![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Groen! is opgetogen met de campagne opgestart door het Rode Kruis om het aantal bloedgevers te verhogen. Inderdaad, zoals overal in Europa, heeft ook ons land nood aan voldoende bloedvoorraden. Maar Groen! betreurt dat alle homomannen bij voorbaat uitgesloten worden als bloedgever. Bruno De Lille, Brussels Staatssecretaris: ?Deze maatregel is stigmatiserend. Het gedrag van individuen telt, niet of ze homo of hetero zijn.?
Bron: politics.be
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is inderdaad vreemd dat het rode kruis hetero's op hun woord geloofd en homo's uitgesloten worden. Is daar een reden voor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ja. Cijfers. Over HIV. Bij Homo's.
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Kan er mij eerst eens iemand uitleggen waarom het zo geweldig is om bloed te geven aan anderen? Ik zou toch zelf ook geen bloed moeten hebben van een ander dus waarom liggen al die politieke kousen daar van wakker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heu, er zijn hetero's waar ik zeker geen transfusie van wil ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij ongeveer elke operatieve ingreep krijgt U "bloed van een ander" het alternatief is doodgaan.. Is U getuige van Jehova ?
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een van de voordelen van bloeddonaties is dat men uitvoerig getest wordt - bloed met mankementen wordt nooit gebruikt...
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja en als je homo bent en geen bloed wil geven, is er met dat "gedrag" niets mis.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En ik ben inderdaad zeer religieus, maar geen Getuige van Jehova! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Dat is helemaal geen intelligente uitspraak. Het telt namelijk ook of de bloeddonoren homo of hetero zijn. Da's simpele statistiek.
Stel: x=percentage van mensen die bloed willen geven die homosexueel zijn y=kans (percentage) dat een homosexuele bloedgever HIV heeft z=kans (percentage) dat een heterosexuele bloedgever HIV heeft Nu zijn er drie verschillende scenario's mogelijk: a. Alleen heterosexuelen mogen bloed doneren: kans op HIV-besmette donatie = z b. Alleen homosexuelen mogen bloed doneren: kans op HIV-besmette donatie = y c. Iedereen mag bloed doneren: kans op HIV-besmette donatie = (x/100)*y + (100-x)/100*z Hieruit kunnen we besluiten dat wanneer y > z de minste besmettingskans voorkomt bij scenario a. Wanneer z > y is het ideale scenario b. Wanneer y = z is het ideale scenario c omdat zo de totale hoeveelheid gedoneerd bloed gemaximaliseerd wordt.
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook als hetero worden er indringende vragen over je seksleven gesteld hoor. In Nederland althans. Zelf geef ik al jaren bloed.
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() De kans op een false negative valt niet uit te sluiten. Dus lijkt het mij niet abnormaal om op voorhand al een eerste selectie te maken die de kans op een donatie van met HIV besmet bloed vermindert.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik als hetero valse verklaringen afleg over mijn privé-leven, in de zin van veel onbeschermde sex met wisselende partners, mag ik wel bloed geven. Ik hekel dan ook het amateurisme van het Rode Kruis, en beschouw ze dan ook als idiots utils. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Wat mij vooral kregelig maakt, is het feit dat ze dan wèl ronselen in de studentenbevolking. Wie denkt dat studenten braaf achter hun bureautje zitten te studeren heeft het LELIJK mis. En nee, veilig vrijen is niet bepaald hun hoofdvak.
Een ander ding is de formulering. Er wordt niet gevraagd naar uw geaardheid, wel "of je seks gehad hebt sinds... (jaartal ergens tss. 1970 en 1980)". Dat is totaal achterhaald. Als je hetero OF homo bent en je hebt op uw 14 iets gedaan met een vriendje, onbeschermd, in 1978, en anders niks, dan ga je nu heus geen AIDS meer doorgeven. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 7 september 2009 om 17:35. |
![]() |
![]() |