![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo iedereen.
Ik ben van mijn 15 jaar reeds actief bezig met het lezen van boeken over allerhande politieke stromingen, het volgen van forums en het volgen van politiek in het algemeen. Door de jaren heen is mijn visie van links naar rechts geschommeld, en weer terug. Tot ik uiteindelijk, nu dus, tot een bepaald idee ben gekomen waarvan ik denk dat het praktisch haalbaar en realistisch is. Ik ben nu trouwens 22 jaar ![]() Dus ik ben op dat punt gekomen waarop ik mezelf klaar acht deel te nemen in de échte politiek. Nu is mijn vraag: Hoe, wat, waar of waaraf moet ik hieraan beginnen? Eerst even kort mijn ideeën opsommen, omdat ik nog geen idee heb bij welke partij deze het beste aanleunen (ik gok NVA grotendeels, Vlaams Belang of SP.A. in mindere mate?) - Ik hecht erg veel belang aan de nationaliteit (en de privileges en verplichtingen die daaraan vasthangen: de taal machtig zijn, werken, minimumloon, huisvesting,...). Ik prefereer een Vlaams - Nederlandse eenmaking, maar zie evenzeer mogelijkheden op het Vlaamse of het Belgische niveau. - Ik hecht erg veel belang aan een gelijkere behandeling (qua zowel inkomsten als wetten) voor de hele bevolking. - Ik ben voor staatsinterventie, omdat ik denk dat de staat een belangrijk instrument is om in te spelen op de noden en wensen van de samenleving en het land. - Ik ben voor de afschaffing van het leger (deze mensen dan inzetten waar nodig, in de economie, bij de politie (meer blauw op straat), ...) Als jullie nog iets willen weten voel jullie vrij het mij te vragen. Ik heb trouwens geen zin in van die ridicule antwoorden als: 'jij hoort in een gekkenhuis' of eender wat, die je hier wel meer krijgt. Ik zou graag een volwassen opinie krijgen van bij welke partij ik mij het beste zou kunnen vinden. En hoe ik het beste me actief kan inzetten in de politiek (gewoon lid worden van een partij lijkt mij geen goede oplossing?) Hartelijk dank Lander Laatst gewijzigd door Lander : 14 augustus 2009 om 18:38. Reden: Leeftijd vergeten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Zet je in in het middenveld, niet bij een politieke partij. Als student kan ik je de NSV! aanraden, als niet-student stel ik Voorpost voor.
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nieuw-Solidaristisch Alternatief Politieke partijen zijn indeze inderdaad wat passé, ze stompen jeugdig radicalisme en motivatie af ten voordele van platvloerse belangen. N-SA is een nieuwe beweging en richt zich in belangijke mate op jonge mensen. Op 10 oktober hebben we ons jongerencongres mét een concert erbij. Je kan ons altijd een mailtje sturen om meer info.
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ohja, en vroeger noemden we groepjes zoals n-sa gewoon fascisten.
Even ter informatie.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-SA is niet compatibel met
- Ik hecht erg veel belang aan een gelijkere behandeling (qua zowel inkomsten als wetten) voor de hele bevolking. N-SA sluit op voorhand een deel van de bevolking uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Jij hoort in een gekkenhuis.
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Volgens het NSA behoren de mensen waar jij het over hebt niet tot onze bevolking.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zal wel iets met gebrek aan talent en intelligentie te maken hebben zeker, dergelijke dwaze opmerkingen van uwentwege?
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar zouden wij mensen ongelijk willen behandelen? @ Lander N-SA is anti-imperialistisch.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Och Lander blijf toch uit dat wespennest... Iedereen spuwt op de politiek en degenen die erin zitten zijn degoutante mensen.
Als die zaken je interesseren, waarom doe je geen pol en soc ofzo ... word verslaggever of analist. Daarna kan je nog eventueel (BDW bv.) nog in de politiek stappen... Nique la politique |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() als ge het zelf niet weet, zijt ge er volgens mij nog niet klaar voor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() maar als ge lid wordt van de SP.a krijgt ge een welkomstgeschenk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Begrijpelijk probleem, zelf twijfel ik als Nederlander tussen D66 en VVD (mocht ik Vlaming zijn, koos ik gemakkelijker voor de VLD).....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan Lander:
een echte politieke activist heeft geen partij of organisatie nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik stel voor dat je eens activiteiten van verscheidene politieke verenigingen en partijen bijwoont en achteraf beslist welke ideologie en manier van aan politiek doen het beste bij je passen. Ik heb de indruk dat je je wilt inzetten in de linkse Vlaamse Beweging dus stel ik voor dat je o.a. eens de Sociaal-Flamingantische Trefdag van dit jaar (26-09-'09) bezoekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ik dacht dat de mens een vraag stelde. Om de een of andere reden zijn de meeste reacties propaganda voor die of die splintergroep. Vreemd.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |