Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2009, 20:18   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Ambassades trekken Waalse vlag voor

De Vlaamsgezinden zijn ferm ontstemd :
hun Leeuw werd onwelvoeglijk getemd.
Op de facades
van d' ambassades
kraait immers een Haan. Zij 't impotent.

Vlamingen beklagen zich erover dat aan Belgische ambassades zelden een Vlaamse vlag hangt, terwijl de Brusselse of Waalse vlag er wel wapperen. De N-VA heeft de minister van Buitenlandse Zaken om opheldering gevraagd. Volgens deze Vlaamse partij zou de Belgische ambassade in Riga zelfs op de Vlaamse feestdag de Waalse vlag met de rode haan hebben uitgehangen in plaats van de Vlaamse Leeuw.

Vlamingen boos

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 29 augustus 2009 om 20:31.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 20:29   #2
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Probleem is héél gemakkelijk op te lossen........

haal gewoon al die arrogante franstalige "fils-a-papaakes" op de consulaten in t'buitenland weg en vervang ze door "meertalige" vlamingen.....

t'zal het imago van ons land ten goede komen, de mensen in t'buitenland die miserie hebben gaan wel degelijk geholpen worden (ook al spreken ze geen frans) en de contacten met de plaatselijke overheid gaan véél vlotter verlopen gezien de meertalenkennis ( en bekwaamheid - intelligentie ) van de vlaamse kandidaten................ en o ja, als belziek morgen mocht ophouden te bestaan kan de vertegenwoordiging ter plaatse gewoon voortgezet worden met één vlag...... geel-zwart........... symbool van vlaanderen, symbool van serieuze en harde werkers waar men kan op vertrouwen !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 29 augustus 2009 om 20:30.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 20:38   #3
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
De Vlaamsgezinden zijn ferm ontstemd :
hun Leeuw werd onwelvoeglijk getemd.
Op de facades
van onz' ambassades
kraait immers een Haan. Maar impotent.

Vlamingen beklagen zich erover dat aan Belgische ambassades zelden een Vlaamse vlag hangt, terwijl de Brusselse of Waalse vlag er wel wapperen. De N-VA heeft de minister van Buitenlandse Zaken om opheldering gevraagd. Volgens deze Vlaamse partij zou de Belgische ambassade in Riga zelfs op de Vlaamse feestdag de Waalse vlag met de rode haan hebben uitgehangen in plaats van de Vlaamse Leeuw.

Vlamingen boos

Iedereen, behalve sommige elementen uit de lagere klasse, weet dat in Riga, de Vlaamse vertegenwoordiging niet gevestigd is op de belgische ambassade. De waalse wel, vanwege de kosten. Maw, in Riga hangt op de ambassade de Belgische vlag uit (lijkt me logisch) , en een paar vensters verder, de waalse. De waalse commerciële vertegenwoordiging is daar namelijk ook gevestigd in tegenstelling tot de vlaamse. Dus geen Vlaamse vlag. Nee. Die kan je ergens anders in de stad bewonderen. Big deal , hé.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 20:42   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Iedereen, behalve sommige elementen uit de lagere klasse, weet dat in Riga, de Vlaamse vertegenwoordiging niet gevestigd is op de belgische ambassade. De waalse wel, vanwege de kosten. Maw, in Riga hangt op de ambassade de Belgische vlag uit (lijkt me logisch) , en een paar vensters verder, de waalse. De waalse commerciële vertegenwoordiging is daar namelijk ook gevestigd in tegenstelling tot de vlaamse. Dus geen Vlaamse vlag. Nee. Die kan je ergens anders in de stad bewonderen. Big deal , hé.
En toch maar door dik en dun blijven beweren dat Vlaanderen en Wallonië één land is.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 20:46   #5
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En toch maar door dik en dun blijven beweren dat Vlaanderen en Wallonië één land is.
Beweer ik dat? Jesus, wat een lagere klasse. Nog één die geen geld heeft.
Oud 29 augustus 2009, 20:46   #6
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vlamingen moeten niet boos zijn voor deze toestand, eigenlijk zouden ze moeten juichen ! de waalse haan = symbool van de maffia van t'zuiden en eveneens symbool van het nakende einde van belziekske.... moesten de "échte belgen" zoals ze zichzelf graag noemen één gram gezond verstand hebben dan zouden ze ervoor zorgen dat alléén de belzieken tricolore uithangt.... kwestie van in t'buitenland een beetje goed te scoren...... maar daar zijn ze zelfs te stom voor !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 29 augustus 2009 om 20:48.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 20:53   #7
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
de vlamingen moeten niet boos zijn voor deze toestand, eigenlijk zouden ze moeten juichen ! de waalse haan = symbool van de maffia van t'zuiden en eveneens symbool van het nakende einde van belziekske.... moesten de "échte belgen" zoals ze zichzelf graag noemen één gram gezond verstand hebben dan zouden ze ervoor zorgen dat alléén de belzieken tricolore uithangt.... kwestie van in t'buitenland een beetje goed te scoren...... maar daar zijn ze zelfs te stom voor !

In belgische ambassades en consulaten heb je enkel functionarissen. Functionarissen en één gram verstand, dat gaat nu éénmaal niet samen ...
Oud 29 augustus 2009, 21:31   #8
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Schandalig eigenlijk, dat mensen zonder geld een mening durven hebben.

Wellicht ware het voor ons allen nuttig van hier niets te posten zonder vooraf aan AyneRand te vragen wat we precies mogen denken.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 22:48   #9
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vlaams-nationalisten die de herfederalisering van de buitenlandse handel bepleiten, het is eens iets anders nietwaar?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 23:33   #10
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Vlaams-nationalisten die de herfederalisering van de buitenlandse handel bepleiten, het is eens iets anders nietwaar?
Waar leest u dat, Geert C ?
Oud 29 augustus 2009, 23:52   #11
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Waar leest u dat, Geert C ?
Ik citeer even Solidarnosc:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het lijkt me logisch dat als de Belgische, Waalse en Brusselse vertegenwoordiging in Riga zitten en de Vlaamse in Vilnius, dat dan in Riga de Belgische, Waalse en Brusselse vlaggen wapperen en in Vilnius de Vlaamse. Indien N-VA erop staat dat aan elke Belgische vertegenwoordiging alle vlaggen wapperen, dan zullen alle regionale vertegenwoordigingen deel moeten gaan uitmaken van de Belgische vertegenwoordiging.

Enfin, het kan natuurlijk ook zijn dat N-VA eist dat voortaan alle Vlaamse vertegenwoordigingen in het buitenland eveneens de Belgische, Waalse en Brusselse vlag moeten uithangen, wat ik ook ten sterkste betwijfel.... N-VA moet logischerwijs één van beide standpunten onderschrijven als ze oprecht verontwaardigd is over de afwezigheid van de Vlaamse vlag in Riga.

Tja, dat soort spreidstanden krijg je ook alleen als politici wanhopig zaken zoeken om verontwaardigd over te doen.

Edit: hier mag trouwens een slotje op, dit is al het tweede of derde topic over deze "kwestie".
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 29 augustus 2009 om 23:58.
Oud 30 augustus 2009, 00:00   #12
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik citeer even Solidarnosc:

Het lijkt me logisch dat als de Belgische, Waalse en Brusselse vertegenwoordiging in Riga zitten en de Vlaamse in Vilnius, dat dan in Riga de Belgische, Waalse en Brusselse vlaggen wapperen en in Vilnius de Vlaamse. Indien N-VA erop staat dat aan elke Belgische vertegenwoordiging alle vlaggen wapperen, dan zullen alle regionale vertegenwoordigingen deel moeten gaan uitmaken van de Belgische vertegenwoordiging.

Enfin, het kan natuurlijk ook zijn dat N-VA eist dat voortaan alle Vlaamse vertegenwoordigingen in het buitenland eveneens de Belgische, Waalse en Brusselse vlag moeten uithangen, wat ik ook ten sterkste betwijfel.... N-VA moet logischerwijs één van beide standpunten onderschrijven als ze oprecht verontwaardigd is over de afwezigheid van de Vlaamse vlag in Riga.

Tja, dat soort spreidstanden krijg je ook alleen als politici wanhopig zaken zoeken om verontwaardigd over te doen.

Edit: hier mag trouwens een slotje op, dit is al het tweede of derde topic over deze "kwestie".
Ik neem kennis van uw gedachtengang, maar waar leest u dat Vlaams-nationalisten de herfederalisering van de buitenlandse handel bepleiten ?
Oud 30 augustus 2009, 00:02   #13
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik neem kennis van uw gedachtengang, maar waar leest u dat Vlaams-nationalisten de herfederalisering van de buitenlandse handel bepleiten ?
Ze willen toch dat de Belgische ambassades bevoegd worden voor de vertegenwoordiging van het Vlaamse handelsbeleid?

Dat is het logische gevolg van verontwaardiging over het ontbreken van een Vlaamse vlag op een gebouw waar de Belgische ambassade en de Waalse en Brusselse handelsvertegenwoordigingen gevestigd zijn.

Ik krijg echt het schijt van kaakslag-nationalisme.

Laatst gewijzigd door Geert C : 30 augustus 2009 om 00:08.
Oud 30 augustus 2009, 00:06   #14
Geert C

Standaard

Ik zal het nog eventjes op een rijtje zetten voor wie het nu nog niet snapt:

In Riga zitten drie vertegenwoordigingen:
- de Belgische ambassade, die de Belgische vlag uithangt;
- de Waalse handelsvertegenwoordiging, die de Waalse vlag uithangt; en
- de Brusselse handelsvertegenwoordiging, die de Brusselse vlag uithangt.

De Vlaamse handelsvertegenwoordiging, die de Vlaamse vlag uithangt, zit in Vilnius.

De verontwaardiging van N-VA is misplaatst (tenzij ze eisen dat de Vlaamse vertegenwoordiging naar Riga verhuist) en waarschijnlijk onoprecht.

Laatst gewijzigd door Geert C : 30 augustus 2009 om 00:08.
Oud 30 augustus 2009, 00:14   #15
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze willen toch dat de Belgische ambassades bevoegd worden voor de vertegenwoordiging van het Vlaamse handelsbeleid?

Dat is het logische gevolg van verontwaardiging over het ontbreken van een Vlaamse vlag op een gebouw waar de Belgische ambassade en de Waalse en Brusselse handelsvertegenwoordigingen gevestigd zijn.

Ik krijg echt het schijt van kaakslag-nationalisme.
Sorry, Geert C, maar dat zogenaamd logisch gevolg is niets méér of minder dan wat u er van maakt, en dus bijlange niet wat de Vlaams-nationalisten bepleiten, nietwaar.
Oud 30 augustus 2009, 00:18   #16
Geert C

Standaard

Citaat:
Sorry, Geert C, maar dat zogenaamd logisch gevolg is niets méér of minder dan wat u er van maakt, en dus bijlange niet wat de Vlaams-nationalisten bepleiten, nietwaar.
Dan is hun verontwaardiging dus onoprecht.
Oud 30 augustus 2009, 00:20   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat gij dat beweert, ik zeg dat ze dat beweren, (ze, de Belgicisten). Sorry als het niet duidelijk was.
Oud 30 augustus 2009, 00:24   #18
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schandalig eigenlijk, dat mensen zonder geld een mening durven hebben.

Wellicht ware het voor ons allen nuttig van hier niets te posten zonder vooraf aan AyneRand te vragen wat we precies mogen denken.
Oh maar ik heb dat graag dat hij denkt dat ik geen geld heb. Ik hoop dat de belastingen dat ook denken.
Oud 30 augustus 2009, 00:52   #19
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan is hun verontwaardiging dus onoprecht.
Dat is nooit geheel onmogelijk : oprechtheid is over het algemeen een niet te fel nagestreefde deugd in de politiek, zoals u weet.

Maar dat betekent nog niet dat Vlaams-nationalisten bepleiten wat u beweert dat ze bepleiten.
Oud 30 augustus 2009, 00:59   #20
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Oh maar ik heb dat graag dat hij denkt dat ik geen geld heb. Ik hoop dat de belastingen dat ook denken.
Jaja, maar u bent bovendien van de lagere klasse, als het van AyneRand afhangt.

Niet dat dit erg is ; we zijn hier allemaal van de lagere klasse, volgens hem.

Het moet wel zijn dat er geen forums bestaan specifiek voor de klasse van AyneRand, denk ik. Wat doet hij hier anders tussen het gespuis ?

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 30 augustus 2009 om 00:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be