Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2009, 11:21   #1
BlueThunder
Banneling

Standaard Bijna 300 politici (graaiers?) maken mandaten niet bekend

Bijna 300 politici maken mandaten niet bekend

296 van de zowat 7.700 politici en hoge ambtenaren die hun mandaten bij het Rekenhof moeten bekendmaken, hebben dat dit jaar niet gedaan. Ook zijn er 46 die hebben nagelaten hun vermogen aan te geven. Dat blijkt uit de mandatenlijst die vandaag in het Belgisch Staatsblad is verschenen.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...220078-438.art

de kiezer mag niet alles weten van de graaicultuur ...

Daarbij de Vlaamse Parlementsleden Michèle Hostekint (sp.a) en Tinne Rombouts (CD&V), maar ook Federaal Parlementslid Sarah Smeyers (N-VA).

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 14 augustus 2009 om 11:25.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:24   #2
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Zolang niet opgetreden wordt EN gecontroleerd zal dit blijven duren.

Controle op de aangifte is ook noodzakelijk, want een onvolledige lijst indienen zou moeten bestraft worden door publicatie in de media!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:28   #3
BlueThunder
Banneling

Standaard

de volledige lijst van misdadigers

http://static.tijd.be/upload/mandaten-267863.pdf
Oud 14 augustus 2009, 11:42   #4
BlueThunder
Banneling

Standaard

opvallend veel sossen...
Oud 14 augustus 2009, 16:24   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Zolang niet opgetreden wordt EN gecontroleerd zal dit blijven duren.

Controle op de aangifte is ook noodzakelijk, want een onvolledige lijst indienen zou moeten bestraft worden door publicatie in de media!!
Door afzetting!!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 16:36   #6
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Woehaa 7700 politici!
Waar verstoppen die zich?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 15:21   #7
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Bijna 300 politici maken mandaten niet bekend

296 van de zowat 7.700 politici en hoge ambtenaren die hun mandaten bij het Rekenhof moeten bekendmaken, hebben dat dit jaar niet gedaan. Ook zijn er 46 die hebben nagelaten hun vermogen aan te geven. Dat blijkt uit de mandatenlijst die vandaag in het Belgisch Staatsblad is verschenen.

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...220078-438.art

de kiezer mag niet alles weten van de graaicultuur ...

Daarbij de Vlaamse Parlementsleden Michèle Hostekint (sp.a) en Tinne Rombouts (CD&V), maar ook Federaal Parlementslid Sarah Smeyers (N-VA).

Sarah had het wel ingediend zie art. hieronder

Sarah Smeyers zet heisa rond mandatenaangifte recht

Sarah Smeyers, volksvertegenwoordiger
Kamer van Volksvertegenwoordigers

In het Staatsblad van vrijdag 14 augustus verschenen de lijsten van de mandatarissen die hun vermogens- en/of mandatenaangifte niet aan het Rekenhof bezorgd zouden hebben. Sarah Smeyers (N-VA) komt in het Staatblad voor op de lijst van personen die hun mandatenaangifte niet ingediend zouden hebben. Dat berust echter op een vergissing.

De uitvoerige berichtgeving daarover verraste Sarah Smeyers, omdat zij zeker was dat zij beide aangiftes gedaan had. Ze heeft zelfs het ontvangsbewijs van het Rekenhof bewaard. Smeyers heeft het Rekenhof om opheldering gevraagd en hen verzocht haar dossier op te zoeken.

Het Rekenhof bevestigde aan Smeyers dat zij inderdaad haar aangifte heeft ingediend, maar dat zij slechts één enveloppe indiende, in plaats van de bedoelde twee. Smeyers heeft zowel de vermogensaangifte als de mandatenaangifte in dezelfde enveloppe binnengebracht. Omdat de enveloppe met de vermogensaangifte slechts geopend mag worden indien de mandataris onderworpen wordt aan een onderzoek, is de mandatenaangifte zogezegd nooit ingediend. Want, zo stelt het Rekenhof, wij hebben die niet kunnen lezen.

Smeyers betreurt dat deze materiële vergissing zoveel stof doet opwaaien. “Blijkbaar smult men ervan als één of ander bericht iemand verdacht kan maken”, zo zegt Smeyers in een reactie. “Ik heb nochtans niets te verstoppen. Het enige mandaat dat ik heb is dat van Volksvertegenwoordiger. Ik vul mijn functie, in tegenstelling tot sommige collega’s, wel actief in. Ik vind het dan ook jammer dat dit betekenisloos akkefietje veel meer aandacht krijgt dan het werk dat ik dagelijks verzet als volksvertegenwoordiger.”

Niettemin is Smeyers zich ervan bewust dat de fout wel degelijk bij haar ligt. “Ik mag van het Rekenhof natuurlijk niet verwachten dat zij de wet overtreden en mijn enveloppe toch zouden openmaken. Volgend jaar gebruik ik twee enveloppen en publiceer ik mijn mandatenlijst op mijn website op het ogenblik dat ik hem indien", aldus Smeyers.
Oud 15 augustus 2009, 15:22   #8
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Woehaa 7700 politici!
Waar verstoppen die zich?

Politici en hoge ambtenaren.......
Oud 15 augustus 2009, 20:49   #9
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
opvallend veel sossen...
Echt? Ik heb nochtans even de namen van de Vlamingen die hun vermogensaangifte niet hebben ingediend gegoogeld en ik kom uit op een drietal sossen, een dozijn tsjeven en een achtal liberalen... Wil ik - wanneer ik meer tijd heb - eens dezelfde oefening doen voor de mandatenlijst?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be