![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten luchtwapens de vergunning op? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 22,73% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
12 | 54,55% |
Anders |
![]() ![]() ![]() |
5 | 22,73% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar de enquête moeten luchtwapens de vergunning op? Een pro-contra wapenlobby draadje hoop ik te vermijden.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 13 september 2009 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Elk vuurwapen dat kan gebruikt worden om iemand te verwonden, moet de vergunning op. Het incident dat je beschrijft, zegt genoeg: welk normaal mens schiet er nu op een bushalte?
Oppakken, die gek, en wapens weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Neen.
Dat zou even nutteloos zijn als pleiten voor een verbod op keukenmessen na een steekpartij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Neen.
Gewoon een forse geldboete aan hangen + forse schadevergoeding. Met een luchtwapen kan je hoogstens lichte verwondingen toebrengen. Of je moet net in iemands oog schieten. Tja, dan betaal je de rest van je leven. Overigens zie ik dit als goed alternatief voor sportschutters ipv echte vuurwapens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon meldingsplicht voor de sterkere luchtdrukwapens.
En dat argument van en/of messen , als men een wapen wil om iemand mee te verwonden of doden, een losliggende stoeptegel werkt ook.
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Gewoon als straf dagelijks z'n eigen afschieten met dat speelgoedje,eens zien of hij het volgende keer weer gaat gebruiken!
Tenzij hij een psychopaat is.Zijn de beste om de justitie in de luren te leggen. Oeps...Zit weer in dat gezever van het zoontje mag alles niet,zelfs is hij nog geen 18 jaar,en is hij leerplichtig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik van mening dat een degelijke wapenwet nodig is.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks verbieden....gedaan met verbieden.
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan verdwijnt lucht gewoon. Immers wie gaat er 500 euro neertellen voor een luchtgeweer terwijl je voor 200 of minder een evenwaardig vuurwapen in 22 lr hebt waarvan de munitie even goedkoop is. De enige bestaansreden van lucht is dat het niet op vergunning staat. En ik ken iets waar je ook iemand mee kunt doodschieten dat ook niet op vergunning staat: ![]() ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 september 2009 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom beschouwd u trouwens luchtdrukwapens maatschappelijk meer 'verantwoord' dan vuurwapens. Buiten de propulsiemethode is er immers niet veel verschil tussen de twee.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 september 2009 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vergunning op is een groot woord, maar ik bedoel geregistreerd, of enkel voor schutters. Die co2 replica's mogen ze voor mijn part ook verbieden. Zo'n rommel.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens zelf als je dat op vergunning zet koop ik morgen een luchtwapen in duitsland , frankrijk of eender waar in europa, ook handbogen zijn vrij en die zijn gevaarlijker en niks belet me van mijn eigen wapen te produceren... Verkoop ze aan + 18 en ge weet tenminste hoeveel er in omloop zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is immers snelheid en massa dat dood, het kaliber doet niks ter zake ook de manier van afvuren of lanceren doet er niet toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik ook een loodjesgeweer maar ik mag er niet mee in mijne hof schieten wegens een maatregel voor het milieu. Het loodje zou wel eens in de bodem kunnen geraken *geeuw* ik word zo moe van al die nonsens-regeltjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat ge met een luchtdrukwapen over het algemeen niemand doodschiet of ernstig verwondt, daarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=PbiPydusWmk http://www.youtube.com/watch?v=POCGiy5VpxI Het enige verschil tussen een luchtdrukwapen en vuurwapen is dat een luchtdrukwapen veel duurder en gecompliceerder is dan een vuurwapen met dezelfde ballistische eigenschappen. Ooops ik heb net uw psychose weer wat uitgebreid zekers?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 september 2009 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Bibigun classificeer ik niet onder luchtwapens trouwens. Leuk voor op de buurjongen te schieten in de hof van u ouders en in de hof van de ouders van de buurjongen. Citaat:
In Nederland is er geen limiet. Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik me van bewust. Ik hoop dan ook om nét in de finale te geraken op de Belgium Open Air in November.