![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: is la belgique afgezwakt door VB? | |||
| JA |
|
32 | 62,75% |
| NEE |
|
19 | 37,25% |
| Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Voor velen waarschijnlijk een domme of misschiens zelfs hatelijke vraag, maar hebben ze nu gezorgd voor een meer verbrokkeld of meer versterkt (eerder verkrampt) la belgique?
Zouden we verder hebben gestaan richting meer onafhankelijkheid of is het lijden nog maar es meer gerekt tot in het onmogelijke? Het is aan u |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
eerlijk gezegd, hebben ze meer kwaad gedaan dan goed. Vlaams onafhankelijkheid en nationalisme werd zwaar geïnfiltreerd en nodeloos gemengd met racisme, waardoor het makkelijk was het Vlaams onafhankelijkheidsstreven te verlammen. én de naam vlaming in het buitenland werd gediaboliseerd door de walen als de ranzigste racisten van West europa. Trouwens onlangs een interview gezien met Valckeniers waar hij duidelijk stelt dat het racisme en het ranzige eruit moet. "Vreemdelingen die zich hebben aangepast , de taal leren wetten respecteren en willen werken, horen erbij." stelde hij. Er zit dus een evolutie in. Met racisme vandaag de dag schieten we als Vlamingen alleen in onze eigen voet. Men moet die allochtonen, moslims, immigranten etc 1ste of 3de generatie etc "Vervlaamsen". Hun huidskleur kan me geen bal schelen. Maar wel of ze vlaming willen worden of niet ! en indien JA, moeten we ze alzo ook aanvaarden.
Laatst gewijzigd door roodhaar : 17 augustus 2009 om 14:19. |
||
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Vu , ex VU leden binnen andere partijen en later spirit, NVA etc hebben hun ding ondertussen ook gedaan.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk van niet.
Maar dat is slechts mijn gok. Hebben ze als een zweep, meer effekt gehad? Of hebben ze met hun minder mooi gedeelte juist gezorgd voor minder Vlaamse refleksen bij de gematigde Vlamingen in de andere partijen? Voor zulke dingen, kijk ik nooit om. Wat brengt morgen voor Vlaanderen? Die vraag is belangrijker.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister
|
If-history is no history.
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 17 augustus 2009 om 14:35. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
VB wordt verweten dat ze niets doen dat ze alleen maar van langs de kant staan te roepen en nu kom jij beweren dat ze meer slecht dan goed gedaan hebben. Wat ge schrijft met betrekking tot dat racisme klopt maar klopt ook weer niet helemaal. Wanneer iemand de onaanvaardbare praktijken van bepaalde allochtonen aan de kaak stelt wordt hij al snel als racist afgeschilderd. gij spreekt over huidskleur. mij kan ook de huidskeur geen barst schelen tenminste tot op een bepaald niveau, en dat is bij de meeste VB'ers zo. Ik heb nog geen een VB'er tegengekomen die er problemen mee heeft dat de stad Antwerpen bvb krioelt van de chinezen, maar er moet gezegd worden, ook al zijn ze veelal illegaal en werken ze dikwijls in het zwart, ...ze werken voor den brode en meestal veel harder dan de meeste Belgen. Het gaat er dus veel minder om welke huidskleur ze hebben maar wel om welke mentaliteit ze hebben. Dat is geen racisme ook al wordt dat door iedere tegenhanger van het VB wel als racisme bestempelt. Laatst gewijzigd door Garry : 17 augustus 2009 om 14:38. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
"uw pensioen? In de pocket van Mohammed!" is het toch duidelijk dat men niet een bepaald systeem wilde aanpakken ,maar op de man,groep en volk wilde inspelen...
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 17 augustus 2009 om 14:38. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zij die zogezegd hier zouden zijn als anti vergrijzingfenomeen wat de sociale zekerheid zou ten goede hebben moeten komen betekenen in werkelijkheid de ondergang van de sociale zekerheid. Maar ja, als je dat aan de kaak stelt ben je weer een racist he. Toch gemakkelijk zo een vieze term om mee te pas en te onpas te kunnen schermen. Laatst gewijzigd door Garry : 17 augustus 2009 om 14:50. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vele mensen weten dat niet maar het vb heeft al heel wat zaken kunnen tegen houden of bv die de rechter in hun recht heeft gesteld enz.... Natuurlijk heeft het vb ervoor gezorgd en nog steeds dat meer en meer mensen zich afstoten van belgie en evenzeer van dat koningshuis.Want wie pro belgie is is pro koningshuis,zo simpel is dat want belgie staat gelijk aan koningshuis. Belgie word al heel z'n leven kunstmatig in leven gehouden. Het vb heeft vele mensen hun ogen doen open gaan.Daarmee bedoel ik:de onterechte en ronduit schandalige geldtransfer van vlaanderen naar wallonie,de helft van de flitsboetes van in vlaanderen die begrijpe wie begrijpe kan ook naar de wallonie gaat en dan zwijg ik nog van al die andere dingen.Dat zijn allen zaken waar velen gezegd hebben,what the fuck,nu is het genoeg geweest. Je hebt evenzeer het vele geld die ze nu geven aan moskeeen en illegalen en noem maar op.Zullen wij wel ons kloten gaan afdraaien. Sommige mensen hebben het liever zoals in antwerpen toen met die visa schandaal want dat zijn wel de goeie,op de antwerpenaar hun kosten parfum gaan kopen en noem maar op,rofflll. globalmedia:tjiens,de grootste groep doppers zijn nochthans van alochtone afkomst zenne. Laatst gewijzigd door Marlboro : 17 augustus 2009 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lol,er bestond gewoon geen rechts meer in vlaanderen/belgie.Behalve het vb. Ochja,ik was het nog vergeten;de vld die zogezegd een rechtse partij zou zijn(op papier) maar helaas,de realiteit is ze een linkse koers varen. Het is dankzij het vb rechts veel stemmen behaalt nu. Je zegt aanvaarden;tot hoever gaat dat dan? Al degene die hier nu steeds bij komen,wat daarmee?Wij kunnen toch niet voor iedereen ocmw gaan spelen? Heb je je al eens afgevraagd hoe wij alles gaan betalen? Je laat hier ieder jaar zeer vele nieuwe vreemdelingen toe die meestal zelfs al ouder zijn de 35-40jaar.Ze kunnen mijn pensioen nog niet eens betalen,hoe en waar gaan ze het geld blijven vandaan halen als je hier zovele mensen binnelaat die al zo oud zijn en nooit zoveel gaan bijgedragen hebben als mij en ik dan met lede ogen moet aanzien deze evenveel pesioen en andere zaken krijgen als mij? |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar ben ik niet helemaal mee akkoord. Iedereen zou af en toe eens achterom moeten kijken, om niet steeds dezelfde fouten te maken. Volgens mijn bescheiden mening heeft het VB zeer veel kapot gemaakt voor de Vlaamse zaak. Het VB had ook veel proteststemkiezers, die ze ten onrechte als vlamingen beschouwden. Gelukkig zijn deze mensen richting LDD gegaan.
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Probleem in België is het Cordon.
Als dat er niet was hadden ze aan de bak geweest en hadden ze ook op hun bek gegaan, net zoals Jorg Haider moest ondervinden. |
|
|
|