Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2009, 22:21   #1
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard Minister Turtelboom ontslaat Gentse korpschef

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...korpschef.aspx

Minister Turtelboom ontslaat Gentse korpschef

20:27 Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom wil de Gentse korpschef Peter De Wolf ontslaan. De man zou wel zijn behaalde graden en pensioenrechten behouden.

Op zaterdag 7 februari reed de pas benoemde korpschef met zijn dienstwagen tegen een geparkeerde wagen. De Wolf had te veel gedronken en schakelde de hulp van adjunct-commissaris Sonja Corryn in.
Valse PV

Corryn zat naast hem in de wagen en verklaarde dat zij aan het stuur had gezeten. Ook Olivier Speeckaert, het hoofd van de Dienst Intern Toezicht, werkte mee aan het valse PV.

De Wolf verklaarde in het proces-verbaal dat hij door gemeenteraadslid Anne Schiettekatte naar huis was gebracht en in de nacht van 7 februari dus niet in de wagen had gezeten. De politica van sp.a, die bevriend is met De Wolf, bevestigde dat verhaal.
Veroordeling

Na onderzoek van het Comité P bleek in maart dat het hele verhaal niet klopte. De Gentse burgemeester Daniël Termont (sp.a) schorste De Wolf en de twee politieofficieren voor vier maanden. Gemeenteraadslid Schiettekatte nam daarna ook ontslag naar aanleiding van de zaak.

De correctionele rechtbank veroordeelde De Wolf voor het vervalsen van een proces-verbaal, inbreuken op de wegcode en vluchtmisdrijf en legde hem een celstraf van twaalf maanden met uitstel op. De Wolf tekende beroep aan tegen die straf. Corryn en Speeckaert kregen 6 maanden met uitstel.
Ontslag

Minister Turtelboom wil De Wolf nu ontslaan, wat de op een na zwaarste tuchtmaatregel zou zijn. Het is nog onduidelijk of De Wolf in beroep gaat tegen het tuchtdossier.

Adjunct-commissaris Sonja Coryn verliest twee jaar anciënniteit, maar blijft aan de slag bij de politie.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 22:24   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Opgeruimd staat netjes.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 22:27   #3
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Weer geen gevangenisstraf uiteraard!

Gratis stelen.

En deze mensen moeten andere mensen op het rechte pad houden...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 12:43   #4
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Die kerel komt er véél te gemakkelijk vanaf
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 12:48   #5
pegasus6869
Banneling

Standaard

GOED ZO !!!!!!!
Goede beslissing voor die DANDY !!!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 12:50   #6
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 12:56   #7
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Wie al een paar stenen tegen zijne kokus heeft gehad ligt plat.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 13:15   #8
giserke
Banneling

Standaard

hij zal zijn lidgeld van de Loge niet betaald hebben zeker.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 14:05   #9
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Of niet naar de bijeenkomst gegaan zijn van opus dei
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 14:51   #10
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Of niet naar de bijeenkomst gegaan zijn van opus dei
Denk niet dat die ook al in de Gentse politie geïnfiltreerd zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 15:00   #11
monza
Gouverneur

Standaard

Wat gij denkt is dan ook van weinig belang. Ik heb liever feiten.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 15:03   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Weer geen gevangenisstraf uiteraard!

Gratis stelen.

En deze mensen moeten andere mensen op het rechte pad houden...
Wilt gij, en anderen in deze draad, wel eens uw ogen en oren openhouden:

enkele maanden geleden deed de rechtbank haar uitspraak. Daar had men kunnen beslissen of diene Wolf naar de Nieuwe Wandeling moest, ja of neen.

Maar nu is het zijne werkgever die aan het woord is.
En diene mag/kan alleen maar zeggen: ik kegel je op straat, of ik geef je minder pree ..enz. Konkreet: een minister kan niemand in 't gevang smijten.

Nu, mijn konkluzie: 15000 ekstra stemmen voor Truttenboom, wegens de juiste beslissing volgens vele Vlamingen.
Ik overwoog om er een aparte draad over te beginnen, over Truttenboom dan:
"15000 ekstra stemmen wegens been stijf houden in regularizasiedossier, en 15000 stemmen wegens flik De Wolf terug naar zijn bos te sturen"
Ik moet eens terug opzoeken over Truttenboom, is die niet van de VU geweest?
Spijtig dat ze daar nu in die anti-Vlamingen-partij zit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 september 2009, 20:47   #13
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit staat inderdaad in schril kontrast met de voorzichtige benadering - ik druk me zacht uit - van corrupte en onbekwame magistraten... Scheiding der machten, juist ja.
Oud 2 september 2009, 21:20   #14
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zaterdag 7 februari reed de pas benoemde korpschef met zijn dienstwagen tegen een geparkeerde wagen. De Wolf had te veel gedronken en schakelde de hulp van adjunct-commissaris Sonja Corryn in.
Valse PV
Hoe erg....

Moet men daarvoor de mensen ontslaan ? Boete, tijdelijke inhouding van wedde, tuchtmaatregel, al wat je wil. Maar om voor zo een bagatel, want dat is het, iemand geheel uit zijn functie zetten, zijn werk en carrière door de venster gooien, kan er bij mij niet in.

Men verkneukelt zich hier enkel en alleen omdat het een politielid betreft, indien het Jan Modaal zou betreffen, zou men echter moord en brand schreeuwen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 21:27   #15
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hoe erg....

Moet men daarvoor de mensen ontslaan ? Boete, tijdelijke inhouding van wedde, tuchtmaatregel, al wat je wil. Maar om voor zo een bagatel, want dat is het, iemand geheel uit zijn functie zetten, zijn werk en carrière door de venster gooien, kan er bij mij niet in.

Men verkneukelt zich hier enkel en alleen omdat het een politielid betreft, indien het Jan Modaal zou betreffen, zou men echter moord en brand schreeuwen.
zegt het begrip "voorbeeldfunctie" u iets?

daarnaast heeft hij strafbare feiten gepleegd en ook zijn gezag misbruikt en druk uitgeoefend op naaste collega's om hetzelfde te doen, om vervolging te voorkomen. Ontslag lijkt me wel het minste.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2009, 21:45   #16
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
zegt het begrip "voorbeeldfunctie" u iets?
Ja.

In deze context is het een absurde versie van klassejustitie. Hij wordt buiten alle proportie aangepakt omdat hij agent is.

Ik dacht in mijn naïviteit dat iedereen gelijk voor de wet diende te zijn. Maar mensen in een "voorbeeldfunctie" - wat een belachelijk begrip - worden blijkbaar voor relatief banale zaken bijzonder zwaar gestraft.
Citaat:
Ontslag lijkt me wel het minste.
Het minste ? Anders misschien nog 50 stokslagen erbij ? Het zal hem leren blikschade te veroorzaken en dit proberen te verdoezelen. Zoiets zou immers bij de gewone Belg nooit opkomen.
Oud 2 september 2009, 21:46   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe erg....

Allez gij jong,
dat zou toch de deur open zetten voor alle flikken om maar te zuipen, voor en na hun werk, zelfs tijdens hun werk;
voor vriendendiensten - als ge van de juste partij zijt, moogt ge doorrijden, als ge van geen partij zijt, iets betalen aan oom agent .... of nog erger: gij als nuchtere hebt een aksident met een zatlap ... maar aan zijn zatlappenstatus wordt gefoefeld ...

neen, zo iemand moet niet alleen ontslag krijgen, hij/zij mag nooit meer een publieke funksie kunnen vervullen.

Daarbij, als hij/zij kwaliteiten heeft, zal hij/zij zijn/haar weg wel vinden in andere werkmiddens, waar het minder maatscahppelijk belangrijk is of je naar huis rijdt in je auto met je zatte patatten.

Oud 2 september 2009, 21:52   #18
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez gij jong,
dat zou toch de deur open zetten voor alle flikken om maar te zuipen, voor en na hun werk, zelfs tijdens hun werk;
voor vriendendiensten - als ge van de juste partij zijt, moogt ge doorrijden, als ge van geen partij zijt, iets betalen aan oom agent .... of nog erger: gij als nuchtere hebt een aksident met een zatlap ... maar aan zijn zatlappenstatus wordt gefoefeld ...

neen, zo iemand moet niet alleen ontslag krijgen, hij/zij mag nooit meer een publieke funksie kunnen vervullen.

Daarbij, als hij/zij kwaliteiten heeft, zal hij/zij zijn/haar weg wel vinden in andere werkmiddens, waar het minder maatscahppelijk belangrijk is of je naar huis rijdt in je auto met je zatte patatten.
Sorry maar ik kijk weinig tot niet naar de functie, toch niet in zo een geval.

Hier heeft iemand blikschade veroorzaakt en hij heeft dit met zijn zatte kop proberen te arrangeren. Belgischer kan haast niet.

Ik heb niet het allerminst probleem met tuchtmaatregelen enz., maar het kan niet dat zoiets banaals verantwoordelijk is voor het in rook opgaan van een carrière.
Oud 2 september 2009, 22:00   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind een korrekt handelen van openbare diensten niet "zoiets banaals".

Ik vermoed zelfs niet dat zo iemand thuis hoort in een verantwoordelijke funksie in eenderwelk privé bedrijf. Zo smossen met goederen van het werk (zijn auto) en zo mensen onder druk zetten om aan uw verantwoordelijkheid te ontkomen ...
daarbij, als hij ermee weg zou komen, dan zou hij misschien volgende keer een kind dood rijden, en dan ook ermee weg proberen te komen.

Oud 2 september 2009, 22:11   #20
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij wordt buiten alle proportie aangepakt omdat hij agent is.
Zegt het woord gevangenis u iets?

In elk beschaafd land zou een dergelijke meneer daar een tijdje in mogen logeren.

Hier niet. Zoals gewoonlijk. Geheel binnen de Belgische proporties dus.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 september 2009 om 22:11.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be