![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Marcel (89) riskeert 50 uur werkstraf voor doodgereden gans
zaterdag 21 januari 2012 VEURNE - Een bijna negentigjarige man uit Veurne riskeert vijftig uur werkstraf omdat hij een gans doodreed. ![]() Op 5 oktober 2011 reed Marcel George (89) met zijn auto naar zijn huis in de Hogebrugstraat, naast het Duinkerkekanaal in Veurne. In de nabijheid van het water leeft een kolonie ganzen. Toen hij zijn straat in reed, liepen de ganzen op de weg, Hij reed er twee omver. 'Opzettelijk. Je was boos en hebt nog wat extra gas gegeven om de dieren dodelijk te treffen', zei het openbaar ministerie. Eén gans stierf, een andere was er erg aan toe maar werd gered door een dierenarts. De bejaarde werd gedagvaard voor dierenmishandeling en riskeert nu een aangepaste werkstraf. 'In Nieuwpoort is er een kinderboerderij met ganzen. Je kunt die dieren eten gaan geven. Gezien je leeftijd mag je de straf in de zomer uitvoeren', zei procureur Wilfried Vandenbussche. 'Mijn cliënt is geen dierenbeul', reageerde advocaat Thomas Bailleul. 'Marcel dacht dat de ganzen vanzelf plaats zouden maken.' Hij vroeg de vrijspraak omdat niet bewezen werd dat zijn cliënt de ganzen met opzet had aangereden. Marcel George zelf weet niet wat hij van het verhaal moet denken. 'Ik ben toch veel te oud voor zulke toestanden. Maar het is allemaal een beetje van de pot gerukt. Vijftig uur werkstraf op mijn leeftijd? Dat kan ik toch niet aan?' Vonnis op 27 februari. Aanraden - 0 stemmen Reageer Ongepast? Op 21 januari 2012 om 10u04, zei **: met wat zijn ze hier bezig je hebt verdomme dronkaards die zo maar mensen van de baan maaien en de die worden dan nog vrij gelaten onder beperkte voorwaarden en een negetigjarige die een gans overrijd krijgt een werkstraf die hij al ten eerste gezien zijn leeftijd niet kan uitvoeren leve belgie en leve de onrechtsstaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G9F3L6SEM ![]() Dat land wordt bestuurd door een stel corrupte dictators, erger dan N-Korea of door een stel idioten die eerder in Geel thuis horen dan in een rechtzaal. De overige reacties in de krant liegen er niet om. Heel rap gans Belziek opdoeken.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stop zelfs voor een hondje, zelfs al is het er eentje van een kakmadam.
Afijn, ik ga niet akkoord met de draadopstarter. Er is een wet op de dierenbescherming, dus moet deze gerespecteerd worden. Zijt ge niet akkoord met die wet, dan tracht je maar via politiek-maatschappelijke weg hem te doen wijzigen, maar in afwachting ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() DIe hangganzen hebben die man al meermaals uitgedaagd. Ze teisteren de hele buurt. Eindelijk is iemand opgestaan om die ganzen een lesje te leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wat een opgeblazen gezaag. 50uur is een eis.
Die mens krijgt een boete en that's it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik de 90-tig haal zie ik me ook niet op een kinderboerderij nog kiekens voeren enz...
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Hoeveel werkstraf krijg je in feite als je een mens die onder je auto loopt doodrijdt ?
Hoeveel staat er op portemonnaie pikken? Gans is trouwens lekker. Moet je ook werkstraffen uitvoeren als je een fazant doodrijdt? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 januari 2012 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straf voor stropen denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Aangezien de vrije hoogte van een wagen eerder beperkt is lijkt me dit eerder hypothetisch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Als die domme gans uw schoonmoeder was , is dat toch best aanvaardbaar , een werkstraf .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() En voor een konijn ? sorry k'had mijn grote faren opgezet ?
Trouwens weet U beste vrienden , Voor Konijnen zijn er in België ander verkeersregels dan voor mensen . Voor konijen is DE pechstrook , het linker rijvak . |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken iemand die ongeveer dezelfde werkstraf heeft gekregen voor een wietkwekerij plus het bezit van "oorlogswapens."
Opzettelijke ganzenmoord zou dus eigenlijk een pak strenger moeten bestraft worden.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 januari 2012 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen dat je vrijkomt ben je weer helemaal aangepast aan de maatschappij.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Hij dacht dat die ganzen "vanzelf" zouden opzijgaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Als jouw hond de straat oploopt en er komt een ongeval van draai JIJ op voor de schade. Indien er hier een eigenaar is van de ganzen gaat die vrijuit... -Als je tijdens het jachtseizoen wild omver rijdt ken je het melden en mag je het nog mee naar huis nemen ook... Indien deze ganzen wilde ganzen waren zou de oude man ze zelfs in z'n diepvries mogen steken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind een werkstraf ook erover, maar dit gezegd zijnde is het toch wel een zeer lichte werkstraf: hij moet deze zomer in een kinderboerderij wat ganzen eten geven.
Goh... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
volgens mij zijn die dan "wild" |
||
![]() |