![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 136
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 16 maart 2009
Locatie: De wereld
Berichten: 1.603
|
![]() Citaat:
__________________
Spiegels en geslachtsgemeenschap zijn verfoeilijk omdat ze het tal der mensen vermenigvuldigen. Laatst gewijzigd door Zapatista : 11 augustus 2009 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.452
|
![]() Citaat:
De meeste -wel pure- E-auto´s gaan tussen 0,8* - 1 € per 100 km verbruiken. Europese E-auto´s hé (*Loremo EV, verbruik 6kwh/100km, nachtstroom: 13 ct/ per kWh = 78 ct/100 km) Er komen zelfs zuinige dieselauto´s die 2 € per 100 km verbruiken, en ca 17.000 € gaan kosten. (vanaf 2011) Modellen/details : http://evolution.loremo.com/content/...8/141/lang,de/ Er is ook sprake van een bijkomend LPG-model (Loremo GT 45 kW of 62 Din PK) die ca. 3 liter LPG/100 kmh gaat verbruiken, dat zou dan ook ca. 1,40 € per 100 km zijn; Belgische prijs. De prijs zou ook goedkoper worden als de dieselvariante GT van 45 kW (24.000€) ik schat net onder de 20.000 € zonder extra´s. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2009 om 16:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 136
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk zo dat die cijfers gebaseerd zijn op energiekosten van vandaag. Stel je voor dat iedereen elektrisch rijdt... zal het dan nog goedkoop rijden zijn? Je auto opladen met zonne-energie is toch wel nog een droom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.452
|
![]() Citaat:
Dus zal de E-auto-markt ook maar langzaam en geleidelijk kunnen groeien naargelang de navraag, vergeet niet dat ze duurder zijn als een vergelijkbare brandstofauto, en dat men wslk pas na xx-jaren zijn geld terugziet door minder verbruik en onderhoudskosten. Beetje hetzelfde verhaal als de goedkope-LPG-auto´s indertijd: de piek was in 2002 met 74.000 auto´s op 4,8 milj personenwagens; veel hangt natuurlijk van de Be-staat af hoe ze de mensen met personenwagens willen melken... ![]() voertuigenpark Be: http://statbel.fgov.be/figures/d37_nl.asp#1bis Maar ik denk dat de stroomprijzen Europees geregeld gaan worden, of dat nu goed of slecht is staat nog in de sterren; ze zullen toch de E-auto betaalbaar moeten maken als ze wat voor het milieu willen doen, want vrijwillig een duurdere auto kopen doet niemand (totaal kostenplaatje) Citaat:
http://www.grueneautos.com/2009/06/t...te-generation/ derde foto Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2009 om 17:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Berichten: 136
|
![]() Leuke link!
Als je kijkt naar: Afgelegde afstanden per type voertuig (in miljard voertuigen-km) (http://statbel.fgov.be/figures/d37_nl.asp#1bis) Dan is het aandeel aan Bussen echt belachelijk weinig tov auto's. Het is niet dat dat zal veranderen (het % mensen met auto's stijgt nog). Dus dan denk ik toch dat de overheid meer inspanningen moet leveren om die personenwagens groener te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
|
![]() Mijn wagen verbruikt toch meer dan 1l per 100 km, eerder iets van 6l per 100 km. En vermits de prijs van de benzine nu 1,41€ is per liter kom ik op minstens 8€ per 100 km.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
|
![]() Heeft er niemand bij stilgestaan dat de energie van die batterijen ook van ergens moet komen??
Oja, we hebben nog kerncentrales ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
|
![]() Dan wordt autorijden in pakweg Finland duurder dan bij ons, vooral des winters?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
|
![]() Citaat:
Enfin, het is maar één voorbeeld van de honderden. Als er GSM's te krijgen waren zou ik het rondbellen, maar zoals jullie weten zijn er géén op de markt omwille van het feit dat je dat onbetaalbare coltan nodig hebt om er één te maken.
__________________
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.452
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.452
|
![]() Citaat:
Het onderwerp gaat over "nog zuiniger" dus bvb over electrische auto´s, of "gedeeltelijk-electrische" waar een kleine zuinige benzine- of dieselmotor permanent/stationair enkel de batterij oplaadt die als electriciteitstank dient om een electromotor de auto te laten aandrijven. Geraakt de batterij dan toch bijna leeg, kan men nog altijd thuis (langzaam) of op de toekomstige E-pompen zijn E-auto (sneller) opladen. http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-grid http://en.wikipedia.org/wiki/Charging_station Citaat:
Compact Vlaanderen (de ruit) is eigenlijk ideaal om een E-grid-netwerk op te starten, en electrische auto´s te promoten, we weten nu eenmaal dat de Vlaamse steden tot de vervuilste (roet en NOx) steden van Europa behoren ook dankzij het promoten - en nog altijd - van dieselpersonenwagens dmv een lagere accijns en CO²-kortingen op nieuwe zuinige diesels. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 augustus 2009 om 11:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() Ja dat is behoorlijk spectaculair; ik had er al over gelezen (GM Volt) een jaar geleden, maar dacht dat markt-introductie pas later zou zijn. Terwijl de Prius nu een grote hype is in de VS, zal deze wagen van eigen bodem de Prius makkelijk overtreffen qua brandstof-efficientie. Benieuwd hoe dit gaat evolueren, want het kan snel gaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.468
|
![]() Citaat:
ik ga zo een paar voorbeeldjes geven in 1998 hadden ze zo'n volta achtige wagen, die volledig electrisch reed de GM EV1, dat was voor de markt van californie. Ze hebben er een paar duizend gemaakt ze staan daar ergens te verkommeren in de woestijn. Weet je, ik denk dat ze ze liever in de fik staken dan ermee door te gaan, ze hebben het gewoon gedaan voor het imago van kijk we willen het eens proberen, en toen gezellig uitgelegd van ziewel dat het niet kan... ![]() In 2002 gingen ze wonder o wonder tegen 2010 de volledige wereld redden met hun 'hybride fuelcel car aandrijving' haleluja we zijn binnenkort 2010,waar zijn die fuelcells... ??? ja de Hiwire als sensationeel prototype... ![]() ze gebruiken die prototypes om geld en budgetten los te krijgen om hun researchkosten zo op de overheid af te wentelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.452
|
![]() Citaat:
En hij is zelfs betaalbaar dankzij de extra korting van de regering van 15% vd koopprijs (max 4540 €), zoals elke andere auto met < 105 g CO²/km, en dat worden er elke dag meer... zelfs middenklasse-diesels met 110 pk halen 104 g CO²/km... binnenkort merken "ze" het... ![]() Volgens de laatste Autogids van 19 aug had hij een gemiddeld testverbruik van 5 liter benzine (verbruiksuitersten 3,7 tot max 5,7 l ; normverbruik (rollenbank) 3,9 liter benzine = 89 g CO²/km) Dit is geen reklame, er zijn zuinigere auto´s* ![]() maar wel diesels... ![]() * http://www.spritmonitor.de/de/die_sp...ten_autos.html (enkele Prius III staan er ook al tussen) Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2009 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Disruptive_technology Met de huidige generatie batterijen kan het nog net. Maar de wetenschap staat niet stil... misschien moeten batterijen wel de duimen leggen voor condensators. http://en.wikipedia.org/wiki/EEStor
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat. Democratie, geen particratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.452
|
![]() Citaat:
Volgens mij gaat het een combinatie van beide worden, batterijen en "ultra-capaciteiten". Citaat:
http://www.ultracapacitors.org/ultra...ic-energy.html http://www.lightningcarcompany.com/qanda.php#q11 Zo kan het rijbereik tot 30 % verlengd worden in stadsverkeer of veel stop en go (of bergaf en bergop). De Lightning GT ( http://www.lightningcarcompany.com/ ) krijgt zijn Li-Titanaat-batterijen en ultracapacitors van Altairnano, een van de concurrenten adhv uw link EEstor, en zijn E-wielmotoren van PML Flightlink...: Citaat:
http://www.verivox.de/nachrichten/ko...sch-42197.aspx Laatst gewijzigd door Micele : 25 augustus 2009 om 17:57. |
|||
![]() |
![]() |