Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2009, 15:39   #1
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard De multiculturele samenleving is een gefaald experiment

Ik herinner mij hoe bepaalde leerkrachten vroeger de klas vertelden dat hun missie al geslaagd zou zijn als ze tenminste 1 persoon ervan konden overtuigen om een goede student te worden. Ze zagen zichzelf als een steen in de rivier, die daarom niet de koers van de hele rivier zou veranderen maar toch een impact zou hebben op deze rivier.

Ik heb toch de indruk dat sommige politici zichzelf dezelfde overtuiging proberen aanpraten, dat als er op zijn minst een aantal van hen zich zouden aanpassen de rest wel vanzelf zou volgen ... Maar helaas is dit niet zo het geval en vraag ik me toch wel iedere keer af hoe het toch mogelijk is dat een vrouw met een boerka en haar gezin toch de toelating hebben gekregen om de belgische nationaliteit te verwerven. Blijkbaar is het zo dat de belgische nationaliteit niet veel waard meer is, dat je het bij wijze van spreken als een pak friet kan kopen. Men vergeet blijkbaar dat bij een nationaliteit ook een nationale identiteit hoort, iets wat jou tot belg maakt: iets wat een belg onderscheid van een Rus of een Congolees. Dit onderscheid zijn we blijkbaar ergens kwijtgespeeld, de snel belgwet zal hiervoor wel een zeer grote verantwoordelijkheid dragen. Evenals de mensen die voor deze wet gestemd hebben, mensen die ver van deze zogenaamde multiculturele samenleving leven. Mensen die ergens in een villawijk wonen, die een persoonlijke chauffeur bijna als vanzelfsprekend/normaal beschouwen. Ik zou het ietswat geloofwaardiger gevonden hebben dat deze mensen dan toch in deze fantastische muliticulturele gemeenschappen zouden gaan wonen zijn, aangezien zij zo overtuigd zijn dat al deze gemeenschappen er zo fantastisch zouden uitzien en zo een verrijking van onze samenleving zouden worden.

Om eerlijk te zijn hebben ze ook iets onvoorstelbaar verwezenlijkt, wie had er immers kunnen denken dat we in 2008 de klok terug zouden hebben kunnen terugdraaien naar de middeleeuwen? Waar een hele gemeenschap slaafs opvolgt wat een religie hun opdraagt te doen, zonder daar ook maar bij na te denken. Wie hier nog over twijfeld mag eens terugdenken naar de motivatie van de rellen rond de mohammedcartoons of nog recenter: het verplicht dragen van een hoofddoek op een seculiere school.

Een andere vraag die zich opwerpt is of dit wel immigratie is? Een volk dat zich ergens vestigd maar zich niet aanpast aan de plaatselijke bevolking wordt toch beter omschreven als een vorm van kolonisatie? Ook het feit dat een aantal van deze mensen het westen gewoon als vijandig aanziet is gewoon verbazingwekkend (waarom komen ze zich dan hier vestigen, als zij de bestaande cultuur als minderwaardig beschouwen?)

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 september 2009 om 15:46.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 15:53   #2
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

oef, ik begon me al zorgen te maken na die vloedgolf van homotopics. Eindelijk nog eens een echte moslimtopic

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 15:59   #3
vandaele
Banneling

Standaard

Citaat:
Een volk dat zich ergens vestigt maar zich niet aanpast aan de plaatselijke bevolking wordt toch beter omschreven als een vorm van kolonisatie?
daar zit inderdaad veel waarheid in. Vooral als de gekoloniseerde zich met graagte zelf aanpast aan de gebruiken van de kolonisator, ook al druisen die gebruiken in tegen de eigen gebruiken, reglementen en/of wetten.

PS : ik heb een dt-foutje gewijzigd in de quote.
vandaele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 16:07   #4
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Als iedereenzijn gelijk wil , deze als HET enige beschouwen ,
ontstaan problemen , niemandwil luisteren , dus ....

Water bijde wijn , daar schuilt de oplossing vanhet probleem !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 10 september 2009 om 16:07.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 16:16   #5
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
daar zit inderdaad veel waarheid in. Vooral als de gekoloniseerde zich met graagte zelf aanpast aan de gebruiken van de kolonisator, ook al druisen die gebruiken in tegen de eigen gebruiken, reglementen en/of wetten.

PS : ik heb een dt-foutje gewijzigd in de quote.

Ik heb er nog eentje gevonden, ik denk dat mijn brein het grammaticadeelte eventjes op sleep modus heeft gezet toen ik dit typte .

Citaat:
Wie hier nog over twijfelt mag eens terugdenken naar de motivatie van de rellen rond de mohammedcartoons of nog recenter: het verplicht dragen van een hoofddoek op een seculiere school.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 september 2009 om 16:17.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 09:50   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De multiculturele samenleving is een gefaald experiment
het is geen experiment, maar de realiteit.

Nu ja, je kan de realiteit ook heel goed gefaald vinden, en dat doe ik grosso modo ook wel.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 10:02   #7
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

elimineer religie bij de variabelen en het lukt wel (volgens mij)
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 10:26   #8
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat onze moderne waarden, wetten en vrijheden in het westen de ideale voedingsbodem is voor religies als de islam om zich te nestelen in onze maatschappij.

met andere woorden, alles waar het westen voor staat en gehaat word door de moslim gemeenschap word netjes tegen ons gebruikt om een middeleeuwse religie zoals de islam vaste voet te krijgen in het westen met alle latere gevolgen van dien.

probeer maar eens subsidies te krijgen voor een kerk in een sterk islamitisch land of te eisen voor eigen scholen of te eisen dat zonder hoofddoek lopen een recht is?
in Saoedi Arabië word je als vrouw netjes opgepakt als je iets te bloot loopt.
enfin je begrijpt wat ik bedoel

Zou de RKK hier nog de scepter zwaaien zou hier geen enkele moslim wonen punt uit.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 10:28   #9
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Een gefaald experiment dat al sinds mensenheugenis bezig is. Er is geen enkele pure raciale natie. Het werkt niet, men heeft het doen willen werken, en het heeft er alleen maar de twintigste eeuw mee verrot en de Amerikanen vrijspel gegeven.

Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 14 september 2009 om 10:29.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 10:29   #10
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Zou de RKK hier nog de scepter zwaaien zou hier geen enkele moslim wonen punt uit.

eender welke religie staat een multi-cul samenleving dan ook in de weg.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 10:29   #11
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
oef, ik begon me al zorgen te maken na die vloedgolf van homotopics. Eindelijk nog eens een echte moslimtopic

Homo's en moslims, valt er nu echt over niets anders te praten.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 10:57   #12
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
eender welke religie staat een multi-cul samenleving dan ook in de weg.
inderdaad, versta me niet verkeerd, nooit wil ik leven onder het juk van een religie waarvan de gelovigen denken dat ze meer mens en beter mens zijn dan een ander
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 11:24   #13
vervreemdebelg
Partijlid

vervreemdebelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn hebben ze ook iets onvoorstelbaar verwezenlijkt, wie had er immers kunnen denken dat we in 208 de klok terug zouden hebben kunnen terugdraaien naar de middeleeuwen? Waar een hele gemeenschap slaafs opvolgt wat een religie hun opdraagt te doen, zonder daar ook maar bij na te denken. seculiere school.
'k Neem aan dat je 08 bedoelt. Maar 't is nu meer dan halverwege 09

Je moet sowieso nie terug naar de middeleeuwen. Elk jaar nog doen vele vlaamse kinderen hun eerste en plechtige communies voor geen andere reden dan in de naam van traditie en veel van die kinderen zitten in het gemeenscapsonderwijs ... en ze doet het gewoon, maar ikke wilde niet and de stank dat da veroorzaakt heeft in de tijd. En niet vergeten de schaamte die ik op mijn ouders gebracht heb

Laatst gewijzigd door vervreemdebelg : 14 september 2009 om 11:28.
vervreemdebelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 11:49   #14
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
elimineer religie bij de variabelen en het lukt wel (volgens mij)
'Volgens U', is het enige dat klopt. De rest is utopisch tot en met.
Weer een goeie kans gemist!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 12:04   #15
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het probleem is dat onze moderne waarden, wetten en vrijheden in het westen de ideale voedingsbodem is voor religies als de islam om zich te nestelen in onze maatschappij.

.
'Nestelen' is op zijn minst de situatie op een vrij zwakke manier uitdrukken. Als het dan toch perce met behulp van 'vogeltjes' termen dient uitgedrukt, laat het ons dan 'uitnestelen' noemen: zoals de Coucou het doet.

Laken, Molenbeek en Evere waren voordien Vlaamse Brusselse randgemeensten, nu zijn het 'Marokkaanse' enclaves geworden.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be