![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stedebouwkundige vergunning voor de Lange Wapper? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 41,18% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 58,82% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() [In Antwerpen komt er een] volksraadpleging met één vraag. Die luidt als volgt: "Moet de stad Antwerpen een gunstig advies geven voor een stedenbouwkundige vergunning van de Oosterweelverbinding op het huidige voorziene tracé tussen Zwijndrecht/Linkeroever en Merksem/Deurne? Ja of neen." (deredactie.be)
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...engemeenteraad
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 4 september 2009 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de brug komt er en stop nu met uw eigen blaaskes wijs te maken
joepie, we hebben een vraag ![]() volgende week discussiëren wie er mag meestemmen en het zou me verbazen moesten ze niet tot in pakweg herentals mogen meestemmen ![]() daarna discussie's over de uitslag en uiteraard behoren de nietstemmers tot het ja kamp en als uiteindelijk zelfs dan het antwoord overduidelijk nee is dan verandert men ergens een op- en afrit en dient men een nieuwe bouwaanvraag in. een nieuw referendum mag wettelijk niet meer en wachten tot na de volgende gemeenteraadverkiezing is economisch onverantwoord. het zou natuurlijk kunnen dat de vlaamse regering het referendum straal negeert en de brug toch zet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij moeten ze én de tunnel én de brug maken.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Straf dat het VB tegen de mogelijkheid van de tweede vraag over de tunnel was. Dat zijn dan de grote supporters van referenda en burgerdemocratie. Mon cul ja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() En volgens mij moeten ze de Grote Ring bouwen en niet zo'n halfslachtige 'oplossing'.
Dom zijn is duur, en oliedom zijn olieduur. Laatst gewijzigd door nihao : 9 september 2009 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Op zich lijkt me dit wel interessant, maar zoals dit bij dit soort projecten hoort te gaan, had ik me meer moeten verdiepen in de gevolgen van de direct betrokkenen (hoewel soms algemeen belang ook zwaar kan wegen).
|
![]() |
![]() |