![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wervik: Raadsleden stappen op bij Vlaams Belang
Binnen de fractie van Vlaams Belang in Wervik is het tot een breuk gekomen. Twee van de vier gemeenteraadsleden dienden hun ontslag in. Juriste Anne-Catherine Cnockaert (37) en de gepensioneerde bankbediende Willy Delbecque (65) zullen voortaan onafhankelijk zetelen. Baudewin Libberecht en Jozef Claeys blijven over als raadsleden van Vlaams Belang. Anne-Catherine Cnockaert werkte een tijdlang voor haar partij in het Vlaams Parlement. In de gemeenteraad werd ze begin dit jaar de nieuwe fractieleider voor Vlaams Belang. Nadenken "Ik wil de vuile was niet buitenhangen", reageert Cnockaert, die als provincieraadslid voortaan ook in de provincieraad onafhankelijk zal zetelen. "Tijdens mijn vakantie heb ik gewoon tijd gemaakt om over een en ander na te denken." Wat allicht in haar beslissing meespeelde, is het feit dat Cnockaert in juni op de verkiezingslijst voor het Vlaams Parlement niet de plaats kreeg die ze had gehoopt. Uiteindelijk was ze geen kandidaat. Ondanks een goede score tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen was er zelfs uiteindelijk geen enkele kandidaat uit Wervik. Haar echtgenoot Ignace Gorus, die voorzitter van de plaatselijke afdeling was, diende ook zijn ontslag in. Publicatie: Het Laatste Nieuws Lier Gemeenteraadslid Jenny Van Damme stapt op bij het Vlaams Belang. De partij is daardoor niet langer als enige de grootste politieke fractie in Lier. Het VB haalde bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 negen zetels. Nog tijdens het eerste jaar van de legislatuur stapte lijstduwer Paul Boschmans over naar LDD. Nu houdt ook raadslid Van Damme zetelt voortaan als onafhankelijk raadslid. "Ik voelde me bij het Vlaams Belang niet meer gelukkig", reageert Jenny Van Damme. "Ik wil niet natrappen, dus meer ga ik daarover niet zeggen. Ik ben wel vastbesloten om de resterende drie jaar mijn best te blijven doen als raadslid." Het VB houdt nog zeven raadsleden over. Dat is even veel als CD&V-N-VA . CVR Publicatie: Gazet van Antwerpen Sint-Truiden Marleen Govaerts terug naar Vlaams Belang Raadslid Marleen Govaerts heeft een nieuwe partijkaart gekocht van het Vlaams Belang en zetelt opnieuw als lid van het Vlaams Belang in de gemeenteraad. Govaerts doet dit omdat de fractie VLOTT/Vlaams Belang dan opnieuw voldoende leden telt om te kunnen zetelen in de commissievergaderingen en recht te hebben op de daarbij horende vergoedingen. In 2007 stapte Govaerts op als fractieleider om te zetelen als onafhankelijke, naar eigen zeggen uit onvrede met het optreden van het Vlaams Belang en de Voorpost ter gelegenheid van het Waals Feest in Sint-Truiden. Later bleek dat ze teleurgesteld was in de partij en in het feit dat ze door de Limburgse partijtop opzij geschoven werd. Of die brokken gelijmd zijn is nog onduidelijk. JCr Publicatie: Het Belang van Limburg Toch nog plezante dingen in de pers, het hoeft niet allemaal kommer en kwel te zijn... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Achja,de echte vlamingen blijven zeg ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kan je het verleden nu nog niet loslaten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Over de duiventil LDD zullen we maar zwijgen zeker
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Inderdaad... ik heb het al verschillende keren gezegd, Lucien zou beter eens zijn domme muil houden en eerst eens in eigen boezem kijken voor hij over een ander gaat leuteren.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |