![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier niets over gelezen in de (online) versies van de zogezegde 'kwaliteitskranten' in Vlaanderen vandaar deze draad.
Een Pakistaans overheidrapport 'gelekt' naar een lokale krant geeft een overzicht van resultaten van de Predator 'hell from above' drone oorlog gevoerd door de VS in de regio bewoond door de Pashtuns, en die nog steeds opgevoerd wordt. Van de 60 geregistreerde 'strikes' tussen 2006 en 2009 hebben er 10 doel geraakt waarbij er 14 Al-qaedas zouden uitgeschakeld zijn...maar eveneens "killing 687 innocent Pakistani civilians"! allemaal Pashtuns. De kans bestaat dat de Pashthuns zich nu tegen het Pakinstaans leger beginnen keren, en hun onafhankelijkheid beginnen opeisen. Is het misschien de bedoeling van de VS een burgeroorlog in Pakistan uit te lokken vraag ik me af? Of is het 'slechts' de bedoeling een 'terreurregime' te voeren in die regio als deel van Obama's AfPak oorlog? Ik vind het in ieder geval onverantwoord hoge 'collateral damage', en daardoor een schending van de mensenrechten. Ik ben benieuwd of de 'kwaliteitspers' zal berichten over de volgende bruiloft die gebombardeerd wordt. Moet dat echt zomaar kunnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dood aan de terroristen.
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is wel niet zo dat de VS een burgeroorlog in Pakistan wil beginnen (bon, "verergeren", want een oorlog is er al), maar wel dat ze druk willen zetten op de Paki's om zelf meer te doen. Misschien moet ook Pakistan een sterkere boodschap sturen, want de Pakistaanse overheid lijkt me ook niet zo bezorgt erom als het die aanvallen maar blijft tolereren. Ook: waren het echt 687 "burgerslachtoffers", Taliban niet meegeteld he? De VS zelf beschouwd de aanvallen allesinds als een succes. Laatst gewijzigd door Buzz : 16 april 2009 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over diegenen die als burger beschouwd worden door de Pakistaanste overheid. Citaat:
Of worden burgerslachtoffers gewoon niet in acht genomen wanneer men spreekt over een succes? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 april 2009 om 22:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Waarom moeten we de Pakistaanse overheid aka de ISI geloven? Niet vergeten dat de ISI altijd een twijfelachtige relatie heeft gehad met de Taliban.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten eerlijk blijven.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 april 2009 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De overheid zelf is duidelijk tegen de Taliban, maar inderdaad de ISI is een probleem, of op z'n minst delen van de ISI. Hoeveel invloed die pro-Taliban elementen hebben is maar de vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of de VS de cijfers uit dit rapport (openlijk) betwisten. Ik denk dat ze er gewoon niets over zullen zeggen, evenals de corporatieve pers.
En de Pakistaanse overheid zal waarschijnlijk ook niet te veel willen aandringen op openbaarheid, maar daarvoor is het al te laat. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 april 2009 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een dag lopen de bedrijven die van die "vechtrobots" maken in het vizier.Op die dag zullen terroristen in spé stoppen met mensen die het openbaar vervoer gebruiken als "bom-targets" te gebruiken.Je bereikt veel betere resulteten met aanvallen op dergelijke wapenfabrikanten en speciaal hun personeel.Brave gezinnetjes levend in knusse verkavelingen...
Wie tientallen van zijn familieleden heeft zien afmaken door dergelijke "tuigen van de lafaard" zal misschien,overeenkomstig heel oude familiekodes,"uitgezonden" worden om één en ander recht te zetten...Tenslotte dienen krijgers uit de stamgebieden ook maatregelen te nemen om HUN familie te beschermen.Waar dienen jonge mannen anders voor in deze maatschappijen?. ![]() Maar over dergelijke zaken wordt ongetwijfeld nooit nagedacht in de cenakels van het Pentagon.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste wordt er al jaren uitvoerig bericht over de VS-bombardementen met zowel bemande als onbemande toestellen. Er wordt zelfs meer en vaker bericht over de aanvallen waarbij bepaalde bronnen beweren dat burgerslachtoffers vielen dan over de vele andere succesvolle missies. Als u daar niet over gelezen hebt dan ligt dan aan de gebrekkige wijze waarop u zich informeert. In deze context vraag ik mij trouwens af wat u bedoelt met Vlaamse kwaliteitskranten. Die bestaan bij mijn weten niet meer (mogelijk met uitzondering van De Tijd, maar die hebben zich in hun economische niche teruggetrokken) en over de audiovisuele pers zullen we al maar helemaal zwijgen. Ten tweede hebt u duidelijk geen flauw benul van de bevolkingsgeografie in Afghanistan en Pakistan. Dat de Pashtun's in Pakistan het gezag van Pakistan niet aanvaarden is een zeer oud vehaal dat dateert van lang voor Pakistan zelfs bestond als een staat. Pakistan is inherent instabiel en verkeert in quasi-permanente staat van burgeroorlog sinds zijn ontstaan. Met de Amerikanen heeft dat niets te maken. Die zouden liever een sterke Pakistaanse staat zien, maar dat zit er niet in. Ten derde zijn de Pakistaanse bronnen die u citeert ongetwijfeld verbonden aan de sterk anti-Amerikaanse delen van het leger. Pakistaanse bronnen (ook de pro-Amerikaanse overigens) zijn zeer onbetrouwbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weg daar uit Afghanistan en Pakistan, en snij het af van de rest van de wereld. Komt alleen maar narigheid daarvandaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ok, maar waarom eist de oorlog meer burgerslachtoffers dan "terroristen"?
Wie is er dan den terrorist he? En ik VERAFSCHUW België dat ze mee met den Amerikaan doen in Afghanistan. Ik hou van mijn land, maar ze moeten niet verschieten dat het volk vertrouwen verliest in de politiek. België voert geen politiek. De "war on terror" is één klucht. Amerika heeft technologie genoeg om de oorlog in één tel te beëindigen. De wereld heeft middelen genoeg om in één dag wereldhonger te stoppen. Maar ze platbombarderen is gemakkelijker he! ![]() Ahja "maintain humanity under 5 000 000"
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kom nou man!
De oorlog komt van Amerika. Er zijn nog landen in oorlog, maar de grote oorlogen, daar is Amerika de frontier in. Niet dan? En als ze willen weten ze zo waar wat is. Ze hebben heel de wereld onder surveillance met sattelieten, ze kunnen als ze willen zelfs meelezen op uw gsm wa gij allemaal typt. Wereldhonger kan op één dag gedaan zijn ALS IEDEREEN meewerkt. Maar neen, we gooien liever met zen allen tezamen tonnen eten per dag weg.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 april 2009 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De troepen van Irak gaan naar Afghanistan, toch gaan ze nog zeker paar jaar aan een stuk verder doen in Irak, tzal nog gaan stinken met Iran. Het is nooit een oorlog tegen terrorisme geweest, NOOIT! Het is wel een oorlog tegen de zwakkeren om meer en meer af te nemen om hun eigen welvaart te verzekeren. De troepen van Amerika leren liedjes over scholen met kinderen waarop ze doodleuk zingen "mow them down" Als de wereld een oorlog tegen terrorisme wil, onderzoek dan ook eens de Bush administratie en co. Tenslotte, de oorlog op Irak was ongegrond, heeft ook duizenden leven geëist. Daarvoor hingen ze toch mensen op? Openbaar zelf!
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets meer gedetailleerde informatie over het rapport van de Pakistaanse overheid. Tot nu toe geen oficiële ontkenning van de VS, voor zover ik weet.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 april 2009 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|