Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2004, 11:31   #1
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

NIEUWE KLACHTEN TEGEN KARDINAAL JOOS
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
De holebivereniging "Wel jong niet
hetero" en de Liga van Homocentra
hebben klacht ingediend tegen kardinaal
Joos bij het Centrum voor Gelijke
Kansen en Racismebestrijding wegens
inbreuk op de antidiscriminatiewet.

Aanleiding is de uitnodiging voor een
"Mariaviering" volgende zondag in
Overijse, waar Joos gastspreker is.

In de tekst wordt scherp uitgehaald
naar homoseksualiteit en
condoomgebruik.

Homo's worden onder meer "pervers" en
"adderengebroed" genoemd. Joos haalde
in januari ook al scherp uit naar
homo's. Ook toen volgden klachten.
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 11:37   #2
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

De inquisitie begint vorm te krijgen!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 11:40   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

moet kunnen, de wet is de wet!

en in de interpretatie van de rechters is het UITEN van enige kritiek (mits herhaald - wat kardinaal Joos waarschijnlijk wel al dikwijls gedaan heeft) inderdaad niet aanvaardbaar.

"ik moet niets van die zwette hebben" is voldoende voor een boete van 500Euro + 250 Euro schadevergoeding, mits GEUIT in aanwezigheid van andere personen.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 11:50   #4
Tegendradigaard

Standaard

Ik wil het racisme aanklagen van Kaiser die de kleur 'bruin' zwart maakt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 11:56   #5
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
da's inderdaad wel een beetje 'groen' van Kaiser..
Oud 26 april 2004, 11:56   #6
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben half Belg en u klacht zal lekker geklasseerd worden wedden ?
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 11:59   #7
Tegendradigaard

Standaard

ongetwijfeld..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 26 april 2004, 11:59   #8
Luddo
Minister

Standaard

[quote="circe"]moet kunnen, de wet is de wet!

en in de interpretatie van de rechters is het UITEN van enige kritiek (mits herhaald - wat kardinaal Joos waarschijnlijk wel al dikwijls gedaan heeft) inderdaad niet aanvaardbaar.

"ik moet niets van die zwette hebben" is voldoende voor een boete van 500Euro + 250 Euro schadevergoeding, mits GEUIT in aanwezigheid van andere personen.....[/quote]

Ik heb dat wel al eens gezegd in het bijzijn van velen en niemand stoorde zich er aan en ik heb geen boete gekregen!
PS: Het ging wel over T-shirts!
Oud 26 april 2004, 12:01   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

tja, deze mijnheer had het anders wel aan zijn broek (dan geen t-shirt, maar zijn boete)

http://www.antiracisme.be/nl/rechtsp...-18_c_turn.pdf

zelfs commentaar geven op een "zwarte" kelner is uit den boze!

Zorg toch maar best dan dat je een "witte" hebt en als je niet tevreden bent, kan je daar wel commentaar op leveren.

Gezien dit vonnis, zou ik dan de mogelijkheid hebben om in een restaurant op een beleefde wijze te verzoeken naar bediening door een witte persoon, vermits indien ik niet akkoord ben met de bediening ik dan wel commentaar mag leveren en geen 10.000 bf boete moet oplopen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 april 2004, 12:02   #10
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
Citaat:
ben half Belg en u klacht zal lekker geklasseerd worden wedden ?
Heel opmerkelijke opmerking van Kaiser.

Als ne Vlaams Blokker zegt dat het centrum Leman racistisch tewerk gaat maw systematisch onderscheid maakt naargelang de afkomst van de persoon die komt klagen dan zou men dat kunnen afdoen als Vlaams Blok praat.

Maar als een halve Belg openlijk zegt dat hij als halve Belg niet vervolgd zal worden door het Centrum Leman, duidelijk verwijzend naar zijn afkomst dan is dit de bevestiging van wat sommige Vlaams Blokkers al lang beweren.

Misschien staat het zelfs in het arrest van de rechtbank van Gent ?

Oud 26 april 2004, 12:09   #11
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Welke helft van uw lichaam is Belgisch?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 15:26   #12
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser

Aanleiding is de uitnodiging voor een
"Mariaviering" volgende zondag in
Overijse, waar Joos gastspreker is.

In de tekst wordt scherp uitgehaald
naar homoseksualiteit en
condoomgebruik.

Homo's worden onder meer "pervers" en
"adderengebroed" genoemd. Joos haalde
in januari ook al scherp uit naar
homo's. Ook toen volgden klachten.
Kunnen we de gewraakte tekst eens lezen? Want dit is mij wel iets te vaag... Als het in de lijn ligt van het interview in P-Magazine, dan heeft Joos niks te vrezen en gaat het enkel over een overdreven profileringsdrang van het zoveelste marginale holebi-groeperinkje.

Tja, nu is het een schietkraam geworden he... Iedereen met een uitgesproken mening loopt het risico op processen.

Misschien tijd om de rechtsfiguur van het "tergend en roekeloos geding" eens bij te stellen zeker? Kwestie van een passende tegenvordering tegen dat soort van fanaatjes te kunnen uitwerken. D�*t lijkt me niet meer dan fair play...
Oud 26 april 2004, 15:33   #13
Sprot
Burger

Sprot's schermafbeelding

Standaard

Nie alleen tegen die conservatieve katholieken, hé ... ook (terecht) de fundamentalistische moslims !!!

Holebi’s dienen klacht in tegen homofobe katholieken en moslims

BRUSSEL Eigen berichtgeving
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) mag zich vandaag verwachten aan een klacht tegen kardinaal Gustaaf Joos wegens inbreuken op de antidiscriminatie wet. De kardinaal van Landskouter liet begin dit jaar van zich spreken toen hij in een interview met P-magazine 90 procent van de homoseksuelen “perverten” noemde, schrijvers als Hugo Claus en Jef Geeraerts “smeerlappen”, en meer van dat fraais.

Vooral de beledigende taal ten aanzien van homoseksuelen was voor het CGKR de reden om in januari een klacht in te dienen bij het parket van Gent. Vandaag valt er bij het centrum zelf een tweede klacht binnen over kardinaal Joos, deze keer afkomstig van Wel Jong Niet Hetero, de grootste holebi-jongerenorganisatie in Vlaan deren. De kardinaal slaat volgende zondag namelijk opnieuw toe, op een Mariaviering in de aartsconservatieve katholieke kloostergemeenschap Christus Sacerdos in Overijse. In de aankondiging van die Mariaviering gaat Christus Sacerdos nog verder dan de kardinaal. Joos wordt geprezen om zijn parler vrai. Trouwens, zo zegt Christus Sacerdos, de kardinaal toont zich met zijn uitlatingen heel bijbelvast, want in het heilige boek staan “nog veel sterkere uitspraken”.

Ten bewijze: “Heeft Johannes de Doper het niet over ‘adderengebroed’? (...)” En, zo gaat het verder: “Heeft de kardinaal geen gelijk als hij stelt dat onze perverse maatschappij perverse vruchten voortbrengt, zoals zij die tot homo’s en lesbiennes werden gemaakt door deze maatschappij? Adderengebroed!” “We pikken het niet meer dat onder het mom van godsdienstvrijheid wordt aangezet tot homohaat”, zegt holebi-woordvoerder Sven Pichal.

De organisatie dient daarnaast klacht in tegen de auteur en de uitgever van een moslimboek dat vorige week voor commotie zorgde in Nederland.

In het boek De weg van de moslimis sprake van homoseksuelen die van het dak moeten worden gegooid.

Ook bevat het boek ‘tips’ om vrouwen te slaan. Het boek blijkt ook in België te koop. Pichal: “Heel wat jongeren in ons land groeien op in een moslim- of christelijk gezin. Onder hen zijn er jongeren die ontdekken dat ze homo, lesbisch of bi zijn.

Zij zijn extra kwetsbaar als hun ouders die extreme homofobe uitspraken voor waar aannemen.” (FR)
http://dutch.faithfreedom.org/forum/
Sprot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 15:38   #14
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

en de pret begint al. Het Vlaams Blok dient niet eens het startsein te geven, ze doen het zelf al
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 15:42   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het wordt hier gewoon ontzettend gezellig in Vlaanderen!!!

Wie volgt? Komaan, gene schrik hebben hé!

Allez! aanklagen is de boodschap! Anders komen de fascisten ons halen!

"ik kan diene gast zijn gezicht niet uitstaan", geuit in het bijzijn van derden is goed voor 250 euro schadevergoeding!!! jeueheu!!!!

Zie hieronder: "fysieke eigenschap"

Oud 26 april 2004, 16:03   #16
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Het wordt hier gewoon ontzettend gezellig in Vlaanderen!!!

Wie volgt? Komaan, gene schrik hebben hé!

Allez! aanklagen is de boodschap! Anders komen de fascisten ons halen!

"ik kan diene gast zijn gezicht niet uitstaan", geuit in het bijzijn van derden is goed voor 250 euro schadevergoeding!!! jeueheu!!!!

Zie hieronder: "fysieke eigenschap"
Is de omvang van iemands gat of de lengte van iemands penis of de cup-maat van iemands BH ook begrepen onder "fysieke eigenschap" ????
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 16:07   #17
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sprot
Nie alleen tegen die conservatieve katholieken, hé ... ook (terecht) de fundamentalistische moslims !!!

Holebi’s dienen klacht in tegen homofobe katholieken en moslims

BRUSSEL Eigen berichtgeving
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) mag zich vandaag verwachten aan een klacht tegen kardinaal Gustaaf Joos wegens inbreuken op de antidiscriminatie wet. De kardinaal van Landskouter liet begin dit jaar van zich spreken toen hij in een interview met P-magazine 90 procent van de homoseksuelen “perverten” noemde, schrijvers als Hugo Claus en Jef Geeraerts “smeerlappen”, en meer van dat fraais.

Vooral de beledigende taal ten aanzien van homoseksuelen was voor het CGKR de reden om in januari een klacht in te dienen bij het parket van Gent. Vandaag valt er bij het centrum zelf een tweede klacht binnen over kardinaal Joos, deze keer afkomstig van Wel Jong Niet Hetero, de grootste holebi-jongerenorganisatie in Vlaan deren. De kardinaal slaat volgende zondag namelijk opnieuw toe, op een Mariaviering in de aartsconservatieve katholieke kloostergemeenschap Christus Sacerdos in Overijse. In de aankondiging van die Mariaviering gaat Christus Sacerdos nog verder dan de kardinaal. Joos wordt geprezen om zijn parler vrai. Trouwens, zo zegt Christus Sacerdos, de kardinaal toont zich met zijn uitlatingen heel bijbelvast, want in het heilige boek staan “nog veel sterkere uitspraken”.

Ten bewijze: “Heeft Johannes de Doper het niet over ‘adderengebroed’? (...)” En, zo gaat het verder: “Heeft de kardinaal geen gelijk als hij stelt dat onze perverse maatschappij perverse vruchten voortbrengt, zoals zij die tot homo’s en lesbiennes werden gemaakt door deze maatschappij? Adderengebroed!” “We pikken het niet meer dat onder het mom van godsdienstvrijheid wordt aangezet tot homohaat”, zegt holebi-woordvoerder Sven Pichal.

De organisatie dient daarnaast klacht in tegen de auteur en de uitgever van een moslimboek dat vorige week voor commotie zorgde in Nederland.

In het boek De weg van de moslimis sprake van homoseksuelen die van het dak moeten worden gegooid.

Ook bevat het boek ‘tips’ om vrouwen te slaan. Het boek blijkt ook in België te koop. Pichal: “Heel wat jongeren in ons land groeien op in een moslim- of christelijk gezin. Onder hen zijn er jongeren die ontdekken dat ze homo, lesbisch of bi zijn.

Zij zijn extra kwetsbaar als hun ouders die extreme homofobe uitspraken voor waar aannemen.” (FR)
Ik moet die mannen eens dringend een paar mails sturen want het zijn niet alleen dat boekje en die pater, maar ook de geschiften die ze als "bewijsvoering" aandragen, met name de Koran en de Bijbel die mee onderzocht moeten worden op racisme.

Verder mag er gerust een klacht komen tegen het CGKR wegens wel doorduwen van het proces VB en niet al de andere klachten.
Oud 26 april 2004, 16:21   #18
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

... zoals ik al dacht dus : een zielig vereniginkje op zoek naar wat media-aandacht.

Wie het interview met Joos ook daadwerkelijk gelezen heeft, weet dat die aanklacht geen kans maakt.

Serieus: we zullen echt de notie van "tergend en roekeloos geding" moeten aanscherpen, want elke sukkel die zich benadeeld voelt gaat nu in het wilde weg processen beginnen aanspannen...
Oud 26 april 2004, 16:50   #19
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
... zoals ik al dacht dus : een zielig vereniginkje op zoek naar wat media-aandacht.

Wie het interview met Joos ook daadwerkelijk gelezen heeft, weet dat die aanklacht geen kans maakt.

Serieus: we zullen echt de notie van "tergend en roekeloos geding" moeten aanscherpen, want elke sukkel die zich benadeeld voelt gaat nu in het wilde weg processen beginnen aanspannen...
Hopelijk heb je gelijk, maar ik vrees ervoor dat ze bij Joos ook alle vorige uitlatingen mooi gaan gebundeld hebben, inclusief de Bijbelcitaten.
Het hek is van de dam met het VB vonnis. Vanaf nu zien we de eerste schuchtere gevolgen.
Oud 26 april 2004, 16:55   #20
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als er een God bestaat, krijgt die seniele dwaas morgen een hartaanval. 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be