Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2009, 18:38   #1
Lander
Vreemdeling

Standaard Politiek actief worden

Hallo iedereen.

Ik ben van mijn 15 jaar reeds actief bezig met het lezen van boeken over allerhande politieke stromingen, het volgen van forums en het volgen van politiek in het algemeen. Door de jaren heen is mijn visie van links naar rechts geschommeld, en weer terug. Tot ik uiteindelijk, nu dus, tot een bepaald idee ben gekomen waarvan ik denk dat het praktisch haalbaar en realistisch is. Ik ben nu trouwens 22 jaar

Dus ik ben op dat punt gekomen waarop ik mezelf klaar acht deel te nemen in de échte politiek. Nu is mijn vraag: Hoe, wat, waar of waaraf moet ik hieraan beginnen?

Eerst even kort mijn ideeën opsommen, omdat ik nog geen idee heb bij welke partij deze het beste aanleunen (ik gok NVA grotendeels, Vlaams Belang of SP.A. in mindere mate?)

- Ik hecht erg veel belang aan de nationaliteit (en de privileges en verplichtingen die daaraan vasthangen: de taal machtig zijn, werken, minimumloon, huisvesting,...). Ik prefereer een Vlaams - Nederlandse eenmaking, maar zie evenzeer mogelijkheden op het Vlaamse of het Belgische niveau.

- Ik hecht erg veel belang aan een gelijkere behandeling (qua zowel inkomsten als wetten) voor de hele bevolking.

- Ik ben voor staatsinterventie, omdat ik denk dat de staat een belangrijk instrument is om in te spelen op de noden en wensen van de samenleving en het land.

- Ik ben voor de afschaffing van het leger (deze mensen dan inzetten waar nodig, in de economie, bij de politie (meer blauw op straat), ...)

Als jullie nog iets willen weten voel jullie vrij het mij te vragen. Ik heb trouwens geen zin in van die ridicule antwoorden als: 'jij hoort in een gekkenhuis' of eender wat, die je hier wel meer krijgt. Ik zou graag een volwassen opinie krijgen van bij welke partij ik mij het beste zou kunnen vinden. En hoe ik het beste me actief kan inzetten in de politiek (gewoon lid worden van een partij lijkt mij geen goede oplossing?)

Hartelijk dank

Lander

Laatst gewijzigd door Lander : 14 augustus 2009 om 18:38. Reden: Leeftijd vergeten
Lander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 18:41   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Zet je in in het middenveld, niet bij een politieke partij. Als student kan ik je de NSV! aanraden, als niet-student stel ik Voorpost voor.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:16   #3
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lander Bekijk bericht
Hallo iedereen.

Ik ben van mijn 15 jaar reeds actief bezig met het lezen van boeken over allerhande politieke stromingen, het volgen van forums en het volgen van politiek in het algemeen. Door de jaren heen is mijn visie van links naar rechts geschommeld, en weer terug. Tot ik uiteindelijk, nu dus, tot een bepaald idee ben gekomen waarvan ik denk dat het praktisch haalbaar en realistisch is. Ik ben nu trouwens 22 jaar

Dus ik ben op dat punt gekomen waarop ik mezelf klaar acht deel te nemen in de échte politiek. Nu is mijn vraag: Hoe, wat, waar of waaraf moet ik hieraan beginnen?

Eerst even kort mijn ideeën opsommen, omdat ik nog geen idee heb bij welke partij deze het beste aanleunen (ik gok NVA grotendeels, Vlaams Belang of SP.A. in mindere mate?)

- Ik hecht erg veel belang aan de nationaliteit (en de privileges en verplichtingen die daaraan vasthangen: de taal machtig zijn, werken, minimumloon, huisvesting,...). Ik prefereer een Vlaams - Nederlandse eenmaking, maar zie evenzeer mogelijkheden op het Vlaamse of het Belgische niveau.

- Ik hecht erg veel belang aan een gelijkere behandeling (qua zowel inkomsten als wetten) voor de hele bevolking.

- Ik ben voor staatsinterventie, omdat ik denk dat de staat een belangrijk instrument is om in te spelen op de noden en wensen van de samenleving en het land.

- Ik ben voor de afschaffing van het leger (deze mensen dan inzetten waar nodig, in de economie, bij de politie (meer blauw op straat), ...)

Als jullie nog iets willen weten voel jullie vrij het mij te vragen. Ik heb trouwens geen zin in van die ridicule antwoorden als: 'jij hoort in een gekkenhuis' of eender wat, die je hier wel meer krijgt. Ik zou graag een volwassen opinie krijgen van bij welke partij ik mij het beste zou kunnen vinden. En hoe ik het beste me actief kan inzetten in de politiek (gewoon lid worden van een partij lijkt mij geen goede oplossing?)

Hartelijk dank

Lander
Interessante opsomming die u daar maakt. Indien je een eerder linkse sociaal-economische visie wil combineren met een gezond, radicaal en compromisloos nationalisme voor Vlaanderen en de Nederlanden kan ik je N-SA aanraden.

Nieuw-Solidaristisch Alternatief

Politieke partijen zijn indeze inderdaad wat passé, ze stompen jeugdig radicalisme en motivatie af ten voordele van platvloerse belangen.
N-SA is een nieuwe beweging en richt zich in belangijke mate op jonge mensen. Op 10 oktober hebben we ons jongerencongres mét een concert erbij.

Je kan ons altijd een mailtje sturen om meer info.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 20:18   #4
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Ohja, en vroeger noemden we groepjes zoals n-sa gewoon fascisten.
Even ter informatie.
Oud 15 augustus 2009, 21:44   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

N-SA is niet compatibel met

N-SA sluit op voorhand een deel van de bevolking uit.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 21:48   #6
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Jij hoort in een gekkenhuis.
Oud 15 augustus 2009, 21:51   #7
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Volgens het NSA behoren de mensen waar jij het over hebt niet tot onze bevolking.
Oud 15 augustus 2009, 22:54   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Volgens het NSA behoren de mensen waar jij het over hebt niet tot onze bevolking.
Ah, zo doen ze dat.

Wel dan beschouw ik vanaf heden N-SA'ers niet meer als Vlamingen.
Oud 15 augustus 2009, 23:01   #9
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ohja, en vroeger noemden we groepjes zoals n-sa gewoon fascisten.
Even ter informatie.
Even ter informatie, jullie noemen zowat alles dat jullie niet aanstaat "fascisten".

Het zal wel iets met gebrek aan talent en intelligentie te maken hebben zeker, dergelijke dwaze opmerkingen van uwentwege?
Oud 15 augustus 2009, 23:03   #10
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Verklaar u nader aub.
Waar zouden wij mensen ongelijk willen behandelen?

@ Lander
N-SA is anti-imperialistisch.
Oud 15 augustus 2009, 23:10   #11
Starkad
Banneling

Standaard

Och Lander blijf toch uit dat wespennest... Iedereen spuwt op de politiek en degenen die erin zitten zijn degoutante mensen.

Als die zaken je interesseren, waarom doe je geen pol en soc ofzo ... word verslaggever of analist. Daarna kan je nog eventueel (BDW bv.) nog in de politiek stappen...

Nique la politique
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 23:17   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Verklaar u nader aub.
Waar zouden wij mensen ongelijk willen behandelen?
Zijn negers, joden, reggaefans en homo's welkom in het Vlaanderen van de N-SA?
Oud 15 augustus 2009, 23:31   #13
Jedd
Banneling

Standaard

als ge het zelf niet weet, zijt ge er volgens mij nog niet klaar voor
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 23:32   #14
Jedd
Banneling

Standaard

maar als ge lid wordt van de SP.a krijgt ge een welkomstgeschenk.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 00:28   #15
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Begrijpelijk probleem, zelf twijfel ik als Nederlander tussen D66 en VVD (mocht ik Vlaming zijn, koos ik gemakkelijker voor de VLD).....
Oud 16 augustus 2009, 04:26   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Aan Lander:

een echte politieke activist heeft geen partij of organisatie nodig.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 10:01   #17
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lander Bekijk bericht
Ik zou graag een volwassen opinie krijgen van bij welke partij ik mij het beste zou kunnen vinden. En hoe ik het beste me actief kan inzetten in de politiek (gewoon lid worden van een partij lijkt mij geen goede oplossing?)
Als je jezelf ook ideologisch zou kunnen positioneren, zou je het heel wat eenvoudiger maken. Nu som je eigenlijk praktische eisen op die door verscheidene politieke bewegingen (zelfs de nazifascisten van NSV, Voorpost en N-SA) en partijen uitgedragen kunnen worden.

Ik stel voor dat je eens activiteiten van verscheidene politieke verenigingen en partijen bijwoont en achteraf beslist welke ideologie en manier van aan politiek doen het beste bij je passen.

Ik heb de indruk dat je je wilt inzetten in de linkse Vlaamse Beweging dus stel ik voor dat je o.a. eens de Sociaal-Flamingantische Trefdag van dit jaar (26-09-'09) bezoekt.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 10:05   #18
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Aan Lander:

een echte politieke activist heeft geen partij of organisatie nodig.
Het is toch wel net iets gemakkelijk samen met gelijkgezinden te kunnen optrekken.
Oud 16 augustus 2009, 10:14   #19
bloedverwant
Schepen

Standaard

Ik dacht dat de mens een vraag stelde. Om de een of andere reden zijn de meeste reacties propaganda voor die of die splintergroep. Vreemd.
Oud 16 augustus 2009, 10:56   #20
Starkad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
maar als ge lid wordt van de SP.a krijgt ge een welkomstgeschenk.
Het VB huurt Plopsaland of Bobbejaanland af...

Bij de CD&V en de VLD krijgt ge nie veel, behalve miserie en schaamte, en daar moet ge vooral betalen.
Starkad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be