Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 april 2004, 07:45   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

KULeuven bekijkt de positie van Storme

De KULeuven zal nagaan of ze sancties
neemt tegen professor Matthias Storme.

Die heeft na het arrest over het Vlaams
Blok van het Gentse hof van beroep
opgeroepen om voor de extreem-rechtse
partij te stemmen.

Bron VRT.

Dat zegt genoeg zeker!!!
De Prof is offline  
Oud 26 april 2004, 07:47   #2
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Ja hoor, dat zegt alles. Maar misschien kan je toch even resumeren?
numarx is offline  
Oud 26 april 2004, 07:55   #3
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Ik zie niet in waarom men nog maar moet "denken" aan "sancties" om een politieke mening.
De Prof is offline  
Oud 26 april 2004, 08:15   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Voila ik heb ongeveer hetzelfde gedacht.

Ik had gelijk vorige week met te stellen dat men de vrije meningsuiting heeft afgeschaft in dit land.

Heeft prof Storme soms opgeroepen tot geweld ? tot discriminatie ? tot racisme ?

Neen dus. die mens heeft gewoon dat vonnis bekeken (en als professor recht zal hij dat nog beter kunnen als ik zal ik denken) en kwam toevallig totdezelfde conclusie als ik.

Voor wanneer de bonk op mijn voordeur met de woorden : Tegendradigaard, MIT KOMMEN. SOFORT.

In dit land kan je niet meer zeggen wat je denkt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2004, 08:32   #5
Spolspoel & Besmett
Vreemdeling

Spolspoel & Besmett's schermafbeelding

Standaard

met deze sancties gaat men er alleen voor zorgen dat er nog meer mensen achter het VB gaan staan. want nu zegt men : zie je wel, er is geen vrije meningsuiting ivm het blok mogelijk.
Spolspoel & Besmett is offline  
Oud 26 april 2004, 08:49   #6
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Het arrest vertoont veel gelijkenissen met de arresten die terug te vinden zijn tijdens de inquisitie.

In het boek ‘Abrégé du manuel des Inquisiteurs’ van Abbé Morellet, 1762 staat een tekst onder het hoofdstuk: De l’interrogatoire de l’accusé, p. 109

Citaat:
« …il faut qu’après les avertissements de l’inquisiteur, il abandonne ses erreurs ; autrement il devient hérétique obstiné et impénitent.
Quelques auteurs ont prétendu que les avertissements du seul inquisiteur ne suffisent pas pour cela. Mais le sentiment du plus grand nombre, et le seul qui puisse être suivi, est que toutes les fois que l’inquisiteur, agissant comme juge , avertit l’accusé que telle et telle opinion est hérétique, même lorsqu’il s’agit d’une opinion qui n’a pas été ouvertement condamnée, l’accusé est obligé de l’abandonner sous peine d’être regardé comme hérétique obstiné »
Hier een redelijke vertaling.

…hij moet nadat hij door de inquisiteur verwittigd is, zijn fouten herstellen, zoniet wordt hij een verstokte ketter zonder berouw. Enkele auteurs vermeldden dat de verwittigingen van een enkele inquisiteur niet voldoende waren. Maar de stelling van de meerderheid, die trouwens moet gevolgd worden, stelt dat de inquisiteur die als rechter aangesteld is, de beschuldigde moet verwittigen dat deze of gene opinie een ketterij is, zelfs indien deze niet openlijk (specifiek) verboden is. De beschuldigde moet deze dwaling herroepen, zoniet wordt hij beschouwd als verstokte ketter.

Het boek van Abbé Morellet uit een kritiek op de Inquisitie en haar stellingen zoals die verschenen in het Directorium Inquisitorum van Nicholau Eimeric.
Jean-Pierre is offline  
Oud 26 april 2004, 09:05   #7
SB1234
Schepen

Standaard

De KUL heeft zich totaal NIET te bemoeien met de overtuigingen van haar personeelsleden dunkt me.

Dat de N-VA Storme op het matje roept is dan weer vrij normaal lijkt me.
SB1234 is offline  
Oud 26 april 2004, 09:20   #8
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
De KUL heeft zich totaal NIET te bemoeien met de overtuigingen van haar personeelsleden dunkt me.

Volledig akkoord met de twee stellingen.
Kaal is offline  
Oud 26 april 2004, 09:21   #9
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WEL als hij die in zijn klaspraktijk naar voor zou brengen.
(Wat bij mijn weten nog niet gebeurd is.)
TL is offline  
Oud 26 april 2004, 09:28   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Me dunkt dat Prof. Storme zich duidelijk uitspreekt of de JURIDISCHE kant van de zaak. Indien hij zelfs d�*t niet mag doen in zijn klas dan zitten we helemaal in de inquisitie!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 26 april 2004, 09:36   #11
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Me dunkt dat Prof. Storme zich duidelijk uitspreekt of de JURIDISCHE kant van de zaak. Indien hij zelfs d�*t niet mag doen in zijn klas dan zitten we helemaal in de inquisitie!
...of middenin de glorieuze "culturele revolutie". Professoren en ander academisch personeel hebben nogal eens de neiging om politiek actief te zijn, zeker in de faculteiten rechtsgeleerdheid in dit land. Er bestaat een zeer lange ononderbroken traditie van politieke lobbying en nepotisme bij de benoeming van academici die bij het brede publiek vaak volslagen onbekend is.

Diezelfde mechanismen, via een hele rist van toezichtsorganen en -commissies zullen nu in stelling gebracht worden om een grote zuivering door te voeren.

En let op... in die zelfverklaarde rechtscolleges gelden geen procedureregels en moeten de rechten van de verdediging niet gerespecteerd worden!

Intellectueel Vlaanderen bereid u maar alvast voor op de culturele revolutie!
Oud 26 april 2004, 09:42   #12
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De KUL is een bedrijf zoals een ander. Als de directie van het bedrijf vindt dat mijnheer Storme door zijn uitlatingen het bedrijf in een negatief daglicht stelt, heeft zij volgens mij zeker het recht om sancties te nemen tegen dat pesoneelslid. Mijnheer Storme mag dan nog denken wat hij wil, daar heeft de KUL inderdaad geen zaken mee. Zodra hij zijn mening uit hoofde van zijn functie openbaar maakt, heeft de KUL het volste recht om in te grijpen.
Patsy Stone is offline  
Oud 26 april 2004, 09:45   #13
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als mijnheer Storme een oproep lanceert om massaal op het Vlaams Blok te stemmen (hoe nobel zijn beweegredenen ook mogen zijn) spreekt hij zich m.i. niet echt uit over de juridische kant van de zaak hoor...
Patsy Stone is offline  
Oud 26 april 2004, 09:47   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Voila ik heb ongeveer hetzelfde gedacht.

Ik had gelijk vorige week met te stellen dat men de vrije meningsuiting heeft afgeschaft in dit land.

Heeft prof Storme soms opgeroepen tot geweld ? tot discriminatie ? tot racisme ?

Neen dus. die mens heeft gewoon dat vonnis bekeken (en als professor recht zal hij dat nog beter kunnen als ik zal ik denken) en kwam toevallig totdezelfde conclusie als ik.

Voor wanneer de bonk op mijn voordeur met de woorden : Tegendradigaard, MIT KOMMEN. SOFORT.

In dit land kan je niet meer zeggen wat je denkt.

Stuur mij dan maar een pee emeke vanuit den bak, ik zal u met veel plezier, veel machtsvertoon en geweld uit de gedapo gevangenis komen halen !
Herr Flick is offline  
Oud 26 april 2004, 10:08   #15
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Met zo'ne naam... even naar uwen oom bellen zeker (zie allo allo)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2004, 11:15   #16
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Ik zie niet in waarom men nog maar moet "denken" aan "sancties" om een politieke mening.
Omdat in die 'mening' de woorden VLaams en BLOK voorkomen

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 26 april 2004, 11:20   #17
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone
Citaat:
Als mijnheer Storme een oproep lanceert om massaal op het Vlaams Blok te stemmen (hoe nobel zijn beweegredenen ook mogen zijn) spreekt hij zich m.i. niet echt uit over de juridische kant van de zaak hoor...
Als je erbij bedenkt dat op het Vlaams Blok stemmen onze enige mogelijkheid tot verzet is, vind ik dan weer van wel...

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 26 april 2004, 11:49   #18
Maxime_Penen
Burger

Maxime_Penen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

De KUL is een bedrijf zoals een ander. Als de directie van het bedrijf vindt dat mijnheer Storme door zijn uitlatingen het bedrijf in een negatief daglicht stelt, heeft zij volgens mij zeker het recht om sancties te nemen tegen dat pesoneelslid. Mijnheer Storme mag dan nog denken wat hij wil, daar heeft de KUL inderdaad geen zaken mee. Zodra hij zijn mening uit hoofde van zijn functie openbaar maakt, heeft de KUL het volste recht om in te grijpen.
Zeer fijn, maar voor zover ik weet mag, juridisch gezien, een werkgever geen werknemers voortrekken, negeren, ontslaan of aannemen op basis van een politieke mening. Die is vrij.
Maxime_Penen is offline  
Oud 26 april 2004, 12:06   #19
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime_Penen
Citaat:

Zeer fijn, maar voor zover ik weet mag, juridisch gezien, een werkgever geen werknemers voortrekken, negeren, ontslaan of aannemen op basis van een politieke mening. Die is vrij.
Het gaat niet over het hebben van een mening, maar over het uiten ervan als vertegenwoordiger van een instantie, in dit geval de KUL.
Patsy Stone is offline  
Oud 26 april 2004, 12:07   #20
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:

Als je erbij bedenkt dat op het Vlaams Blok stemmen onze enige mogelijkheid tot verzet is, vind ik dan weer van wel...
Wat heeft dat met de juridische kant van de zaak te maken?
Patsy Stone is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be