Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2009, 09:28   #1
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard Vrouw van iman Taouil geen onthaalmoeder meer

ANTWERPEN - 'Kind en Gezin' heeft de erkenning van de vrouw van de Antwerpse imam Nordine Taouil (35) als onthaalmoeder ingetrokken.

De echtgenote van Nordine Taouil werkt al zes jaar in Hoboken als onthaalmoeder bij een door Kind en Gezin erkende organisatie. Ze vangt op dit moment vier kindjes op, allochtonen en autochtone Belgen. Klachten over haar werk zijn er nooit geweest. Gisteren liet Kind en Gezin weten dat de erkenning werd ingetrokken. 'We hebben inderdaad besloten de samenwerking stop te zetten', zegt Leen Du Bois van Kind en Gezin. 'We vonden dat er bij de onthaalmoeder in kwestie nog onvoldoende garantie bestond voor de integriteit van de kinderen. Haar echtgenoot wordt door de Staatsveiligheid in de pers een extremist genoemd.'

De beslissing van Kind en Gezin komt er na uitspraken van Alain Winants, de administrateur-generaal van de Staatsveiligheid, maandagavond in het Canvas-programma Terzake. Daarin noemde hij Taouil een extremist.

Taouil zelf reageerde gisteren verslagen. 'Ik word gecriminaliseerd en gediaboliseerd zoals men dat indertijd met Dyab Abou Jahjah heeft gedaan. Wat heeft mijn vrouw hiermee te maken? Zij heeft al haar liefde aan die kinderen gegeven. Alle wapens zijn blijkbaar goed tegen mij. Straks verlies ik mijn werk bij De Lijn. Ik krijg nu zelfs dreigbrieven. En dat alleen omdat ik opkom voor die meisjes die een hoofddoek willen dragen.'

Taouil ontkent dat hij een extremist is: 'Ik ben een gematigde moslim die altijd de dialoog zoekt.'

Volgens Kind en Gezin bestaat er geen verband tussen de intrekking van de erkenning van de vrouw van Taouil en de zaak van de nazi-onthaalmoeder uit Hoboken. In die laatste zaak kreeg Kind en Gezin vorige week het verwijt dat de organisatie te laat had gereageerd. 'Die twee dossiers staan los van mekaar', zegt Du Bois.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=VQ2F87GJ
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 09:45   #2
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat Bekijk bericht
ANTWERPEN - 'Kind en Gezin' heeft de erkenning van de vrouw van de Antwerpse imam Nordine Taouil (35) als onthaalmoeder ingetrokken.

De echtgenote van Nordine Taouil werkt al zes jaar in Hoboken als onthaalmoeder bij een door Kind en Gezin erkende organisatie. Ze vangt op dit moment vier kindjes op, allochtonen en autochtone Belgen. Klachten over haar werk zijn er nooit geweest. Gisteren liet Kind en Gezin weten dat de erkenning werd ingetrokken. 'We hebben inderdaad besloten de samenwerking stop te zetten', zegt Leen Du Bois van Kind en Gezin. 'We vonden dat er bij de onthaalmoeder in kwestie nog onvoldoende garantie bestond voor de integriteit van de kinderen. Haar echtgenoot wordt door de Staatsveiligheid in de pers een extremist genoemd.'

De beslissing van Kind en Gezin komt er na uitspraken van Alain Winants, de administrateur-generaal van de Staatsveiligheid, maandagavond in het Canvas-programma Terzake. Daarin noemde hij Taouil een extremist.

Taouil zelf reageerde gisteren verslagen. 'Ik word gecriminaliseerd en gediaboliseerd zoals men dat indertijd met Dyab Abou Jahjah heeft gedaan. Wat heeft mijn vrouw hiermee te maken? Zij heeft al haar liefde aan die kinderen gegeven. Alle wapens zijn blijkbaar goed tegen mij. Straks verlies ik mijn werk bij De Lijn. Ik krijg nu zelfs dreigbrieven. En dat alleen omdat ik opkom voor die meisjes die een hoofddoek willen dragen.'

Taouil ontkent dat hij een extremist is: 'Ik ben een gematigde moslim die altijd de dialoog zoekt.'

Volgens Kind en Gezin bestaat er geen verband tussen de intrekking van de erkenning van de vrouw van Taouil en de zaak van de nazi-onthaalmoeder uit Hoboken. In die laatste zaak kreeg Kind en Gezin vorige week het verwijt dat de organisatie te laat had gereageerd. 'Die twee dossiers staan los van mekaar', zegt Du Bois.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=VQ2F87GJ
Een extremist bij De Lijn. Is dat niet gevaarlijk ? Wat kunt ge zo niet allemaal doen met ne bus hé. Ik zou toch geen risico nemen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 09:52   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een extremist bij De Lijn. Is dat niet gevaarlijk ? Wat kunt ge zo niet allemaal doen met ne bus hé. Ik zou toch geen risico nemen.
Werk afnemen en zijn vergunning tot het eten van brood en warme maaltijden afnemen. 24/7 monitoring.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 09:55   #4
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Werk afnemen en zijn vergunning tot het eten van brood en warme maaltijden afnemen. 24/7 monitoring.
Minstens, om te beginnen.
Oud 16 september 2009, 10:03   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Zou de staatsveiligheid a.u.b. zo vriendelijk willen zijn om een lijst te publiceren van peronen waarover ze de mening heeft dat het extremisten zijn ? Er zijn waarschijnlijk democratisch verkozen parlementsleden bij, onderwijzers, priesters, journalisten e.d.

Zouden we deze personen niet best een tijdje opsluiten in een "heropvoedingskamp" ?

Indien er bewezen is dat iemand personen ertoe aanzet om dienst te nemen in een "vreemd leger" of om zich te laten opleiden als "zelfmoordterrorist" moet deze zaak aanhangig gemaakt worden bij de procureur des konings en moet vervolging plaatsvinden met een fair proces en een wettelijke bestraffing. Een opiniedelict hoort thuis in het assisenhof.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 10:06   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zou de staatsveiligheid a.u.b. zo vriendelijk willen zijn om een lijst te publiceren van peronen waarover ze de mening heeft dat het extremisten zijn ? Er zijn waarschijnlijk democratisch verkozen parlementsleden bij, onderwijzers, priesters, journalisten e.d.

Zouden we deze personen niet best een tijdje opsluiten in een "heropvoedingskamp" ?

Indien er bewezen is dat iemand personen ertoe aanzet om dienst te nemen in een "vreemd leger" of om zich te laten opleiden als "zelfmoordterrorist" moet deze zaak aanhangig gemaakt worden bij de procureur des konings en moet vervolging plaatsvinden met een fair proces en een wettelijke bestraffing. Een opiniedelict hoort thuis in het assisenhof.
Je kan dat zelf aanvragen.
Misschien wil de staatsveiligheid extremisten afraden om in het openbaar het hoge woord te voeren?
De ongevaarlijke, anonieme extremisten hier weten nu ook ineens hoe ver je kan gaan in extreme standpunten uitbraken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 10:17   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je kan dat zelf aanvragen.
Misschien wil de staatsveiligheid extremisten afraden om in het openbaar het hoge woord te voeren?
De ongevaarlijke, anonieme extremisten hier weten nu ook ineens hoe ver je kan gaan in extreme standpunten uitbraken.
Als ze ongevaarlijk zijn, zoals je zelf zegt , moeten ze zich dan ook zorgen maken, Jack ? Zoja, is dat dan geen extremistisch standpunt ?
Oud 16 september 2009, 10:21   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat Kind en Gezin bij de nazi-onthaalmoeder zo alert niet was.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 10:25   #9
Another Jack
Banneling

Standaard

Zoals ik al zie, hier het extremistje uithangen is ongevaarlijk.
Hij zou zich eigenlijk enkel zorgen moeten maken, als hij beseft dat hij zijn denkbeelden niet echt openbaar durft te maken.
Oud 16 september 2009, 10:27   #10
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zie, hier het extremistje uithangen is ongevaarlijk.
Hij zou zich eigenlijk enkel zorgen moeten maken, als hij beseft dat hij zijn denkbeelden niet echt openbaar durft te maken.
Zijn er hier bepaalde personen op dit forum die volgens jou vervolging verdienen? Zoja, welke ?
Oud 16 september 2009, 10:27   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hem aan de Amerikanen geven , die hebben een leuk resort voor dergelijke gevallen...

The Guantanamo Bay holiday resort,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 10:30   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Pas maar op als ge er zelf niet opstaat.

ik sta ongetwijfeld op die lijst op, als kleinzoon van een palieterke lezer, sint-maartens-fondser (steunend lid ), Davidsfondser en VU er... whoow dat is al genoeg om alle afstamelingen tot in de 7 ` graad in het oog te houden.

En dan voor mijn eigen activiteiten als abonee van t palieterke. ik moet ergens tussen de staatsgevaarlijke ellementen staan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 10:34   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn er hier bepaalde personen op dit forum die volgens jou vervolging verdienen? Zoja, welke ?
Als je mij perse stommiteiten wil laten uitkramen, zal je toch iets subtieler uit de hoek moeten komen.
Oud 16 september 2009, 10:37   #14
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik vind die Taouil toch wel wat gevaarlijker dan die zielige Hitler-fan.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 10:37   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Pas maar op als ge er zelf niet opstaat.

ik sta ongetwijfeld op die lijst op, als kleinzoon van een palieterke lezer, sint-maartens-fondser (steunend lid ), Davidsfondser en VU er... whoow dat is al genoeg om alle afstamelingen tot in de 7 ` graad in het oog te houden.

En dan voor mijn eigen activiteiten als abonee van t palieterke. ik moet ergens tussen de staatsgevaarlijke ellementen staan.
Ge moet u inderdaad zorgen maken. De nieuwe "raad van beroerten" van het regime zal u berechten. Ik verwacht niets minder dan de doodstraf.

Laatst gewijzigd door Pericles : 16 september 2009 om 10:37.
Oud 16 september 2009, 10:38   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Misschien ook jammer dat terzake niet zo alert is, als het om moslimextremisten gaat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2009, 10:41   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je mij perse stommiteiten wil laten uitkramen, zal je toch iets subtieler uit de hoek moeten komen.
Wie is er over begonnen hé Jack ? Trouwens, heb jij verlof genomen vandaag ? Indien niet zijt ge u nu wel met mijn belastingsgeld aan het amuseren.
Oud 16 september 2009, 10:46   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is er over begonnen hé Jack ? Trouwens, heb jij verlof genomen vandaag ? Indien niet zijt ge u nu wel met mijn belastingsgeld aan het amuseren.
En gij?
Geen bejaarden aan het loket?
Zodat ge uw fake glimlach weer niet moet bovenhalen?

Als het zo verder gaat trouwens gaan jullie niet alleen voor mijn loon zorgen, maar ook de begroting 'helpen'.

Waarvoor dank trouwens.
Oud 16 september 2009, 10:50   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En gij?
Geen bejaarden aan het loket?
Zodat ge uw fake glimlach weer niet moet bovenhalen?

Als het zo verder gaat trouwens gaan jullie niet alleen voor mijn loon zorgen, maar ook de begroting 'helpen'.

Waarvoor dank trouwens.
Ik sta niet aan het loket , ik ben den baas.
Ik moet nu wel vaststellen dat diegenen die zeggen dat we een paar honderduizend ambtenaren te veel hebben, gelijk hebben.
Weet uwen baas wel dat ge niets aan het doen zijt ?
Oud 16 september 2009, 10:59   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sta niet aan het loket , ik ben den baas.
Ik moet nu wel vaststellen dat diegenen die zeggen dat we een paar honderduizend ambtenaren te veel hebben, gelijk hebben.
Weet uwen baas wel dat ge niets aan het doen zijt ?
Op mijn vrije dagen doe ik wat ik wil.
Ik ben trouwens ook voorstander van minder ambtenaren. (Wel: opgeleid, professioneler en beter betaald )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be