden en eerst eens in eigen boezem kijken voor hij over een ander gaat leuteren.
Leuk taalgebruik hebt U.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 19:18   #8
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Leuk taalgebruik hebt U.
In zijn kringen is dat courant taalgebruik.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be