![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steeds meer krijg ik de indruk dat protestanten niet helemaal normaal zijn. Ze zijn anti-sociaal (werkelijk, er komt niets uit!), zijn lange tijden achter elkaar aan het bidden, begrijpen humor niet, en zijn i.t.t. de relatief twijfelende Katholieken, arrogant overtuigd van hun eigen gelijk. Elke ochtend een dagelijkse portie geloof, zoals een junkie heroïne in z'n ad'ren spuit. Echte heroïne is natuurlijk uit den boze, net als alcohol, vaccinaties, broeken voor meisjes, en een willekeurig iets doen op zondag.
Protestanten zijn eng. Wat is er mis met ze? Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 31 augustus 2009 om 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mischien zijn ze makkelijker te manipuleren omdat ze verdeelder zijn dan katholieken, makkelijker voor de kar te spannen van degenen die een westers fundamentalisme willen stimuleren alzo onterecht hopend de Islam te kunnen tegen houden, of een verdeel en heersspelletje met Europa te kunnen spelen.
Misschien echter veralgemene we te veel. Hopelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() katholieken mogen al eens een zonde begaan, dat wordt op de biechtstoel wel even rechtgezet.
lijkt me het wezenlijke verschil |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Anti-sociaal zeker niet maar het is toch normaal dat de meesta van je vrienden en kennissen mensen zijn die in dezelfde richting denken ? Bidden ja dat is belangrijk maar ik denk dat je wel overdrijft hoor ... . De meeste bidden geen uren per dag (alhoewel er daar op zich niks mis mee is integendeel zelfs). Ze hebben een andere humor. Lijkt me dat drugs niet enkel bij protestanten uit den boze is .. ik denk dat er maar weinig ouders zijn die hun kinderen toestaan om drugs te gebruiken .. . Dat van die alcohol klopt niet echt. Er zijn er die niet drinken, maar de meeste (en ik ook ) drinken wel eens een glaasje maar in mijn gevaal heel weinig. Ik heb er gewoon geen behoefte aan. Wat is er trouwens mis met mensen die weinig of geen alcohol drinken ?? Vaccinaties zijn gewoon slecht, maar ja dan moet je wel even wat willen lezen he .. . Heb je al eens naar de ingredienten gekeken ? Wellicht niet ... . Trouwens durf je dit ook te zeggen over de islam ? Wellicht niet want anders staan er morgen 50 van die gasten aan je deur om je eens aan te pakken .. . Toch eigenaardig dat protestanten dat niet doen he ? Maakt ze natuurlijk wel een makkelijk slachtoffer voor linkse rakkers of ander links liberalen die geen waarden hebben. Ik kan u verzekeren dat een christelijke maatschappij de beste maatschappij is die er kan zijn. Eenmaal je de bijbel overboord gooit zie je allerllei ongewenste zaken opduiken. Let maar goed op de komende jaren ... dictatuur komt eraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Vaccinaties slecht
![]() Oh Dirk we hebben je humor gemist ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou u er trouwens toch graag op willen wijzen dat de meeste goede waarden, niet Christelijk zijn. Of we moeten de Bijbel heel selectief gaan lezen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die type is boos, verontwaardigd en beledigd opgestapt. We lachen nog regelmatig met dat verhaaltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Zinloos materialistisch protest.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek uit eigen ervaring uit Duitsland en Oostenrijk, katholieken en protestanten leven daar gewoon onder elkaar, ook mijn familie en schoonfamilie. Of we nu - bij gelegenheid - naar een Katholieke Mis of Evangelische Mis gaan speelt geen rol. bvb. mijn schoonmoeder´s begrafenis -onlangs- vond plaats in een Katholieke kerk door een Evangelische priester, mijn schoonmoeder was eerst katholiek maar is bij haar *huwelijk protestants geworden met "zachte dwang" van de schoonfamilie. (dat huwelijk was in 1949*) Eigenlijk sinds 1982 bestaat die "zachte dwang" zelfs niet meer bij een eventueel huwelijk. Een gemengd huwelijk is dan een Oecumenisch huwelijk tijdens een Oecumenische Mis, priester naar keus protestant of katholiek meestal naargelang in welk kerkgebouw men wilt trouwen (prot. of kath.) Citaat:
Hoe het in Nederland gebruikelijk is, weet ik niet zo. Utrecht (meestal aan de grachten) vond ik wel een heel gezellige stad, had ik zo de indruk. Komen daar geen protestanten ? ![]() Elk Christelijk gemengd land zal zo wel zijn verschilletjes hebben... ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 september 2009 om 15:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
es lebe thomas münzer! vrede, redwasp
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
et jean meslier évidemment vrede, redwasp
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Uit het CIA factsheet over noord korea:
traditionally Buddhist and Confucianist, some Christian and syncretic Chondogyo (Religion of the Heavenly Way) note: autonomous religious activities now almost nonexistent; government-sponsored religious groups exist to provide illusion of religious freedom. Bertie, je post bewijst duidelijk dat religieuze fanatici de waarheid aanpassen om hun eigen conclusies te ondersteunen. Je hebt dus GEEN gelijk en je stelt jezelf tentoon als liefhebber van oogkleppen. Blijf vooral posten, is goed voor de humor in mijn leven. Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 september 2009 om 15:57. |
![]() |
![]() |