![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hello,
ik heb hier enkele vraagjes over omtrent het bedrag dat je daarvoor krijgt. Het dossier van mijn werkgever is goedgekeurd dus zou het kunnen dat ik hierop terugval voor een paar weken. Dit vind ik op de site van de RVA Citaat:
Stel nu dat je 2000 netto hebt wat krijg je dan als samenwonende? Is dat dan (2000*0.7) - 10.09% of zie ik dat verkeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat ik u even helpen....
In periodes van crisisschorsing zal de bediende vergoed worden door 2 partijen: - Werkgever: o Vergoeding van de gepresteerde dagen = loon o Aanvullende vergoeding op schorsingsdagen - RVA: o Werkloosheidsvergoeding op schorsingsdagen Bedrag van de werkloosheidsvergoeding van RVA= - Uw wedde (met een plafond van 2206€)*70% = max 59,39€/dag bruto - OF indien gezinshoofd Uw wedde (met een plafond van 2206€)*75%= max 63,65€/dag bruto Bedrag van de aanvullende vergoeding betaald door werkgever= - 9,40€ bruto per dag - + 0.94€ per dag per volledige schijf van 50€ boven 2206€ bruto Voorbeeld: wedde van 2800€ per maand: (= 11 schijven van 50€ boven 2206€) Recht op 11 keer 0,94€ per dag = 10,34€/ dag + 9,40€ per dag = 19,74€ bruto per dag aan aanvullende vergoeding Afgehouden bedrijfsvoorheffing en RSZ: - Op een vervangingsinkomen is geen RSZ verschuldigd - De afgehouden bedrijfsvoorheffing= 10,09% Let op: deze bedrijfsvoorheffing is veel lager dan wat er wordt gerekend bij normale prestaties. Dit kan tot gevolg hebben dat de maandelijkse netto inkomsten hoger liggen in een periode van crisisschorsing dan wanneer men niet geschorst wordt. In de jaarlijkse personenbelasting zal er wel een verrekening volgen! tud, Lantjes |
![]() |
![]() |