![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Volgens het Vlaams Blok luidt het arrest het begin aan van het einde van de democratie en de vrijheid van meningsuiting. Naar mijn oordeel wordt onze (Westerse) democratie voornamelijk gekenmerkt door enkele basisbeginselen zoals respect voor de mensenrechten, bescherming van de minderheden, 1 stem voor elke stemgerechtigde man/vrouw, …
Deze schijnt het Vlaams Blok toch niet te kennen. Bovendien is het noodzakelijk in een democratische samenleving dat er geen sprake kan zijn van een absolute vrijheid van meningsuiting. Dit laatste heeft tot gevolg dat verenigingen/personen d.m.v. hun mening mogen aanzetten tot discriminatie en haat tegen vrouwen/holebi’s/… Is het dit wat we willen? Ik denk van niet. Het is toch zeer opvallend dat hoewel het Vlaams Blok een voorstander is van absolute vrije meningsuiting, ze toch niet de mening kunnen respecteren van bijvoorbeeld radicale islamitische geestelijken. Of geldt vrije meningsuiting alleen voor het “eigen volk”? U zult wel merken dat een absolute vrije meningsuiting tot nefaste gevolgen kan leiden. Eveneens is het zeer grappig dat juist Vlaams Blok zich baseert op de vrije meningsuiting. Iedereen weet wel dat dissidente figuren binnen het Blok monddood worden gemaakt. Bovendien blijkt uit een studie dat het Vlaams Blok, in vergelijking met andere Vlaamse partijen de minst interne democratische is. Met dit laatste wordt bedoelt, dat leden en militanten weinig te zeggen hebben binnen de partij. Tenslotte heb ik de indruk dat het Vlaams Blok de perceptie creëert dat ze louter veroordeeld zijn omwille van het feit dat ze het probleem van de criminele vreemdelingen hebben aangekaart. Dit is natuurlijk veel te simplistisch uitgedrukt en nuancering is daarbij nodig. Wat vele mensen niet weten is dat het Vlaams Blok, naast een zero tolerantie beleid, ook andere voorstellen heeft die minder “koosjer” zijn, bijvoorbeeld: 1. “… Het Vlaams Blok pleit voor de oprichting van een apart onderwijsnet voor islamitische vreemdelingen. Via dit apart onderwijsnet moeten de vreemdelingen van de 2de en 3de generatie voorbereid worden op de begeleide terugkeer naar hun landen van herkomst.” Eigen becommentariëring: hoewel vele mensen denken dat het AEL de eerste vereniging was die voor het islamonderwijs pleitte, was het Vlaams Blok veel vroeger al een voorstander ervan (wel met een ander doel dan het AEL. Bovendien aparte scholen doet me denken aan rassenscheiding e.d.m. 2. “Verkrachten: is in een multiculturele samenleving de intiemste vorm van integratie. Door domme en ouderwetse Vlamingen onbegrepen vorm van interraciale fysieke communicatie” Eigen becommentariëring: verkrachtingen worden hier gekoppeld aan multiculturele samenleving en integratie. Dit gaat men verstand toch ten boven. 3. “Natuurlijk is een terugkeerbeleid mogelijk. Een groot deel van de vreemdelingen voelen zich nog altijd in de eerste plaats Turk of Marokkaan, ook al hebben ze een Belgisch paspoort. Ze blijven hier louter om economische redenen. Als men hier de geldkraan toedraait, of een terugkeer aantrekkelijk maakt, zullen veel vreemdelingen naar hun land terugkeren.” Eigen becommentariëring: hiermee wordt bevestigd dat ook allochtonen met een Belgische nationaliteit niet “veilig” zijn. De kans dat Nieuwe Belgen van de tweede en derde generatie vrijwillig vertrekken zal zeer miniem zijn. Daarom dat het Vlaams Blok ook heeft over de “geldkraan toedraaien”. Aldus wordt hier een onderscheid gemaakt louter op huidskleur. Voorts kan ik nog talloze voorbeelden geven. Hoogstwaarschijnlijk zal ik niemand hebben kunnen overtuigen. Dit arrest heeft zeker niet tot doel gehad om mee de 800.000 kiezers van het Vlaams blok te veroordelen. De gemiddelde Vlaming is altijd zeer tolerant geweest, maar spijtig genoeg kennen de meeste mensen niet alle standpunten van het Blok. Totslot raad ik iedereen eens aan om het arrest eens door te nemen (het deel van de stavingstukken is het interessantste) en dan er eens kritisch erover te reflecteren. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of bedoel je misschien 'n imam die oproept om homo's te vermoorden, zoals in Nederland? Het Vlaams blok heeft nooit opgeroepen om iemand te vermoorden. Of bedoel je 'n imam die Osama Bin Laden prijst? De nabestaanden van de slachtoffers van 11 september zullen het graag horen! Of bedoel je de moslimjongeren die in West-Europa (in Nederland alleszins wel) geronseld worden voor de jihad? Even je geheugen testen. Herinner jij je nog wat er op 11 maart 2004 gebeurd is? |
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
(wat niet wil zeggen dat er geen andere bewegingen zijn zijn die onder de loupe gehouden moeten worden) |
||
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De criminaliteitsproblematiek kan het Blok overigens geen bal schelen. In de parlementaire commissie "zware criminaliteit" blonk het blok uit in ... afwezigheid ! (nogal straf, niet ?) |
||
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is geen acceptabele manier om je doel te bereiken maar even erg want je sluit zelf een minderheid uit! Ik wil ook niet leven in een samenleving waarin mensen die op het VB willen stemmen, dat niet mogen. Ik wil niet leven in een samenleving waarin een rechtbank bepaalt wie wat mag zeggen en waar! Dat is even erg voor mij als in een samenleving te leven waar homo's beduidend minder rechten dan anderen zouden hebben voor jou is! Besef je dan niet dat je zelf andere mensen aandoet wat je net probeert te voorkomen? 1 op 5 van de mensen die jij op straat tegenkomt, daartegen heb jij nu gezegd 'jouw mening telt niet alleen, ze is slecht en verwerpelijk en VERBODEN' En die VERBODEN, daar ga je te ver! |
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Heb jij dat vonnis eigenlijk wel gelezen ???????????? Moet je vooral eens doen. Er wordt daarin duidelijk en helder aangetoond dat het blok wél alle vreemdelingen over dezelfde kam scheert ... |
||
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() @Moon
Ik kan niet volgen. Ofwel is het Blok verkeerd, ofwel is het Blok niet verkeerd. Zeggen dat het Blok verkeerd is maar dat dat niet op de kiezers slaat is natuurlijk dikke zever. En leg mij ook eens uit hoe iemand die niets kan doen (cordon sanitaire) iets kan verkeerd doen. Het Blok heeft nog niets anders gedaan dan uitspraken gepubliceerd. Uitspraken veroordelen en dan komen zeggen dat er vrijheid van mening is lijkt mij niet bepaald het toppunt van intelligentie.
#10 | ||||||||||
Schepen
|
![]() @moon
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er wordt ten andere NERGENS iemand GEDWONGEN. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu jij.
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
||||||||||
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |